Kirjoittaja Aihe: Pilkun viilausta  (Luettu 8629 kertaa)

Elokuu 22, 2015, 15:58:59 ip
Luettu 8629 kertaa

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Luulisi että EU:n virkamiehillä olisi tärkeämpääkin pähkäiltävää kuin puimurin mottorin vaihto.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/eu-komissio-haluaa-kielt%C3%A4%C3%A4-puimurien-moottorinvaihdot-1.126152

Moottoripyörän moottorin vaihto tulee varmaan seuraavaksi vatuloinnin aiheeksi.Kuka hel...ti sen tietää minkälainen hone jussilla on puimurissa tai motoristilla pyörässä kun ei kumpaakaan katsasteta,ai niin sen naapurin unohdin.

Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Elokuu 22, 2015, 17:34:37 ip
Vastaus #1

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On kyllä helvetin turhaa,Ajatelkaas kuinka monta tuntia puimuri pörrää vuodessa ja verratkaa siihen millainen rekkaralli pyörii yötä päivää ympäri maapallon.
Ei siinä puimurin päästöt,sen paremmin kuin traktorin ole kuin hyttysen pieru erämaassa.
EU.n saastevouhotus on mennyt todella pahasti yli.

Elokuu 22, 2015, 17:48:29 ip
Vastaus #2

Kari Vähäkainu

• Vieras
Olen jo vuosikausia miettinyt että miksi puimurit hajoavat AINA JA POIKKEUKSETTA parhaaseen puintiaikaan? ::)

Elokuu 22, 2015, 20:57:44 ip
Vastaus #3

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne hajoaa sen takia kun huollot jätetään tekemättä kun ajatellaan että kyllä se vielä kestää ja jotain pitää korjata se jätetään viimeiseen päivään.Kaikista pahimmat on juurikas koneet kun nosto kausi alkaa niin kone on huoltamatta tämän tiedän kokemuksesta kun viime syksynäkin olin yötämyöten vaihtamassa jurtti koneeseen kaatosateessa lihalaatikollisen laakereita että herrat pääsee aamulla pellolle ja sama toistuu tänäkin vuonna varmasti.

Elokuu 22, 2015, 21:51:10 ip
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Onhan niitä koko EU ajan ollut niitä "turhia" direktiivejä,käyrä kurkku,terva homma,suorat banaanit,saapasparin mukana täytyy olla käyttöohjeet 12 kielellä,lakritsipiiput,jne.
No on nämä byrokraatit saaneet tottakai hyviä asetuksiakin aikaiseksi.Puheluiden halpeneminen,kännykkälatureiden standardisoiminen ym.

Mopoautoja eikä mönkkäreitä ei varmaankaan ajelisi Suomen tiekkä ilman EU:ta,tiedä häntä onko hyvä vai huono asia mutta tätä mielipuolta olen.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Elokuu 22, 2015, 22:23:06 ip
Vastaus #5

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen jo vuosikausia miettinyt että miksi puimurit hajoavat AINA JA POIKKEUKSETTA parhaaseen puintiaikaan? ::)

Eikös ne silloin hajoa kun niitä käytetään.

Elokuu 23, 2015, 11:24:05 ap
Vastaus #6

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Eikös ne silloin hajoa kun niitä käytetään.
Eihän kattokaan vuoda kuin sateella.

Elokuu 23, 2015, 13:17:49 ip
Vastaus #7

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autojakin käytetään, mutta ikinä ei ole ollut autossani työkaluja mukana. Yleensä olen vielä ajanut vanhoilla romuilla ja korjannut ne itse. Tiellekään en muista jääneeni ikinä muuten paitsi bensa on loppunut. Autoilun olen yleisillä teillä aloittanut jo kuitenkin vuonna -84. Jos kone on kunnossa ja huollettu, usein sillä pääsee tekemään sen mikä on aikeena. Maatalouskone huollossa työskennelleenä hyvin tunnistan Markon kommentin oikeaksi. Lumikoneetkin yleensä tuodaan remonttiin kun seuraavalle päivälle luvataan lumisadetta..........
Seisotappa autoasi 11 kk ja ota se sitten ajoon.  Voi olla että on muutakin laittamista kuin jarrut.
Puimurissa on runsaasti laakereita, nykyään paljolti ilman rasvanippaa. Tunnetusti noissa on laakerirasvaa nuukasti.  Käytössä lämmennyt rasvaa hakeutuu ulkoreunoille ja sellainen kun seisoo lähes vuoden, ei ole ihme että rikkoontuu.
Kaikkea ei voi etukäteen varmistaa vaikka yrittäisikin. Puimureita menee rikki huolellisimmaltakin isännältä.

Elokuu 24, 2015, 15:04:30 ip
Vastaus #8

Antti Jokinen

• Vieras
Osataan sitä Suomessakin, nimittäin viilata:

"Liikenne- ja viestintäministeriössä on käynnissä tieliikennelainsäädännön kokonaisuudistus. Liikennevirastolla yhtenä tavoitteena lakiin on saada liikennemerkit vähemmän maskuliiniseksi.
– Olemme jo aiemmin järjestelmällisesti pyrkineet siihen, että jos jonkun merkin henkilöhahmoa uudistetaan, niin se pyritään piirtämään neutraalisti, kertoo Liikenneviraston liikenteen ohjauksen asiantuntija Tuomas Österman.
Suomessa käytössä olevissa liikennemerkeissä hahmo on edelleen usein mieheksi tunnistettava." (Savon Sanomat)

Elokuu 24, 2015, 17:58:57 ip
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ainakaan merkki ei ole rasistinen, musta mies ylittämässä tietä. Ja siinä yhdessä toisessa merkissä varmaan sama kaveri on lapion varressa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 24, 2015, 18:29:02 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulle jo pienenä opetettiin että ns. kertovoidellut kuulalaakerit varovasti pienellä ruuvarilla auki ja puolet täyteen vaseliiniä.

Elokuu 24, 2015, 18:55:18 ip
Vastaus #11

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Tossa suojatien merkissähän on selvää rasismia,toi kundi talloo mustien raitojen päällä,ihan törkeetä.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Elokuu 24, 2015, 19:44:00 ip
Vastaus #12

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Moro
Tossa suojatien merkissähän on selvää rasismia,toi kundi talloo mustien raitojen päällä,ihan törkeetä.

Sitäpaitsi jo lapsikin tietää että suojatie suojaa vain jos astuu valkoisille raidoille. Muuten ei.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 24, 2015, 21:32:06 ip
Vastaus #13

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Onko Venetsiassa krokoja,no ei kai mutta tämä voisi olla Venetsialainen suojatie.

Ja kai suojatien maalauksessa voi olla mukana "taidettakin" paitsi että Suomessahan viilataan pilkkua siinäkin ettei suojatien maalaus varmaankaan voisi olla tällainen:

CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Elokuu 28, 2015, 22:26:18 ip
Vastaus #14

Timo Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Käytetäänkö niillä muinakin kuin puintiaikona? Joulukirkkoonko ajellaan kenties...;)