tik tak.....
kuuma aihe, joskin hyvin hiljaiselta näyttää siellä täällä...ei mitään Tietotulvaa missään....
3kpl tein MP "LiikenneKäytöstä poistot" Trafi sivujen kautta muutama päivä sitten, sellaisiin joissa oli erääntymässä "Seisonta-ajallinen Liikennevakuutus" Joulukuun 2015 lopussa ja Tammikuun 2016 lopussa.
Näihin kolmeen ei Lähivakuutus enään myöntänyt jatkoa "Seisonta-ajalle" ,tämän tulevan uudistuksen/myllerryksen johdosta takia.
Täytyy todeta että todella epämääräistä on tällä hetkellä meno...Mistään ei löydy mitään infoja tulevista edes Ohjeviittaa...
etsein googletin kaikki mahdolliset aiheeseen liittyvät jutut täältä foorumiltakin, ja muutamat hyvät jutut löytyi helpottamaan etenemistä.
Koska se Ajoneuvovero laki ei ole vielä tullut voimaan, ei tässä ole mitään tietoa onko esim "Siirtymävaihe" tms, aikaa esim vielä Tammikuussa 2016 tehdä "Liikennekäytöstä poistoja" ilman että tulee jo maksettavaksi Ajoneuvoverolappuja...
Nythän kun ei Vakuutusyhtiöt anna mitään mahdollisuutta muuta kuin tehdä "Liikennekäytöstä poiston".
Lähivakuutus kertoi minulle, että MP't joissa minulla on vielä voimassa olevaa "Seisonta-aikaa" esim Lokakuun loppuun 2016 minun tapauksessa, saavat olla sillä statuksella Seisonta-ajalla. Niille ei tarvitse tehdä juuri nyt mitään.
Pointti tässä on se että, esim minulla on useampi MP, ja ei tiedä kärsiikö siitä jos niitä laittaa "Tieliikennekäytöstä poistoon" tässä nyt nippu kerrallaan. Kun ei esim ole mitään tietoa Siirtymäajasta tms Lakiin liittyen....
Mitä muut ajattelevat, aihe alueesta, ovat saaneet tietoonsa, tuntevat ristiriitaiseksi juuri tässä ajankohdassa ?