Kirjoittaja Aihe: Suzuki gt 125 savuttaa...  (Luettu 4296 kertaa)

Heinäkuu 30, 2015, 15:59:04 ip
Luettu 4296 kertaa

jouni.halme1@suomi24.fi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
minä 2-tahtisista(kaan)  mitään ymmärrä. Onko tommosen -74 Suzukin öljysyöttö säädettävissä, savuttaa niin s......sti. Vai onko  kyse mahdollisesti jostain vakavammasta; männänrengasvaurio tms?. Mikäköhän olis seosruuvin perusasetus, josko olis seos liian rikkaalla?

Heinäkuu 30, 2015, 19:13:09 ip
Vastaus #1

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Säädöistä en tiijä, mutta itelläni 380 gt:ssä öljyn laatu vaikutti kyllä eniten. Jollain halvalla nesteen öljyllä savutti ihan hillittömästi. Yhtä halvalla mobililla taas ei. En muista öljyjen tyyppejä enää. Nesteen 2-tahtiöljyt oon sen jälkeen jättänyt kaupan hyllyyn.

Elokuu 01, 2015, 23:09:41 ip
Vastaus #2

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
Luulisi sen olevan säädettävissä ihan vaijerin kireyttä muuttamalla, kuten suurimmassa osassa muissakin japsipyörissä, joissa on Mikunin pumppu.
Savuttaako se molemmista putkista?
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Elokuu 02, 2015, 01:05:29 ap
Vastaus #3

jouni.halme1@suomi24.fi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
juu, kumpikin putki pukkaa savua

Elokuu 02, 2015, 09:57:24 ap
Vastaus #4

Niko Tuomola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mullakin tommoinen oli silloin aikokoinaan kevari-iässä. En nyt muista enää oliko noissa piikkisissä samanlailla säätömerkit kuin 250 GT:ssä, jossa on kaasuttimen kyljessä ruuvi, jonka pois ottamalla näkyy luistissa piste ja öljypumpulla myös viivat merkkeinä .kaasua vähän kääntämällä luistin piste näkyviin reijästä ja sitten pumpunvaijerista säätää merkit kohdalleen. Ja joo öljyillä on todellakin merkitystä. Synteettiset valuu läpi lähes tuplanopeudella verratuna ihan perus mineraali öljyihin. Itse olen ajellut hyvällä menestyksellä Teboilin 2T mix mineraaliöljyllä viimeiset 10 vuotta.
 Aina nämä kuitenkin vähän savuttaakin. Varsinkin kylmänä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2015, 10:00:31 ap kirjoittanut Niko Tuomola »

Elokuu 03, 2015, 20:12:41 ip
Vastaus #5

Matti Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaksitahtisten Suzukien kampiakselin stefat kuluvat loppun ja kovettuvat ajan mittaan niin, että eivät  enää pidä paineita eivätkä täytä tehtäväänsä. Rupeavat mm. päästämään vaihteistoöljyä palotilaan. Lopulta käynti loppuu kokonaan. En tiedä, mistä on kyse, mutta jos on vuosikymmeniä ollut kone avaamatta, on yksi todennäköinen mahdollisuus mainittu. Siihen eivät säädöt auta, voivat vain aiheuttaaa muuta vahinkoa. Auki ja uutta osaa, jos löytyy