Kirjoittaja Aihe: Merenelävä  (Luettu 6880 kertaa)

Syyskuu 19, 2015, 20:13:17 ip
Luettu 6880 kertaa

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä kun tiedetään kaikki niin kyselen mikä mahtoi pistää jalkapohjaan eilen Kyproksella.
Kahlasin kaikessa rauhassa meressä kun jalkapohjaan pisti joku. Koski niin perkeleesti, hyvä
kun pääsin vedestä pois. Rantavahti pesi jalan ja laittoi jotain salvaa ja sanoi että pakottaa
pari tuntia. Kyllä pakotti, kipu tuli aaltomaisena sykkeenä ja aikamieheltä meinasi päästä isompia kirosanoja.
Paikalliset kertoivat että kyseessä on kala nimeltä Dragon fish, löytyi netistä kyllä monenlaista vaihtoehtoa.
Onneksi ei kelannut henkeä.

L&K.

Syyskuu 19, 2015, 20:23:29 ip
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Yleensä siili pistää sielläpäin.
Mulla kerran vain sattunut sama juttu.Ihme ettei useammin.Ja kaikista huvittavinta oli se että Dr.Hiotakis määräsi 500 ml spiritus fortusta ulkoisesti jälkihoitoa varten ja minä poika hain sen apteekista ja jäin tullin haaviin kotia tullessa.
Onni että lääkes oli muovipullossa jossa perhosten kuvia.Kerroin tulille että hoitoainetta jalkaan ja ulkoisesti-ei viinaa.Eivät ees avannu sinettiä kun oli niin nätin olonen pullo :)
Ihan täys juotavaa tavaraahan se oli ei mitään muuta.

Syyskuu 19, 2015, 20:31:40 ip
Vastaus #2

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ollut siili, mitään ei näkynyt. Olin sen verran matalassa vedessä. Pohja oli ihan tasaista hienoa hiekkapohjaa.
Yleensä käytän tossuja, mutta kun muillakaan ei ollut niin luulin rantaa turvalliseksi. Ymmärsin sen verran rantavahdin
puheista että ko. otus voi pistää minne tahansa joten tossut ei auta.

L&K.

Syyskuu 19, 2015, 20:34:44 ip
Vastaus #3

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei ollut siili, mitään ei näkynyt. Olin sen verran matalassa vedessä. Pohja oli ihan tasaista hienoa hiekkapohjaa.
Yleensä käytän tossuja, mutta kun muillakaan ei ollut niin luulin rantaa turvalliseksi. Ymmärsin sen verran rantavahdin
puheista että ko. otus voi pistää minne tahansa joten tossut ei auta.

L&K.

Niin,kyllä mie uskoin ettei ollu siili.Muuten vain toetsin että yleisin tapaus on.
Kalahan se on,joku "lohikäärmeskala" ja nopea kuin salama.Nimi tuttu mullekkin mutta se on kyllä Kreikkalaisten oma keksimä nimi tulis mulla ainakin mieleen  :)

Jotenka enpähän tiedä..Mutta määräskö se pirtua-liäkär ?

Syyskuu 19, 2015, 20:39:35 ip
Vastaus #4

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tarvinnut mennä lääkäriin kun ei turvonnut jalkapöytä. Sanoivat että jos on allerginen niin jalka
turpoaa heti ja tohtoriin meno olisi paikallaan. Mutta se kipu on sanoin kuvaamatonta, ei poikasena
saatu kolme ampiaisenpistoa ylähuuleen ole mitään. :laugh:

L&K.

Syyskuu 19, 2015, 20:55:58 ip
Vastaus #5

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Luulen että melko varmaan nyt on kyseessä sen sortin meren elävä notta se tökkäsee hermomyrkkyä tarkoituksenaan lamaannuttaa saalis.
Eikä nyt sit erottanu nisäkästä kalasta tälläkertaa  :)
Uskon että kipu on kova kun hermomyrkky kyseessä.Se on enempi kuin jyskyttävä vaikka pumpun tahdissa meneekin.

Syyskuu 19, 2015, 20:59:30 ip
Vastaus #6

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve,

Taitaa olla tämä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pikkulouhikala

Englanniksi löytyy vähän enemmän tietoa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Weever

//Frank

Syyskuu 19, 2015, 21:08:28 ip
Vastaus #7

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Terve,

Taitaa olla tämä:

//Frank

No tuohan se varmaan on..jokatapauksessa ne voi olla isompia kuin tuossa Suomen wikissä lukee.Koska muistan ikäni(ne ylöspäin mollottavat silmät) että olen syöny pulabeesekeitossa mokomaa limanuljaskaa Portugalissa.Ja kaameessa darrassa vieläpä..olipa siinä oikeen hotellin tervetuliaiskeitto,meinas laatta lentää samantien kun niitä lilluvia nahkanpaloja ja irtosilmiä luskalla väisteli :D

GammelDanskia ensin suupattu pari päivää putkeen ja sitten ekalle aterialle  ???
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2015, 21:10:51 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Syyskuu 19, 2015, 21:29:46 ip
Vastaus #8

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve,

Taitaa olla tämä:

//Frank

No tuohan se varmaan on..jokatapauksessa ne voi olla isompia kuin tuossa Suomen wikissä lukee.Koska muistan ikäni(ne ylöspäin mollottavat silmät) että olen syöny pulabeesekeitossa mokomaa limanuljaskaa Portugalissa.Ja kaameessa darrassa vieläpä..olipa siinä oikeen hotellin tervetuliaiskeitto,meinas laatta lentää samantien kun niitä lilluvia nahkanpaloja ja irtosilmiä luskalla väisteli :D

GammelDanskia ensin suupattu pari päivää putkeen ja sitten ekalle aterialle  ???

...ttu kaljat näppikselle, nenänpäästä tippuu vieläkin ::)

Varmaan on kaikki kissan aivoista rotan sisälmyksiin tullu täälläkin syötyä :P
ehkä on ollu parempi ettei oo aina tienny minkä nimistä eläintä ruoka on, tulisilla mausteilla makua voi muokata

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2015, 21:32:38 ip kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Syyskuu 19, 2015, 21:40:24 ip
Vastaus #9

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

ehkä on ollu parempi ettei oo aina tienny minkä nimistä eläintä ruoka on, tulisilla mausteilla makua voi muokata

Porsaslintua mekin saatiin sitten kun hotellilta lopulta uskallettiin lähteä liikenteeseen kolmantena päivänä.
Meinaan se Gameldanski sekä alakerrasta nyysityt viinit alkoi loppua ja hahmottui pikkuhiljaa missä ilmansuunnassa on vuoristo,missä meri.
Oli semmonen itsepalveluravintola mikä me onnettomat ensimmäimmäiseksi löydettiin.Altaasta sai valita ja lihapallerot maistui possunlihalle mutta kyljet oli täynnä pikkuisia kylkiluita.Joko se oli kissaa tai rottaa,jälkeenpäin analysoituna.
Ja entuudestaan paha olo ei siitä kyllä yhtään parantunut..Kylmää olutta,Sangriaa ja neljäs päivä olikin jo valoisampi ja loppuaika 3 viikosta nautittiinkin jo kuin vanhat tekijät vaikka ekaa kertaa kyseisessä maassa.

Syyskuu 19, 2015, 22:10:38 ip
Vastaus #10

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Porsaslintua mekin saatiin sitten kun hotellilta lopulta uskallettiin lähteä liikenteeseen kolmantena päivänä.
Meinaan se Gameldanski sekä alakerrasta nyysityt viinit alkoi loppua ja hahmottui pikkuhiljaa missä ilmansuunnassa on vuoristo,missä meri.
Oli semmonen itsepalveluravintola mikä me onnettomat ensimmäimmäiseksi löydettiin.Altaasta sai valita ja lihapallerot maistui possunlihalle mutta kyljet oli täynnä pikkuisia kylkiluita.Joko se oli kissaa tai rottaa,jälkeenpäin analysoituna.
Ja entuudestaan paha olo ei siitä kyllä yhtään parantunut..Kylmää olutta,Sangriaa ja neljäs päivä olikin jo valoisampi ja loppuaika 3 viikosta nautittiinkin jo kuin vanhat tekijät vaikka ekaa kertaa kyseisessä maassa.
Nauraa... osaan kuvitella, olen ollut Lissabonin kulmilla "radalla  Estoril ;D
Nyt piti elokuun eka viikonloppu viettää Portossa F1lin kisavarikolla mun synttärit
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2015, 21:17:04 ip kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Syyskuu 19, 2015, 22:29:03 ip
Vastaus #11

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Nauraa... osaan kuvitella, olen ollut Lissabonin kulmilla "radalla  Estoril ;D

Myö jätettiin se Lissabonin reissu väliin.Hyvää aikaa olis menny hukkaan  ::)
Naapurihuoneen kaveruksista toinen,"opettaja" pääsi bussiin mutta huonetoveri "Tampereen biljardihai" oli sammunut aamuyöllä huoneen ovea vasten käytävälle ja jäi siihen lojumaan vielä tuokioksi.

Kaloista puheenollen,mieleenjäävin herkku on puuhiilillä vastagrillatut isot sardiinit ja Vinho Verde,vihertävä raikas valkoviini.
Me saatiin vaimokkeen kanssa jopa työpaikat Algarvesta mutta ei se pokka sitten lopulta kuitenkaan riittäny,sinne jäämään..

Yks autokin siinä ehdittiin upottamaan mereen.Minä luulin että onpas rantaan tehty hieno,uusi ja tasainen parkkkipaikka ja siinä oli hiekasta tehty oikein reunatkin.Ja kumma kun ei ole muita autoja.Lähettiin siitä sit johonkin en muista minne mutta takastullessa oli veden alla jo oven alareunat.
Lähellä oli joku rekka tiellä ja pyysin apua.Kuski kysyi onko vuokra-auto,minä siihen että joo.Kuski alkoi nauraa rekottamaan ja kaasutteli pois.
Uskomatonta kyllä se starttasi vielä pulputus vaan kuului vedenalta pakoputkesta.Hyvin saatin Ooppeli ylös joskin huvitti kun matkamuistot ja ostokset kelluivat vedessä lattialla  ;D

Että semmosta se on vuorovesien maassa..oli joku vuorovesiallas.
Vaimoke hirmu huolissaan miten meille nyt käy kun auto menee pilalle.Minä siihen että rauhotu hyvä ihminen,ajettiin rantatietä pitkin ja pysähdyttiin kivan näköiseen tavernaan missä hyvää ruokaa ja viintä.Silläaikaa matot sai kuivua auton katolla ja pohjatulpat löin lattiasta irti jo valmiiksi.
Seuraavana päivänä noutaja vuokraamosta ei hokannut mitään vaikka vesinorot yhä valui auton alta  :)

Syyskuu 20, 2015, 14:36:50 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tuskin oli eka märkä auto ja ei ne niin tarkkoja sielä ole, Kreikassa kerran kun skodea vuokrattiin niin yhden turistin kaatunutta peliä tuotiin lava autolla niin eikun uusi tilalle. Me saatiin kerran paaroksella uusi pyörä jossa oli pahvista tehty rekkari, vuokraaja sanoi että puhukaa vain suomea jos pysäytetään, ei ole teidän vika vaan hänen. Poliisit ei olleet vielä avanneet asemaansa ku pyörät oli hupun alla, yksi poliisi tuli mpyörällä ku oltiin baarissa ja yksi uzo ja amstel olut. Ohan se kuumaa hommaa heilläkin.

Syyskuu 20, 2015, 18:38:13 ip
Vastaus #13

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tuskin oli eka märkä auto ja ei ne niin tarkkoja sielä ole, Kreikassa kerran kun skodea vuokrattiin niin yhden turistin kaatunutta peliä tuotiin lava autolla niin eikun uusi tilalle. Me saatiin kerran paaroksella uusi pyörä jossa oli pahvista tehty rekkari, vuokraaja sanoi että puhukaa vain suomea jos pysäytetään, ei ole teidän vika vaan hänen. Poliisit ei olleet vielä avanneet asemaansa ku pyörät oli hupun alla, yksi poliisi tuli mpyörällä ku oltiin baarissa ja yksi uzo ja amstel olut. Ohan se kuumaa hommaa heilläkin.

Vaan toisinkin on käynyt.Minä nuoruudessani ekaa kertaa ajoin skodella nurin ja siihen tuli jotain naarmuja jotka sitten lisättiin loppulaskuun palauttaessani pyörää.
Manasin vaan että onpa pirun juonikas se ohjaus kun iskarikin vain toisellapuolen,tavallisella prätkällä se ei olis lähteny luikertelemaan pitkin poikin tietä.Ei saanu kulkemaan suoraan vaikka miten hiljaa ja varovasti yritin.

Kaikkiahan alkoi siitä että ajettiin kaupungista johkin syrjäkylään ja paikalliset kestittivät koko illan pikkutunneille asti.Oli punkkua iso kannu pöydässä ja useampi pikku kannu meni rakia kun tanssit alkoi loppuilllasta.Oishan ne tarjonneet yösijankin että varmasti näkivät että kuski on ihan änkyräkännissä.Vaan kun olin itsepäinen.lähdin ajamaan ja tulihan sitä asvaltti-ihottumaakin.Oli joku pikkunen Kreikan saari..