Kirjoittaja Aihe: Jo oli nopeeta kaupankäyntiä  (Luettu 7409 kertaa)

Syyskuu 21, 2015, 19:44:51 ip
Luettu 7409 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Kaveri soitteli juuri ja puhu kun oli laittanut aamulla toriin myyntiin perämoottorin,digikameran,videokameran ja tietokonepaketin.Sano perämoottori oli myyty alle tunnissa dikikamera oli myyty reilu tunti videokamera samoin tietokonepaketti kuulemma veikin useamman tunnin,mutta kaikki tuli kuulemma myytyä.No oli hinta kohdallaan,siksi ne kaikki kyllä menikin.Esimerkiksi se videokamera kolmekymppiä ja se oli uudehko sony.Kyllä sieläkin kauppa käy,mikäli hinnoittelee sopivasti.

Syyskuu 22, 2015, 07:55:49 ap
Vastaus #1

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun minä laitoin Ardie projektin tänne VMPK:n palstalle myyntiin, niin en kerinny vielä konetta sammuttaa kun pyörä oli jo myyty. Hinta kohillaan ja oikea ostaja.  :)
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Syyskuu 22, 2015, 12:50:33 ip
Vastaus #2

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Se onkii tuo myötävän tavaran hinnotteu, varsinnii nuissa konekaupoessa, oltava ihan kohillaan.

Anoppi kun luopu vanahasta apumoottorilla varustetusta Ieva-onpelukonneestaan, niin Hiän sano mulle että myö se poes ja piä rahat.
Minä laetoen sen Tori-palstalle myöntiin, ja äkkinäesyytäni panin sille hintapyynnöksi 40 eoroo. Kukkaa ei ies kysyny. :-[

Jonkun kuukauvven piästä ilimotin sitä uuvelleen, ja sillon olin jo sen verran viisastunu että pyysin sillä kuuttakymppiä.
Ensimmäenen soettaja haki sen samana päevänä sillä kuuvellakympillä, ja ennenkun kerkesin poestoo ilimotuksen, nii vielä kaks muutakii oes halunna sen ostoo.

Sillä toesella kerralla muistin onneks hevoskauppamies Valdemarin opetuksen: "Jos ei kauppa käy tuolla hintaa, niin täytyy nostaa hintaa."  :-\

-pena-

Syyskuu 22, 2015, 18:59:06 ip
Vastaus #3

Kari Vähäkainu

• Vieras
Se onkii tuo myötävän tavaran hinnotteu, varsinnii nuissa konekaupoessa, oltava ihan kohillaan.

Anoppi kun luopu vanahasta apumoottorilla varustetusta Ieva-onpelukonneestaan, niin Hiän sano mulle että myö se poes ja piä rahat.
Minä laetoen sen Tori-palstalle myöntiin, ja äkkinäesyytäni panin sille hintapyynnöksi 40 eoroo. Kukkaa ei ies kysyny. :-[

Jonkun kuukauvven piästä ilimotin sitä uuvelleen, ja sillon olin jo sen verran viisastunu että pyysin sillä kuuttakymppiä.
Ensimmäenen soettaja haki sen samana päevänä sillä kuuvellakympillä, ja ennenkun kerkesin poestoo ilimotuksen, nii vielä kaks muutakii oes halunna sen ostoo.

Sillä toesella kerralla muistin onneks hevoskauppamies Valdemarin opetuksen: "Jos ei kauppa käy tuolla hintaa, niin täytyy nostaa hintaa."  :-\

Aikoinaan kaveri soitti keltaseen pörssiin ja laittoi autoprojektin myynti-ilmoituksen, hinnaksi sanoi muistaakseni 6500 markkaa. Ei kiinnostuneita. Muutaman viikon päästä soitti ja teki uuden ilmoituksen, tiputti hinnan 4500 markkaan. Ilmoituksen vastaanottaja ilmeisesti kuuli väärin kun hinnaksi tulikin ilmoitukseen 14500 mk. Hinnasta huolimatta (tai ehkä juuri siksi) soittoja tulikin ja ekana paikanpäälle tulleet saivat hinnan tingattua puoli-ilmaiseen kymppitonnin hintaan. Siinä kaupassa olivat sekä myyjä että ostaja erittäin tyytyväisiä. :D

Syyskuu 22, 2015, 19:19:40 ip
Vastaus #4

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Toeset ostajat on kyllä liijannii tinkasija. ::)

Aekoenaan yks ostaja hiero työkaverin kanssa vaehtokauppaa uuvesta perämoottorista.

"Kuussattoo jos annat väliä, nii vaehetaan", ehotti työkaveri.
"Tonnia enenpee en kyllä maksa", tinkas ostaja.
"Tonninko maksasit", kysy työkaveri.
"Sen maksan, enkä yhtää yli", lupas ostaja.

Niinhän ne sitten tonnin välillä teki sen kaupan.  :P
-pena-

Syyskuu 22, 2015, 19:26:39 ip
Vastaus #5

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Sattuhaan sitä kaikenlaista. :P :P :P
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 22, 2015, 19:55:20 ip
Vastaus #6

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eräs luonnonlaulaja oli saanut levytyssopimuksen ja agentti ilmootti että laulajalle jää yksi kolmasosa puhtaasta tuotosta,
Laulaja vastasi:ei riitä mie tahon ainakin yhen kuudesosan".

Syyskuu 23, 2015, 09:12:29 ap
Vastaus #7

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oon minäki myyny noita vanhoja auton osia sillain että menny 10min. 2pyörästen osat ollu aina vaikiampi vaikka hinnat ollu alle yleisen pyynti tason

Syyskuu 23, 2015, 09:42:44 ap
Vastaus #8

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ruotsin traderaan laitoin Archimedess moottorin puolan myyntiin, meni 15min aikana kaupaksi.

Syyskuu 23, 2015, 15:15:01 ip
Vastaus #9

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tippa silmässä myin Pertulle Mun ex Hondan, onneksi ei ollut jobbari. Mitä mä sillä ku jalka ei nouse edes miesten fillarin tangon yli, mulla olis ny kaksi skodea ja aattelin vaihtaa satapiikkiseen niin nuo autot ei kokoaikaa ohittelis ja kummitytön luo pääsis helpommalla motarin kautta. Talvi aikaa tehdä kauppaa, eikös ne talvella ole halpoja.

Syyskuu 23, 2015, 15:55:21 ip
Vastaus #10

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kurkkasin Nettimotosta,yllättävän halpoja ovat piikkiskootterit...

Syyskuu 23, 2015, 16:28:23 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo niitä löytyy halvalla tuolta liikkeestäkin josta ostin, sano suoraan että tarvii tilaa kun keväällä tulee uudet eikä nuoriso voi niitä ostaa. Käskin ettiä mulle hienon nelarin eikä merkillä ole väliä. Sano että näin syksyllä niitä tulee tyrkylle, sanoin että soita ja olen vartissa paikalla, tarjoo myyjälle kahveet. Koeajo ja ostan heti enkä unohda sua, mutta siisti ja ei hirveesti ajettu koska sähän sen joudut huoltamaan, sen minkä ostin saan hävitettyä ja keväällä myydään alle 10 kilsaa ajettu veke ja kaikki mikä menee yli 400€ pannaan puoliksi. Ei tämä aina niin vaikeaa olekkaan, vaikka mun apumoottori polkupyörästä on tehty tarjous 600€. Ei myy ja kun ei ollu ihan kaikkea rahaa niin sovittiin että vaihtaa vaimon pyörään kummit ja huoltaa, vaimo sanoi ettei uutenakaan ollut noin hieno ja vaihteet pelanneet.

Syyskuu 24, 2015, 10:35:19 ap
Vastaus #12

Harri Kauranen

• Vieras
No mäkin nopeesti sain kaupaksi tommosen paristokäyttöisen rakennusnosturin.Oli se aika iso,korkeutta reilut 120 senttiä ja nostopuomi 110 senttinen.Laitoin toriin myyntiin suolasella hintaa,oikein kuuskymppiä posteineen.Tein ilmoituksen tossa puoli kymmenen ja äsken tuli jo soitto.Kaveri tulee illalla noutamaan ja maksaa sen kuuskypää,eli saan taskuuni sen kympinkin,mikä menis postimaksuun.Sain samantien poistaa ilmoituksen torista.

Syyskuu 24, 2015, 13:22:37 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Just ostin uuden skoden, aikanaan Markkuvainaa osti kymmenen ja tarkoitus oli vuokrata niitä asuntomessu väelle ja sitten myydä halvalla pois. Arvatkaapa saako Vaasassa moiseen bisnekseen luvan parissa kuukaudessa, vakuutuspuoli oli kunnossa mutta lupaa ei heltinyt. Serkku sitten yhden osti mutta yksikään Markun hommaama kypärä ei mahtunut päähän. Isäni siskon poika ja ei ole pieni mies, nyt myyn vanhan ja kolmesataa riittää ku olen jo satasella saanut ajaa 500Km.