Kerronpa taas kerran:
Meidän kylille palasi 70-luvun alussa entinen muukalaislegionan mies-kaveri lähti
50-luvulla legioonaan,kun oli jotain kärhämää ollut.Miehen nimi oli Masa.
No-tämä soturi oli pysäytetty Myrskylän kirkon luona poliisin toimesta ja siihen
pysäyttivät sitten minutkin Roitsullani-kaverilla oli vihreä pappa-Tunturi.
No karvahattu hällä oli päässä ja poliisit tivasivat,että miksi ei ole kypärää? Pappa
ei sanonut moista tarvitsevansa-hyvin pärjää ilmankin.Sepä ei käynyt poliiseille-sanoivat,
että olisi pidettävä kyllä-on vaarallista ajaa ilman-semmoinen on suositus. Legioonalainen tähän...että ei hällä
ole enää kypärää-viimeinen kypärä oli jäänyt Mekong-joen penkkaan...ja siellä oli vaarallista-ette te
pojaat mistään vaarallisesta mitään tiedä! Mutta jos sitä kypärää kaipaatte-senkun haette!
Poliisit vähän nolostuivat,mutta ottivat Saabin perästä kypärän-tämmöinen sen olla pitää. No-Masa
otti kypärän kouraansa-työnsi nyrkin sisään ja ravisti alassuin-kypärä pysyi hyvin nyrkissä!Nyt
täytyy kertoa,että Masa oli isoluisimpia ukkoja,jota olen nähnyt-nyrkki kuin palvikinkku ja pää
vissiin koripallon kokoinen.
No homma kuivi sitten kasaan-mutta sai jatkoa parin viikon päästä,kun samat poliisit
osuivat taas kylille ja näkivät meidät-oli siinä pari muutakin-juttelemassa baarin edessä.
"Jaha-motoristiveljekset taas paikalla"! Ja yhtäpäätä Saabin luukusta nousi isoin kypärä,minkä koskaan olen nähnyt. Iso!
Se lyötiin Masalle kouraan ja kehotettiin poliisin suulla,että kokeile tätä! No meni se päähän-kiroilun ja
väännön avulla tosin. Ei ollut hyvä! Poliisi kumminkin sanoi,että poliisi ja Talja lahjoittavat nyt tämän kypärän.
Masa pyöritteli sitä,ja kysyi,että mitä maksaa? Ei maksa,sanoivat poliisit. Masa kysyi,että onkos tämä
nyt varmasti hänen oma? Juu-on...
Silloin Masan koura syöksyi salamana kypärän pehmikkeisiin ja äijä repäisi kerralla sisuskalut irti kypärästä ja kokeili...No nythän
tämä sopii jo paremmin! Ja vällyt lensivät roskikseen yhtä päätä.
Poliisit vilkaisivat toisiaan-sanoi toinen..ei tästä tuu mitään! Ja lähtivät. Lopullisesti.
Hyvät lukijat-tämä tarina on tosi..ja itse koettu!
t. Markku