Kirjoittaja Aihe: Kymco Agility  (Luettu 11709 kertaa)

Elokuu 28, 2015, 16:01:58 ip
Luettu 11709 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mikähän ahdistaa ku ei kulje kuin 45Km/t, viimeinen kolmannes kaasusta ei edes ääntä muuta. Jossain on rajoitin mutta missä, variaattorin pyörän paan sorviin ku ei ole sitä prikkaa vaan kiinteä korotuspala. Myyjä sanoi monesta hioneen sen pois mutta kyllä koneeseen pitää saada tehoa myös lisää, niin tämä on nelitahti kone ja ihan kuulee ettei kierrä.

Elokuu 28, 2015, 16:06:15 ip
Vastaus #1

Stefan Holmström

• Vieras
Minä olen nähnyt yhden mopon uuden pakokäyrän, minkä sisälle oli täällä Suomessa pistehitsattu prikka, ettei pakokaasut pääsisi kulkemaan liian ripeästi  :-[

Elokuu 28, 2015, 16:13:23 ip
Vastaus #2

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Eihän mopo saa kulkeekkan kun 45 km/h.
HANE

Elokuu 28, 2015, 16:28:49 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Perhana vie, vaikka on neljänkympin rajoitus niin jokaisen auton pitää ohittaa. Eikä se täällä sivussa ole niin nuukaa. Vuosia ajoin apumoottori pyörällä joka varmasti laiton ja kulki yli viittäkymppiä niin poliisit vaan nauroi. Kerran venerannassa ollessani maija pysähtyi viereen ja kummatkin ulos, kysyivät saavatko kokeilla, sanoin että ei ole vielä tullut muropaketissa rekisteri kilpeä mutta poliisin virkamerkki on tullut. Sanoivat että enkö vois pitää edes pyöräily kypärää ku oli vaan Honda lippis.

Tuo 45 on ihan turvallisuus tekijä, ja nuoret likat kaksi päällä huristaa ohi. Mun ego kyllä kestää sen, mun edellinen skode kulki yli 70Km/t eikä poliisit ikinä pysäyttänyt ku tässä on 70:n rajoitus ja mä ajoin tiellä ja maija perässä. Mun mielestä ajo pyörätiellä on vaarallista kun lapset poukkoilee miten sattuu.

Elokuu 29, 2015, 15:53:43 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pientä parannusta, pakokäyrän alkupäässä prikka kolmesta kohti hitsattu eli dremeliä tarvittiin. Auttoi vähän, sitten kaasarin ja ilmanpuhdistimen välissä muovinen kuristin, autto vähän mutta nyt pitää saada isompi suutin. Kiiveissä tuli mukana isompi suutin talvi ajoon, tiedä olisko tossa mukana mutta ku selkä ei taivu niin en saa penkkiä auki. Joku kahva etupuolella on, myyjä avasi sen yhdellä kädella kun laittoi sen irtopalan sinne. No siskon mies tulee katsomaan ja asia varmaan selviää. Sitä boxia pitää käsitellä vielä että saa kiekkoja koneeseen, lainasin semmosta värinään perustuvaa mittaria ja ajossa kone kiertää vain 7000 ja ohjekirjassa max on 9000. Saattaa olla ettei variaattoria tarvi fiksata kun vähän vajaa 60Km/t riittää mulle hyvin ja poliisitkaan ei silloin sano mitään. Niin netin ohjekirjassa sanotaan max nopeuden olevan 90Km/t että kyllä se sen kestää ja jarrut suunniteltu tuohon huimaan nopeuteen.

Poliisit tossa pyörätiellä tarkasti mopoja ja niillä oli semmonen kuin juoksumatto, etujarru kiinni ja hanaa. Koiraa kun sit talutin niin viisi peliä oli kilvettä parkissa eli 60 meni niillä rikki.

Nyt ohje siihen boxii, juutuupissa on ohje jossa rautasahalla sahataa parin sentin ura siihen mutta tuntuu liian riskaabelilta ja toinen vinkki löytyy myös jossa yksi johto katkaistaan ja pannaan konkka siihen mutta mulla ei ole sen väristä piuhaa. Suomi poikaa tässä tarvitaan.

Elokuu 30, 2015, 17:35:13 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siis eikö kukaan osaa neuvoa, Sellin 99 pensaa tankkiin niin loppui sammuttelu. No lorautin semmosta puhdistus ainetta joka haisee ammoniakille myös sekaan, ties kuinka vanhaa 95 pensaa oli tankissa. Ei ne tajua että pensa myydään huoltamolla ja viina viinakaupassa, pari tuhatta kiekkaa on ny hakusessa. Onhan siinä kahva josta voi säätää eli en ajaisi kuin poikkeus tilanteessa hana auki. Niin löysin semmosen rotanhäntä viilan ja vähän suutinta isonsin, nyt ei voovaa mutta viimeinen kolmannes kaasusta ei sano mitään. Se saakelin boxi rajoittaa, ei tuu kiekkoja edes keskituella takakummi ilmassa.

Elokuu 30, 2015, 18:05:46 ip
Vastaus #6

martti.kaisamatti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve Henry. Olisiko tuosta Easy Partsin rajoittamattomasta CDI-boxista apua? Vissiin joku virityskitti kyseessä, kun on mukana pääsuutin ja variaattorin holkkikin.

http://www.easyparts.nl/CDI-Kit-%28onbegrensd%29-Kymco-Agility-16-RS_%28CDI%20Units%20Overig%29-p10422196.html
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2015, 18:41:55 ip kirjoittanut martti.kaisamatti »

Elokuu 30, 2015, 18:46:54 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ainakaan se variaattorin holkki sovi kun mulla on ihan kiinteet koropalat niissä pyörissä, myyjä sanoi niitä rälläköineensä ja sanoin että serkun sorvissa kyllä lähtee. Mä en hae mitään huippu nopeuksia, lisää voimaa vaan. Meen huomenna myyjältä kysymään mikä piuha poikki ja pitääkö laittaa joku konkka vai mitä.

Syyskuu 01, 2015, 16:51:22 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Myyjä sanoi että ei satuta boxiin ja se saadaan kulkemaan kuuttakymppiä, sielä oli vielä yksi kuristin ilman putsarissa ja nyt voovaa loppu kaasulla. Sen piti lähteä asennus reissulle eli huomenna isompi suutin, kyllä pitää myyjää kehua kun rahasta ei puhuta. Tuli yksi asiakas jolla tytär kaatunut ja stonga vääntynyt, myylä sanoi että varastossa on yksi jonka perään ajettu että ota se, ottaja kysyi tuoko wiskipullön niin myyjä sanoi kuhan viet pois tilaa viemästä. Alle 2000Km ajettu ja kone kunnossa ja koko etupää, ei joka paikassa tämmösiä myyjiä ole.

Syyskuu 03, 2015, 10:16:34 ap
Vastaus #9

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Henry, et saa siitä kaikkea irti kuin rajoittamattomalla boxilla. Hollannista, maksaa jotain 50-60 euron luokkaa. Kulkee 60, ei nikellä vastamäessäkään vaan vetää samaa kyytiä.Tuttavani on tehnyt noita muutamia..

Syyskuu 03, 2015, 14:51:50 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta boxissa on yksi johto jonka katkaisiminen tekee saman, joskus sähköryyppy lopettaa toimintansa niin pitää tinata konkka johdon ja maan väliin. Viri boxin saa kiinasta kotiin 30€ e-villen kautta, toimitukset vaan kolme viikkoa. Just olin pajalla ja avattiin koko kaasari niin sisällä oleva suutin ihan tukossa, no sitten kulki jo ihan hyvin joku reilu 45Km/t joka riittää mulle. Sitten rupesi samuilemaan ja voovaamaan, ilmeisesti vanhaa pensaa tankissa joten ostin st:n puhdistus ainetta, sillä koitan ny ajella jos aine toimii niin tehot palautuu. Kyllä mä odotan sitä gurua joka osaa neuvoa sen johdon, yotubessa boxiin sahattiin parin sentin kolo mutta jos ne on muuttaneet sisuksia niin vainaa siitä tulee.

Syyskuu 29, 2015, 18:02:30 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Johto löytyi, laitettu jo takaisin kiinni koska myin kaverin vaimolle jolle nopeus riittää. Huomenna haen uuden pelin ja sen johto onkin keltainen.

Syyskuu 30, 2015, 19:51:46 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on uusi skode, Baotin Rebel49. Halpis mallihan se on mutta mittari melkein nollassa, siisti kuin sika pienenä. Pensa ongelmat taas vaivana, tyhjättiin tankki ja pienkone pensaa tilalle. Serkku mittas akun väärin eli sain liian pienen, kerran hörähti mutta huomenna uusi akku ja eikun konttorille laittaan mun nimiin. Hemmetin hyvä huoltomies tilasi uuden variaattorin hihnan ku ne kuulemma katkeavat helposti. Jos on keliä niin heitän pienen lenkin ja sitten huoltoon ja kummitytön talliin talvisäilöön.

Lokakuu 02, 2015, 03:45:29 ap
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No saakeli sain ihan akkukaupasta rikkinäisen akun, 9V oli virtaa ja yhtään ei kestäny kuormaa. Näitä huolttovapaita paskoja, nyt on hapot sisällä ja puolitoista senttiä korkee. Kannesta rälläköitiin kolme tumppia pois, kotio ei päästy ku pensa lakkas kulkemasta ja skodella ei ajeta tyhjäkäynnillä. No huomenna haen AJ Bikestä jenkkien puhdistusainetta ja annan lötköttää pihassa, tietty vaihdan suodattimen. Samat leikit kuin edellisessä joka oli seisonut jokusen vuoden, lepperin alta kotelo pois ja kaasari+suodatin näkyy. Olis helppoa jos selkä ei niin vihoittelesi, huomenna tulee puolivalmis autoinsinööri enoa auttaan, kyllä se siitä lähtee ku hauki rannasta. Haen vielä jenkkipoikien puhdistusainetta ja uuden suodattimen.. Otti kiekkaa kun pani sormet imu aukkoon, eli saattaa olla vain suodatin tukossa, no kaasari aukee samalla helposti ilman irroitusta. Aina ei mene kuin Strömsöössä ku kone seissyt 7V, tankki melko tyhjä ja pantiin pienkone pensaa. Tämä on tätä vanhalla pensalla, ei ikinä mulle enään huoltovapaata akkua. Myyjä testas niin 9V virtaa ja startti pyöri mutta pendikx ei purru kiinni. Nyt pyörii mutta tyhjäkäyntiä vaan käy, skodella ei ajeta tyhjäkäynnillä. No vanhakin oppii.

Lokakuu 02, 2015, 08:20:34 ap
Vastaus #14

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tere!

Pensahanat noissa joskus ryppyilevät-semmoisia halppis-
alipainehanoja kun ovat...Semmoisia kokemuksia mulla on
noiden Kiina-vekeiden pensansaantiongelmista. Tosin voivat
olla muitakin...

t.Markku