Kirjoittaja Aihe: Vielä vakuutuksista  (Luettu 10780 kertaa)

Kesäkuu 04, 2015, 17:15:42 ip
Luettu 10780 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Siskollani olis ylimääräiset bonukset 55 % mutta niitä ei saa siirtää omalle poijalle vaan vain puolisolle, onko kaikissa yhtiöissä näin ? Tuli eteen kun annoin vanhan kummipojalle, pitääkö se nyt kiertää laittamalla äiti omistajaksi ja poika haltijaksi.

Kesäkuu 04, 2015, 18:51:35 ip
Vastaus #1

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On se noin. Nimimerkillä poikien autojen haltijana oltu kuutisen vuotta...
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Kesäkuu 04, 2015, 19:15:05 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Yritysvakuutuksen kanssa kannattaa kuulemma keskustella bonuksista, vakuutukset myös melko halpoja. Kerron ensiviikolla kuinka kävi. No mulle on ihan sama kenenkä nimiin se laitetaan, tärkeintä ettei kummipojan tarvi ajaa Vaasa-Oulu väliä sillä skodan rämällä ja saa uudet kummit allensa edes kerran eläessään. Mulla on hyvä mieli ja sainhan mä melkoiset alennukset ku rahalla ostin, onhan niillä pihat täynnä vanhoja autoja vaikka harvalla ajettu vain 160000Km.

Vaasan RintaJouppi saa multa täydet pisteet.

Kesäkuu 04, 2015, 21:23:03 ip
Vastaus #3

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kesäkuu 04, 2015, 21:36:19 ip
Vastaus #4

Antti Jokinen

• Vieras
kaikkea nykyään seurataan

http://www.ts.fi/teemat/auto+ja+liikenne/404770/la+ryhdy+bulvaaniksi

"Vuosittain tehdään tuhansia autovakuutuksia vilpillisesti toisten nimiin. Väärin perustein tehty vakuutus ei ole voimassa ja vahingon sattuessa korvaus voidaan evätä kokonaan.
Vahinkovakuutusyhtiöiden tekemä tehotarkkailu kahden viime vuoden aikana on paljastanut vakuutusbulvaanien määrän jopa nelinkertaistuneen.
Bulvaani eli sijaistoimija toimii toisen nimissä välttääkseen veroja, velkojia tai saadakseen muuta taloudellista hyötyä. Vakuutuksia kirjataan myös esimerkiksi vanhempien tai ystävien nimiin parempien vakuutusehtojen tai edullisempien vakuutusmaksujen saamiseksi."

Kesäkuu 04, 2015, 22:04:27 ip
Vastaus #5

Jaakko Latvanen

• Vieras
Usseesti oon nähny lehissä hienosti kirjotettuja juttuja siitä, miten raukkamaiset ja roistomaiset asiakkaat huiputtavat rehellistä ja lähes puolustuskyvytöntä vakuutusyhtiö-poloista. Aivan varmasti uutisoisivat samalla antaumuksella, jos joskus vakuutusyhtiö huiputtaisi asiakasta, mutta niinhän ei ole koskaan käynyt...
jv
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2015, 22:06:41 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Kesäkuu 04, 2015, 22:23:24 ip
Vastaus #6

Antti Jokinen

• Vieras
Vakuutusyhtiön ei tarvitse huiputtaa asiakastaan. Asiakas on tarpeeksi tyhmä maksaakseen suunnattomia summia vakuutusyhtiölle saamatta mitään hyötyä tästä. (Ainoastaan eläkevakuutus on ainoa, joka on asiakkaalle kannattava. Senkään kannattavuutta ei asiakkaan tarvitse pohtia, koska se on lakisääteinen.)

Jos joskus tapahtuu jokin tapaturma, jonka vakuutus korvaa, on jo sitä ennen vakuutusmaksuja maksettu yhtiölle paljon enemmän...

Tästä syystä kiusaus huijata on asiakkaan puolelta huomattavasti houkuttelevampi kuin vakuutusyhtiön puolelta.
Vakuutusyhtiöiden on aina toimittava lain mukaan, jopa Kelan, ja heillä on päinvastaisissa tapauksissakin kuitenkin puolellaan maan parhaat juristit.

Kesäkuu 05, 2015, 10:40:42 ap
Vastaus #7

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
kaikkea nykyään seurataan

http://www.ts.fi/teemat/auto+ja+liikenne/404770/la+ryhdy+bulvaaniksi

Minulla poika pyörän haltijana, minä omistajana, vakuutus pojan nimissä, kummatkin ajaa. Onko pidettävä ajopäiväkirjaa, jotta pystytään selvittämään, kumpi on pääasiallinen käyttäjä? Jos ajaisin kolarin, jäisinkö korvauksitta ja poika saisi syytteen rekisterimerkintärikoksesta.  Oikeastihan tässä on kyse siitä, että minun ei kannata enää ottaa uutta vakuutusta, vaan bonuksia kerätään yhteiskäytöllä jälkikasvulle.   

Kesäkuu 05, 2015, 10:59:05 ap
Vastaus #8

Antti Jokinen

• Vieras
Oikeudenmukaisinta olisi henkilökohtainen eikä ajoneuvokohtainen liikennevakuutus ja bonus. Liikennevakuutushan korvaa joka tapauksessa vain vastapuolen vahingot.

Kansanedustaja Raija Vahasalo (kok) on kampanjoinut ajoneuvokohtaisesta liikennevakuutuksesta siirtymistä henkilökohtaiseen. Perusajatus on ollut se, että kuljettajathan niitä kolareita aiheuttavat, eivät autot.

Kesäkuu 05, 2015, 11:20:09 ap
Vastaus #9

Markku Pyörre

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oikeudenmukaisinta olisi henkilökohtainen eikä ajoneuvokohtainen liikennevakuutus ja bonus. Liikennevakuutushan korvaa joka tapauksessa vain vastapuolen vahingot.
Eikös se tulisi perheautoissa aika kalliiksi?
Yksi auto ja vaikkapa kolme käyttäjää. Yhden vakuutuksen sijasta sitten kolme.

Kesäkuu 05, 2015, 11:36:06 ap
Vastaus #10

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liikennevakuutus korvaa aina myös autossa matkustavien henkilövahingot vastapuolen vahinkojen lisäksi. Suomalainen liikennevakuutus on erikoinen sikäli, että henkilövahingot korvataan aina liikennevakuutuksesta, mutta vakuutus on ajoneuvokohtainen. Periaatteessa siis on yksi ja sama kenen ajoneuvolla ajat tai kenen nimissä ajoneuvo on, kunhan ajoneuvossa on vakuutus. Kyllähän tämä minunkin tapaus on selkeästi taloudellisen hyödyn saavuttamiseksi tehty ja siksi siis rikollista. Ajoveuvo voisi olla yhtä hyvin minun nimissä, ja minä maksaisin vakuutusmaksun kuten maksan tälläkin hetkellä. Poika ajaisi samalla tapaa kuin ajaa nytkin. Vakuutusmaksukin olisi yhtä kallis, koska uusi vakuutus alkaa aina 20% bonuksilla. Hyöty syntyy siinä, että kun minusta aika jättää, pojalla on täydet bonukset kerättynä, kun hän muutoin aloittaisi taas alusta. Tietynlaista ennakkoperintöä ja verosuunnittelua, joka ei tietysti ole hyväksyttävää, mutta toistaiseksi mahdollista heikon valvonnan ansiosta.

Kesäkuu 05, 2015, 12:34:13 ip
Vastaus #11

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toki ymmärrän sen, että vakuutusyhtiö tarvitsee kipeästi minun rahoja, mutta yksi asia mietityttää.

Kun minulla on auto ja siinä liikennevakuutus, jonka bonarit on se maksimi 60%.
Kun ostan toisen auton, niin sen liikennevakuutuksen bonarit ei ole maksimi, kuin vasta vuosien jälkeen.

Aikaa kuluu ja minulla on ollut ne kaksi autoa ja iskee tarve rätkälle.
Kuinka ollakkaan taas aloitetaan bonarien kerääminen, vaikka siellä taustalla on se sama hyyppä, jolla on ollut siitä ekasta autosta täydet bonarit jo kaksikymmentä (20) vuotta!
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 05, 2015, 13:04:27 ip
Vastaus #12

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liikennevakuutuslaki uudistuu, ja kakkosautoon, toivottavasti myös kakkospyörään, saa samat bonukset kuin ykköseenkin. Se, että moottoripyörään saisi samat bonukset kuin autossa, tuskin toteutuu.
Tosin tuo varmaan tarkoittaa myös sitä, että vakuutusmaksut kallistuvat.

Kesäkuu 05, 2015, 13:29:22 ip
Vastaus #13

Antti Jokinen

• Vieras

Monilla tilanne on päinvastainen, esim. kahden hengen talous ja molemmilla auto ja moottoripyörä. (Minulla oli vielä kuukausi sitten kolme moottoripyörää)

Kesäkuu 05, 2015, 14:28:57 ip
Vastaus #14

Markku Pyörre

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Monilla tilanne on päinvastainen, esim. kahden hengen talous ja molemmilla auto ja moottoripyörä. (Minulla oli vielä kuukausi sitten kolme moottoripyörää)
Toki näin, mutta eikös turhasta kuulukin maksaa.
Tuollainen 1-2 autoa kahden henkilön taloudessa saattaa olla välttämätöntä, mutta tuskin enempi saatika moottoripyörät.
Itse tasapainoilen kahden hengen taloudessa seitsemän auton ja kahden moottoripyörän kanssa. En voi väittää, että ne kaikki olisivat välttämättömiä.