Kirjoittaja Aihe: Jawa / CZ satula  (Luettu 3329 kertaa)

Heinäkuu 07, 2015, 12:02:27 ip
Luettu 3329 kertaa

Kari-Pekka Leppänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt tarttis saada normali pitkänmallisen CZ 175cc satulan tilalle matalampi versio, jotta vähän lyhyemmänkin henkilön jalat ylettyisivät tukevasti maahan.
En haluaisi ihan ensiks alkaa tärvätä nykyistä satulaa nylkemällä päällyksen ja leikkaamalla sisuksesta puolet pois ja päällystämällä uusiks :embarassed:
Onko jollain tiedossa saako matalampia malleja jostain tai aihioita joista sellasen vois tehdä?

Heinäkuu 07, 2015, 21:22:08 ip
Vastaus #1

Juha Siikarla

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi Kari-Pekka

Oletko kysynyt Turusta Väyrysen Veikolta , hänellä on paljon käytettyä osaa. Jospa hänellä olisi satulan peltipohja ,jolle voisit tehdä sopivan korkuisen pehmusteen.  Olen itse tehnyt pehmikkeitä telttapatja materiaalista "Laminoimalla" siivu kerrallaan , liimana olen käyttänyt ihan tavallista
Bostik A3 kontaktiliimaa. Katkoteräveisellä vaan muotoilet sopivaksi... Olen liimannut ohuehkoa vaahtomuovia viellä tuon päälle. Riippuu tietenkin
verhoilijasta kelpuuttaako tuollaisen pohjatyön.("omat" verhoilijat ovat ainakin suostuineet tekeemään).
Museotarkastaja saattaa kyllä katsoa tuollaista madallettua karsaasti, jos on kyseessä museoitava pyörä.

Terv: Jussi

Heinäkuu 17, 2015, 12:50:19 ip
Vastaus #2

Harri Mantila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itselläni on cz 125 sport 1973( se keltaisella tankilla varustettu) ja siihen on ympätty Solifer speedin satula. On varmasti riittävän matala, joten yritä löytää vastaava ja kokeile. Ja jos olet luopumassa alkuperäisestä niin olen kiinnostunut koska itse haluaisin korkeamman satulan.

Heinäkuu 18, 2015, 21:25:50 ip
Vastaus #3

Kari-Pekka Leppänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitoksia tiedoista!
Minulla on nyt vanha Jawan satula "irto osina" ja siitä ajattelin tehdä matalemman leikkaamalla pehmusteen puoliksi tai sitten käyttämällä jotain muuta pehmusteena.
Rupesi tosin kiinnostamaan Soliferin satulakin joten pitää katsoa josko sellainen löytyisi.... Kiire kun hommalla ei ole ;)
Madallettu satula tulee vain väliaikaiseen opetus käyttöön joten alkuperäisestä en voi luopua.