Kirjoittaja Aihe: Myymisen vaikeus  (Luettu 90647 kertaa)

Lokakuu 09, 2015, 06:43:20 ap
Vastaus #135

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro
No tämähän sattui sopivasti,tuossa petrin linkissä on niin sopivasti jenkkiläinen TR1 ja hintakin ihan passeli,tässä linkissä oma TR1,onko rakennelma yhtään saman hintainen vai ?
Talven aikana koneen ulkonäkö parantuu ja putki hiukan muuttuu,katsotaan kevvvääämmmällä.

https://lh3.googleusercontent.com/-Tv9k6SKbOlw/VhLPmXtP63I/AAAAAAAABSA/wCuCJdCIoJk/s640-Ic42/IMG_3114.JPG

Minun mielestä tuo on hyvän näköinen peli, voi kutsua hyvillä mielin harraste ajoneuvoksi. Taiteellista vapautta, ja pyörän parissa käytettyjä työtunteja ei taideta tässäkään tapauksessa laskea sormin?
 Vapaalla ajatuksella tekeminen on mukavaa ja rentouttavaa ajanvietettä, tämänkin harrastuksen parissa.

Lokakuu 09, 2015, 08:47:07 ap
Vastaus #136

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Sorry vaan, mutta runko näyttää kuvissa niin materiaalin kuin rakenteenkin puolesta heppoiselta. No en minä sillä aja.

Kyllähän siinä menee putki jos toinenkin kun oikein katsoo, ja on kai niitä teräksiäkin nykyään erilaisia. Minä ainakaan en osaa maalatusta teräsmateriaalista valokuvan perusteella sanoa että kestääkö vai ei. Jos huonekalu- tai vesiputkesta alkaa tekemään niin kai siinä saa laittaa vähän tuhdimpaa.

Melkoisia ravistimia on esim tällaiseenkin raamiin ajateltu ripustettavaksi:

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 09, 2015, 09:27:15 ap
Vastaus #137

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Ei näihin runkomuutos pyöriin tarvitse välttämättä lujuuslaskelmia tehdä tosin minulla kyllä on valmiina mittapiirros rungosta ja kohdat joihin rasitukset kohdistuvat.Tein piirroksen kun minulle tarjottiin sellaista laskelmaa,en sitä teettänyt kun ei sellaista vaadita muutoskatsastuksessa,katsastusmies osaa arvioida rungon kestävyyden kun on perehtynyt juuri ko. muutoksiin ja rakennelmiin.Runkoa en itse hitsannut vaan annoi työn kaverille joka on alan ammattilainen.Runko materiaali on hydrauliikka putki osa 25 ja osa 30 mm halkaisijaltaan ja 3 mm:n seinämällä,katsastaja vaati hitsarin ammattitaitoa koskevan todistuksen sekä materiaali todistukset ja selvityksen hitsaus menetelmästä sekä käytetystä lisäaineesta.Hitsari antoi minulle vaatimukset ilmaraoista ja seeveistä yms. kun kasasin rungon jigissä ja hän hitsasi saumat runko koko ajan jigiin kiinnitettynä.Oli muuten aikaa ja tupakkia vaativa operaatio tuo runkoputkien taivuttelu (putkimankelilla) sekä mittailu (luotilankoja,tarkkuus vatupassi,erilaisia kulmamittoja) että sai hepattua rungon "suoraan".
Em. materiaali ja vahvuudet ovat yleisesti käytössä ko. rungoissa ja vastaavat vahvuuksiltaan ja ominaisuuksiltaan tehdastekoisia runkoja eli kyllä ajelen pyörällä ihan turvallisin mielin,en kai itselleni uskaltaisi mitään epävarmaa laitosta tehdä.Ei noissa tehdastekoisissa pyörissä mitään eksoottisia materiaaleja käytetä ja lujuudeltaan putket ovat mielestäni heikompia kuin tässä pyörässäni.Kisapyörissä on käytetty esim kromimolybdeeni putkea mutta se on kallista,vaikeasti saatavaa ja hitsauksen jälkeen olisi saumakohdat lämpökäsiteltävä eli valmistus paljon monimutkaisempaa ja painon säästö vain muutamia kiloja mikä ei tässä projektissa ole merkittävää.

Ton verran siinä on putkea,25 millistä n.6 m ja 30 millistä n.3 m.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2015, 09:36:22 ap kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 09, 2015, 10:39:55 ap
Vastaus #138

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ei varmasti petä tuo runko. Yleensäkin vanhoissa pyörissä - sanotaan vaikka Uralissa - on niin onnettomia hitsisaumoja jo tehtaalta lähtiessä, että saa olla aika fakiiri jos onnistuu niitä huonompia saumoja räkimään. Hyvin on kestäneet ne venäläistenkin hitsaamat, joten eiköhän tuokin, vaikka muuten ruma onkin  :P (vitsi vitsi)

Lokakuu 09, 2015, 11:21:32 ap
Vastaus #139

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Vanhan MP,n hinnoittelu on henkimaailman hommaa, 10v sitten kaupittelin vanhahkoa, mutta kunnossaolevaa bokseribemua 2500 € hinnalla, kaikenmaailman ukkoa kävi renkaita potkimassa ja arpomassa josko tai eikö josko, ja tinkasivat kauheasti, kyllästyin niin koko touhuun että lopetin ilmoittelun, ja sitten 2 kk,n kuluttua yksissä juhlissa ollessani , minulle outo mies tuli kysymään bemusta, olin muutaman oluen ottaneessa tillassa, ja sanoin kurillani että juu, bemu on ja maksaa 4200 € !  No seuraavalla viikolla kaveri soitti ja halusi tulla katsomaan pyörää, sovittiin rehvit, kaveri tuli sovittuun aikaan,  ja pyörän tutkittuaan kysi voisiko sen saada 4000 € hinnalla.....  :P

No hövelinä miehenä tein kaupat välittömästi !  ;)
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 09, 2015, 11:56:44 ap
Vastaus #140

Antti Jokinen

• Vieras
...seuraavalla viikolla kaveri soitti ja halusi tulla katsomaan pyörää, sovittiin rehvit, kaveri tuli sovittuun aikaan,  ja pyörän tutkittuaan kysi voisiko sen saada 4000 € hinnalla.....  :P

Näinhän se on, kun hinta/laatusuhde on kohdallaan, niin kaupat syntyvät.  :D

Lokakuu 10, 2015, 18:36:46 ip
Vastaus #141

Risto Saastamoinen

• Vieras
...seuraavalla viikolla kaveri soitti ja halusi tulla katsomaan pyörää, sovittiin rehvit, kaveri tuli sovittuun aikaan,  ja pyörän tutkittuaan kysi voisiko sen saada 4000 € hinnalla.....  :P

Näinhän se on, kun hinta/laatusuhde on kohdallaan, niin kaupat syntyvät.  :D

Just. Ajelin tuunatulla tuutilla Jarno Saarisen muistoajoista kotiin, niin kantaan liimautui musta auto. Kusitauko sattui siihen Viannankosken kupeelle kun siinä on mukava kesäkuppila ja vessa, läksin harppomaan vessaa kohti niin auto ajoi eteen ja sieltä hyppäsi punakka kaveri joka alkoi ostatella pyörääni, tonnin korotuksin meni, aina sanoin ettei ole myytävänä. Viimeinen korotus oli jo viisi tonnia eli kaveri olisi ollut halukas maksamaan vanhasta tuutista viisitoista tuhatta euroa. Kieltäydyin jyrkästi myymästä jolloin kaveri suuttui ja paiskasi hattunsa asvalttiin, on se &%rkle ettei hänen raha kelpaa, säikähdin että nyt tulee päällekarkaustilanne tai vastaava. Laitoin jäykät rutisevat sormeni nyrkkiin jo. Lähti siitä kuitenkin.
En saata myydä törkeen ylihintaista kampetta ilmiselvästi poissa tolaltaan olevalle hupsulle, vaikka tarpeeseen kyllä olisi raha ollut.

Lokakuu 10, 2015, 19:59:29 ip
Vastaus #142

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mullakun on noita ilma aseita panin ilmoituksen et osta viisi ja maksa kolme, ilmoitus poistettiin. Syynä oli et tila loppuu ja ruutipelejä tuppaa tilalle. Jaa satakunta niitä olis ja varmasti kunnossa kaliiperit 4.5mm to 9mm, lähes kaikissa kiikaritähtäin tai laser tähtäin. Olkoon siinä ja laitan sovella kiskot toiselle seinälle. Jos erikoisuudet ei kelpaa jääköön perikunnan huoleksi, yksittäin en myy enkä että aseet on koeammuttu. Se on rehti meininki, en rahan puutteen takia tee kauppaa, rikas en toki ole mutta joku satku ei mun konkurssissa tunnu. Mullahan on kaikki mitä mies voi toivoa, paitsi tilaa. Nyt putoo noita vanhoja ukkoja joilta jää aseita. Tämä ei ollut myynti ilmoitus vaan myymisen vaikeudet.

Lokakuu 10, 2015, 20:40:52 ip
Vastaus #143

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Just. Ajelin tuunatulla tuutilla Jarno Saarisen muistoajoista kotiin, niin kantaan liimautui musta auto. Kusitauko sattui siihen Viannankosken kupeelle kun siinä on mukava kesäkuppila ja vessa, läksin harppomaan vessaa kohti niin auto ajoi eteen ja sieltä hyppäsi punakka kaveri joka alkoi ostatella pyörääni, tonnin korotuksin meni, aina sanoin ettei ole myytävänä. Viimeinen korotus oli jo viisi tonnia eli kaveri olisi ollut halukas maksamaan vanhasta tuutista viisitoista tuhatta euroa. Kieltäydyin jyrkästi myymästä jolloin kaveri suuttui ja paiskasi hattunsa asvalttiin, on se &%rkle ettei hänen raha kelpaa, säikähdin että nyt tulee päällekarkaustilanne tai vastaava. Laitoin jäykät rutisevat sormeni nyrkkiin jo. Lähti siitä kuitenkin.
En saata myydä törkeen ylihintaista kampetta ilmiselvästi poissa tolaltaan olevalle hupsulle, vaikka tarpeeseen kyllä olisi raha ollut.

Luultavasti missasit nyt ainoon tilaisuuden äkkirikastumiseen tuutin avulla-jos oli oikeetaa rahaa tällä mustanpuhuvalla miehellä oisit antanu mennä vaan  :)
On kyllä aika uskomaton tapaus  :o

Mutta pyörä taitaa sitten olla todella rakas  ;)

Lokakuu 10, 2015, 20:46:13 ip
Vastaus #144

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tämä ei ollut myynti ilmoitus vaan myymisen vaikeudet.

Hyvä tietää kumminkin että jos järeempää ilmatykistöä vailla-ottaa yhteyden Henkkaan  :)

Minä joskus haavelin "peurantappopyssystä"  kun nuo ekat komressorilla ladattavat 6.3mm rantautuivat Suomeen.
Etelässä niitä sai siihen aikaan vain tiskin alta(näin ainakin Porvoossa) ja hintapyynti oli suolainen.Euroaikaa taidettiin kuitenkin jo elää silloin.
Haaveeksi tosiaan jäi silläkertaa..taskunpohjallle jäi vain ilmaiseksi näytteeksi saatu 6.3 lyijykuti  :D

Lokakuu 10, 2015, 22:03:26 ip
Vastaus #145

Antti Jokinen

• Vieras

Tuli mieleen juttu maalaisisännästä, joka oli hevoskyydillä ajanut 10 kilometriä kirkonkylän Alkoon ja takaisin. Oli ostanut yhden Jallupullon 50mk:lla ja kotimatkalla oli jo korkannut pullon ja ottanut ensimmäisen ryypyn. Tuli naapurin isäntä vastaan, joka kysyi:

- Tarjootko ryypyn.
- Älä unta nää. Tämä maksoi 50mk!
- No myisit minulle, maksan 50.
- En varmana myy, ite kävin hakemassa.
- Myytkö satasella?
- Hulluko olet, 100 viinapullosta? sanoi isäntä ja ajoi kotiinsa.

Kotimatkalla mietti, että ei taida olla naapurin asiat kovin hyvin, kun noin perso on viinan perään...

Lokakuu 11, 2015, 11:17:33 ap
Vastaus #146

Risto Saastamoinen

• Vieras

Luultavasti missasit nyt ainoon tilaisuuden äkkirikastumiseen tuutin avulla-jos oli oikeetaa rahaa tällä mustanpuhuvalla miehellä oisit antanu mennä vaan  :)

Ei se tuutti sentään niin rakas ole. Mutta kun meinas vanhalla miehellä mennä kusi lahkeeseen niin ei oikein ehtiny käydä kauppaa siinä vessan vieressä ;)

Lokakuu 11, 2015, 11:52:44 ap
Vastaus #147

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ei se tuutti sentään niin rakas ole. Mutta kun meinas vanhalla miehellä mennä kusi lahkeeseen niin ei oikein ehtiny käydä kauppaa siinä vessan vieressä ;)

Yksi tuttu koetti joskus ostaa minulta huopahattua. Kumpikin oltiin vähän päissään. Sanoin, että ei ole myytävänä, mutta miekkonen alkoi tarjota yhä enemmän. 500 euroa lopulta tarjosi muutaman kympin hatusta, mutta en myynyt. Syynä oli periaate. Kun en tahtonut hattua myydä niin ei tuntunut oikealta taipua toisen holtittoman rahankäytön alla. Hommassa oli semmoinen tuntu, että "kyllä minulla rahaa on, kyllähän sillä nyt hattu pitäisi saada ostettua". Jos olisin myynyt niin olisin taipunut rahan vuoksi sellaisen maailmankuvan puoleen jota en allekirjoita. Kaikki ei ole rahalla ostettavissa, ja jos minä en tahdo ukin vanhaa hattua päästäni myydä niin en sitä myy.

Toinen juttu sitten jos summat alkaisivat olla tuhansia tai kymmeniä tuhansia. Siinä sitä sitten saisi miettiä päätöstään toden teolla. Luulen, että sopivassa hönössä sisuuntuneena periaate pitäisi varmemmin kuin selvin päin, jolloin asiaa pohdiskelisi järjen kanssa. 500 ei tosin olisi riittänyt selvin päinkään kun ostajan asenne oli se mitä oli. Erilaisella asenteella olisi tuttava saattanut hattu päässä paikasta poistuakin.

Muok. Sama homma on IC:n kanssa. Pariin kertaan sitä ob ostateltu semmoiseen hintaan että omani olisin takaisin saanut ja hommattua tilalle itäisen bokserirojektin, joka sinänsä pyöränä houkuttaisi enemmän kuin IC. Mutta ei tuota voi myydä. Sillä on pyörähommat laitettu alkuun ja vielä on laittamista jäljellä. Jos sen nyt myisi niin tuntuisi että pyöräharrastuksen alku on jätetty kesken. Sitten kun IC on kunnolla laitettu ja olen itselleni sen kanssa todistanut että olen kykenevä laittamaan vastaan hankaavan kaksitahti-itäpyörän kuntoon voi asiaa jo harkita. Luulen että pyörä tuntuu sitten sen verran läheiseltä (oikeastaan jo nyt) että siitä ei voi luopua. Niinpä näyttää siltä että tuota rohjoa joutuu katselemaan vielä varsin pitkän tovin.

Myyminen on hankalaa, siitä olen samaa mieltä. Mutta niin sen minusta pitää ollakin. Siis siinä mielessä hankalaa, että ei alun alkaenkaan hommaa paljoa sellaista tavaraa josta tahtoo myöhemmin luopua. Harkintaa siinä minkä kokee tarpeelliseksi hommata ja kiintymystä niihin hankittuihin esineisiin, etteivät ne lopulta jää turhaksi rojuksi. Maailmassa viskataan aivan liikaa toimivaa tavaraa mäkeen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2015, 12:18:23 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 11, 2015, 12:46:32 ip
Vastaus #148

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Myyminen on hankalaa, siitä olen samaa mieltä. Mutta niin sen minusta pitää ollakin. Siis siinä mielessä hankalaa, että ei alun alkaenkaan hommaa paljoa sellaista tavaraa josta tahtoo myöhemmin luopua. Harkintaa siinä minkä kokee tarpeelliseksi hommata ja kiintymystä niihin hankittuihin esineisiin, etteivät ne lopulta jää turhaksi rojuksi. Maailmassa viskataan aivan liikaa toimivaa tavaraa mäkeen.

Juurikin näin.
Minä pyrin käyttämään kaiken ihan loppuun asti,niin ettei siitä jää edes kierrätettävää kenellekkään-paitsi se risa ja korjauskelvoton materiaali:Metalli,muovi ym joka voidaan vielä kierrättää uusiokäyttöön.
Ja mieluiten suosin vanhoja tavaroita aina kun mahdollista -jotka on jo alunalkaen tehty kestämään.

Kerskakulutuskulttuuri = alapeukku  ;)

Lokakuu 11, 2015, 17:36:36 ip
Vastaus #149

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Joo, nuo ilma aseet on kyllä kivoja. On venäläinen metsästys ilmakko ja gamon mukas mailman tehokkain 6.35mm, ei poijaat mulla on kaasujousella varustettu Airams peli ja 100m lähtee kahen euron kolikosta keskiö. No sitten on pelejä jotka tankataan sukellus pullosta ja ihan sama kuis päin kakkosnelonen on läpi menee, lisäksi löytyy paineilmalla toimiva haulikko. Niitä en myy kuin kovalla rahalla, mutta kiinalaisia rynkkyjä joissa lipas olis monta ja vanhin on 1930 suomalainen. No teen ruutipyssyille oman seinän, just saamassa ruottalaisen sotilaskiväärin joka kuin uusi. Vääntöä on piekkarista winsester joka on lupavapaa ja lupa tulis jos meistäisin siihen numerot, nyt sen arvo on 1000€ ja numeroituna 10€. Keräilijän luptelyssä, silloin merkkaan omiin papereihin aseen ja maksaa 18€ kappale, samalla saisin kaksi taskuasetta luville. Tämä on ihmeellinen maa, eihän se sarjanumero kulje luodin mukana. Mitään estettä keräily lupaan ei ole, mutta käsittely kestää.