Kirjoittaja Aihe: Pyörätien jatke  (Luettu 2313 kertaa)

Lokakuu 10, 2015, 16:38:25 ip
Luettu 2313 kertaa

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Näitä ikäviä suojatie onnettomuuksia on sattunut aika paljon mutta tällaista asiaa en muistanutkaan tai tiennyt:

Pyörätien jatke on pyöräilijöille merkitty paikka tien ylittämistä varten. Pyörätien jatke ei kuitenkaan ole sama asia kuin suojatie.Pyöräilijän on pyörätieltä ajoradalle tullessaan väistettävä sekä oikealta että vasemmalta tulevaa muuta liikennettä.

Tässä lisää asiasta jos kaikki ei muista sääntöjä:  https://www.liikenneturva.fi/fi/ajankohtaista/liikennevinkki/pyoratien-jatke-ei-ole-suojatie

Mitä olen seurannut niin aika suruttomasti pyöräilijät suojatien yli humauttavat ja vielä vilkuilematta ympärilleen eli luulen että pyöräilijä ajattelevat suojatien tarkoittavan myös heitä.Mun mielestä suojatiet ovat liian lähellä risteyksiä,olisi turvallisempaa jos sitä suojatietä vietäisiin edes viisi metriä poispäin risteyksestä ja kaide niin ettei siitä ihan risteyksen jälkeen pääse kadun yli.Kyllähän autoilijoiden pitää tarkkaavaisena olla jalakulkijoiden kanssa mutta em. ihan jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden oman turvallisuuden kannalta,autolijalla ja varsinkin raskaalla liikenteellä siinä risteyksessä on paljon asioita jotka pitää ottaa huomioon ja henkilöautosta saatikka kuorma-autosta sinne takavinkkelii on aika paha nähdä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 10, 2015, 18:39:04 ip
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Juuri noinhan se oikeasti menee vaikka moni muuta luulisi..
Muuten puitiinkin tää jatke asia täällä joskus syyskuun lopulla,muistan hyvin kun olin ite mukana saarnaamassa :)

Lokakuu 10, 2015, 18:44:07 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Meikäläisestä kun tuli taas skode kuski ja meiltä tulee pitkä kävely/pyöräily tie jossa sininen kyltti sallittu mopoille, en aja kun koiran ulkoittijoita ja pieniä lapsia. Se oli virhe sallia mopoliikenne niissä, se on sekuntti ku koira tai lapsi vaihtaa puolta. Ennen jään rekan alle kuin ajaisin pienen lapsen päälle, rikon kyllä lakia kun ajan kieltomerkkiä vastaan jossa linjureille puomi mutta skoden mentävä jako on jätetty, lyhentää matkaa reilusti ja pysyn pikkuteillä. Pyöräilijä ei saa ajaa suojatietä vaan on väistämis velvollinen, vain kun kävelee niin et astuu vain valkoiselle saa mennä jos henki ei ole kallis.