Määkö ihmettelin kameranlinssinsuojusta kiinasta tilatessa sitä myyjän katetta kun hinta oli posteineen 0,86€
No ei se rahti paljoa kustanna myyjälle yhtä pientä pussukkaa kohden.
Kamat tulee aina isoissa konteissa yhteiskuljetuksena ja tällöin rahti/pussukka jää melko pieneksi.Siis lentokontainerista yhtähyvin voi puhua kuin maa-tai merikuljetuksen yhteydessä.Näin olen aikoinaan ymmärtänyt,kun tuo Kiinankauppa oikein alkoi vilkastumaan.
En sitten tiedä mimmoset systeemit niillä nykysin on..
Tietenkin tässä on huonona puolena pitkä toimitusaika(3-4 vk) mutta juuri siihen se asiakkaalle ilmainen rahti perustuu.
Vähän kun maksat extraa,tulee tavara tietenkin muutamassa päivässä,max viikossa kahdessa.
Viimeaikoina en ole ilmaisia enää tilannutkaan kun ei se rahti kuitenkaan ole lähelläkään Suomen sisäisiä postimaksuja.
Ja sitten vielä kun Tommi ihmetteli katetta.No,monessa tapauksessa sitä ei feikkkitavaroita lähes ilmaista orjatyövoimaa käytettäessä paljoa tarvitakkaan toiminnan ylläpitämäksi.
Hyvänä esimerkkinä " aitoina Japanilaisina" ostamani Kiinalaiset Nichikin valekondensaattorit jotka paukahtelevat n. puolentoista viikon käytön jälkeen säännöllisesti.Tai massoittaiin myytävät vale-LED lamput jotka saattavat kestää luvatun 30 000 tunnin sijaan 500 tuntia.
Jotain kertoo jo sekin että kaikki tuotteet joista olen reklamoinut,on mukisematta hyvitetty ja joskus korkojenkin kera.
Vielä sillä ehdolla etten kirjoittaisi heistä huonoa arvostelua.Hyvä maine tuntuu olevan ainoa tärkeä asia myyjälle.
Viis veisaavat siitä vaikka paskaa myyvät eikä tilanteen parantamiseksi kannata tehdä mitään kun Suomalaiset vaan ostavat lisää kuitenkin sitä samaa laatua.,
Ainoa poikkeus tähän asti oli nuo kondensaattorit-niihin ei ole myyjä reagoinut,mutta josko edes saanut viestiänikään..
Melkoisen sama koska valtaosa kaikista tilatuista tavaroista toimii edelleen ja on tavallaan ilmaisia koska rahat on maksettu takaisin ilman sen kummempia todisteluja.Kirje tai valokuva yleensä riittää.
Esimerkiksi kerran yhdessä melko suuressa moottorinsäätimessä oli pieni vääntymä jäähdytysrivassa-jonka sai pihdeillä helposti oikaistua.Lähetin kuvan ja sen jälkeen oikaisin rivan ja otin laitteen käyttöön.Rahat palautuivat pankkitililleni n. viikossa.
Samassa tilauksessa oli toinenkin säädin ja kerroin ettei se toiminut valovirtaan kytketyn 3 vaihemoottorin kanssa(nopeus ei säätynytkään)niin siitäkin tuli maksu takaisin ja silti käytän säädintä nyt kattotuulettimen moottorissa eikä siinä ole mitään vikaa.Itse olin ilmeisesti ymmärtänyt sen käyttötarkoituksen väärin

Useimmiten tai lähes aina siis kaupankäynti on sikäli riskitöntä.Mutta hieman tavallista enemmän kärsivällisyyttä saattaa vaatia.