Kirjoittaja Aihe: Autokaupoilla taas  (Luettu 25421 kertaa)

Kesäkuu 12, 2015, 23:11:02 ip
Vastaus #30

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Juu, siksi kai se proppu puuttuu että tulee vaihdettua myös se öljysuti sieltä sisältä. Itse olen kyllä hifistelly ja tehny sen propun, ettei tarvii aina olla kainaloita myöten öljyssä kun pohjan irrottaa :-\. Helpoin on tehdä kun poraa reiän öljypohjan reunaan ja laittaa sisäpuolelle mutterin parilla täpällä kiinni. Siihen sitten vain pultti+kupariprikka propuksi.
No sitä vartenhan niitä tosiaan laitellaan..
Minä oon saanu hyvin tyhjäksi sen mittatikun putken kautta tyhjennyspumpulla,vieläkin siistimpi&helpompi kun saa öljyn vedettyä kanisteriin suoraan.
Sitten vaan koko loota irti jos tarvii turbiini tyhjentää-tai jos haluaa..on niihinkin jotkut reikiä porailleet ja onpa jossain valmiinakin pieni ruuvi josta sen saa valutettua tyhjäksi.14 varttia menee öljyä esim TH-400 sisuksiin plus jäähdytyskierto päälle.

Kesäkuu 13, 2015, 14:32:27 ip
Vastaus #31

Juha.Niemelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattee tarkistella niitä öljyjä sitten. Itsellä -06:nen vastaava 2 litran bensa (1.8,2.0,2.3 sama perusrakenne, eri poraus), söi öljyt loppuun ja kiertokangenlaakerit hirtti kiinni. Edellisestä öljynvaihdosta oli 5000km. Öljyvalo ei vilahtanut kertaakaan  :). Et nyt mennään sitten uusilla laakereilla ja männänrenkailla ja öljyä kuluu n. litra 2000km. Eli luultavasti väljä mikä väljä tai sitten tuo on vain ominaisuus kyseisessä foordin koneessa.

Kone hajos 250tkm ajettuna ja nyt on 270tkm mittarissa. Muuten ihan hyvä auto ollut, mitä nyt kova ruostumaan. Hyvä ajolleen, muuten ois jo tullut hukattua pois.

Kesäkuu 13, 2015, 19:23:37 ip
Vastaus #32

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Minä en tarkastele öljyjä mistään, mutta vaihdatutan joka vuosi. Jos meidän vähillä ajoilla ei riitä pannaan paaliin, noitahan saa onneksi ihan rahalla ostaa. Kun mun selkä oli ihan paskana pärjättiin yhdellä autolla, lapseton vanha pariskunta ja kaksi farkkua pihassa. Kymmenen vuotta ja vanhaan tuli 40 000Km lisää, Nyt veikkaus on että vaimon autoon tulee 3000Km/v ja mulle 2000Km/v. Saa siinä öljynvaihtajat kattella keltasta öljyä. Kummassakaan autossa ei ole öljypönttöä eikä tule.

Kesäkuu 13, 2015, 23:54:19 ip
Vastaus #33

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Usein näkee markkettien parkkipaikoilla ihka uusia autoja jossa kuskina 70-80 harmaapäitä,,,ei koskaan ymmärtäny tota rahan haaskausta. No appivanhemmat jotka lähentelee kasikympiiä molemmat tuli tänä keväänä vissiin autokuumetta kun ostivat jotain uutta foordin cmax mutta oli kummiskin niin säkä että vanhin tyttäreni sai ostettua niitten vanhan (vissiin saman hintaan kuin vaihtohinta) vektra1.8  100 jubilee mallin vuosi 00 mallin mutt vain 70 tuhatta ajettuna tonniviidellä että se oli mun mielestä loistokauppa tyttärelle mutta ei appivanhemille;) No itte ostin pari kuukautta sitten tämmösen aeron jolla vuosia 14 ja kilometrejä melkein 300 tuhatta mutt ajonautinto on ollu niin maanperusteellisen ihana  että huviajelua  tullu yhessä kuukaudessa 3 tuhatta 
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2015, 00:19:30 ap kirjoittanut lasse roholm »

Kesäkuu 14, 2015, 08:11:58 ap
Vastaus #34

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen minäkin tavannut "autoilijan" joka kysyi tartteeko lisätä öljyä
kun öljynpainevalo palaa. Hyvä se olisi joku litra laittaa. :laugh:

L&K.

Kesäkuu 14, 2015, 08:27:49 ap
Vastaus #35

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Usein näkee markkettien parkkipaikoilla ihka uusia autoja jossa kuskina 70-80 harmaapäitä,,,ei koskaan ymmärtäny tota rahan haaskausta. No appivanhemmat jotka lähentelee kasikympiiä molemmat tuli tänä keväänä vissiin autokuumetta kun ostivat jotain uutta foordin cmax mutta oli kummiskin niin säkä että vanhin tyttäreni sai ostettua niitten vanhan (vissiin saman hintaan kuin vaihtohinta) vektra1.8  100 jubilee mallin vuosi 00 mallin mutt vain 70 tuhatta ajettuna tonniviidellä että se oli mun mielestä loistokauppa tyttärelle mutta ei appivanhemille;) No itte ostin pari kuukautta sitten tämmösen aeron jolla vuosia 14 ja kilometrejä melkein 300 tuhatta mutt ajonautinto on ollu niin maanperusteellisen ihana  että huviajelua  tullu yhessä kuukaudessa 3 tuhatta 
Taidan kuulua tuohon harmaapäiden ikäluokkaan, vaikken olekkaan vielä kun just eläkkeelle päässyt!
Mutta olen aina ajanut hyvillä auotilla, noilla Saabeilla kun ne oli Saabeja, ei Opeleita.
Sitten toisella ruotsalaisella ja viimeiset 15 vuotta baijerilaisilla.
Vastaus tuohon "miksi" kysymykseen löytyy kysyjän omasta tekstistä:
Lainaus
No itte ostin pari kuukautta sitten tämmösen aeron jolla vuosia 14 ja kilometrejä melkein 300 tuhatta mutt ajonautinto on ollu niin maanperusteellisen ihana  että huviajelua tullu yhessä kuukaudessa 3 tuhatta 

Kesäkuu 14, 2015, 20:57:15 ip
Vastaus #36

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Mersussa on sen verta palijo jalopuuta, että tunttuu kun istus putkiratiossa.
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 16, 2015, 07:58:30 ap
Vastaus #37

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nuo kaikki 1,8-2,3 -koneet on käsittääkseni Mazdan omia, jatkokehitelmiä ikiaikaisista 80-luvun F-sarjan koneista. Fordkin otti ne käyttöön Duratecin nimellä kyllä. Ja ei niitä japseissa ole tehty, missä lie ameriikassa. En uskonutkaan fordin kehitelmiksi, kun minun tietämäni Fordit (yleensä zetec -koneisia) ei 80-luvun malleja lukuunottamatta ole öljyä syöneet. Muut viat sitten onkin erikseen.. Harmaa muistikuva on, että ne vanhat F-sarjan koneetkin söi paljon öljyä vaikka kestivätkin kauan.

Onneksi tuli luettua tämä topic ja sitten lisätietoa noista koneista, välillä harkitsin 2,0l Fordia tuosta n. vm 2005 kieppeiltä, mutta pitää kai sitten etsiä sen verran vanha että on Zetec -koneella. Öljysyöppöjä autoja en ole sietänyt Talbotin omistamisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2015, 08:07:17 ap kirjoittanut Henri Riekki »

Kesäkuu 25, 2015, 16:39:48 ip
Vastaus #38

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävipä ihme, ensinmäinen käytetty josta en ole vikaa löytänyt. Viikolla luulin pyyhkijöiden hajonneen ku ajoin tihku päällä, asento auto pyyhkii vain kun sataa. No sitten motarille ja 120 lasiin vakionopeus säädin päällä, kulutus 6.2 litraa ja ilmastointi veke niin putos 6.1 litraa satasella. Puheet että ilmastointi lisää kulutusta ovat siis vääriä. Mulla on auto päällä kun ajan ja kapteeni viihtyy kajuutassa, laskee ajovalot ales ja hetken käydedsää nostaa ne ylös, siitä säätösta eivät mene niin ales ja kuorman mukaan säätyvät. Toivotaan nyt että nämä sähköherkut jaksaa toimia.

Ainut vika autossa on sen mataluus ja selkävikaiselle hieman hankala istua, sitten on herkkua kun istuimen saa säädettyä just itelleen. Vielä ku jaksais panna kellon oikeaan aikaan ja selvittää yhden napin käyttötarkoitus, pitää siis lukea ohjekirjaa.

Kesäkuu 25, 2015, 18:54:47 ip
Vastaus #39

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kävipä ihme, ensinmäinen käytetty josta en ole vikaa löytänyt. Viikolla luulin pyyhkijöiden hajonneen ku ajoin tihku päällä, asento auto pyyhkii vain kun sataa. No sitten motarille ja 120 lasiin vakionopeus säädin päällä, kulutus 6.2 litraa ja ilmastointi veke niin putos 6.1 litraa satasella. Puheet että ilmastointi lisää kulutusta ovat siis vääriä. Mulla on auto päällä kun ajan ja kapteeni viihtyy kajuutassa, laskee ajovalot ales ja hetken käydedsää nostaa ne ylös, siitä säätösta eivät mene niin ales ja kuorman mukaan säätyvät. Toivotaan nyt että nämä sähköherkut jaksaa toimia.

Ainut vika autossa on sen mataluus ja selkävikaiselle hieman hankala istua, sitten on herkkua kun istuimen saa säädettyä just itelleen. Vielä ku jaksais panna kellon oikeaan aikaan ja selvittää yhden napin käyttötarkoitus, pitää siis lukea ohjekirjaa.
Minä odottelin viime kesänä autossa eukkoa tulemaan kaupasta, ja innostuin siinä sitten räpläämään auton puhelinjärjestelmää. Olin jo hyvällä mallillaan, käyttöohjekirja kädessä asentamassa puhelinta ja autoa toimimaan keskenään, kun eukko p...rkele tuli takaisin niiden kassiensa kanssa. No, siihen sekin homma sitten pysähtyi, ja ne napit ja se puhelinjärjestelmän toiminta on ---YLLÄTTÄEN---  vielä tänäkin päivänä selvittämättä.  :)

Minulla on semmonen kutina munissa että autotehtaiden insinööreille annetaan kasa nappeja, ja sitten niiden käsketään keksiä napeille joku käyttötarkoitus. Ensin täytetään koetaulu ja loput tungetaan rattiin.
 Ei sillä niin väliä mitä niistä napeista tapahtuu, mutta niitä pitää olla paljon, että se kotterokin maksaa paljon. Lähtöhintaan keskimmärin 5000 euroa per lisänamiska.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2015, 19:32:14 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Kesäkuu 25, 2015, 20:26:34 ip
Vastaus #40

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Se on muuten jännä se iso nappi tai oikeastaan painike siinä ratin keskellä. Siinä lukee että air bag, mutta kun siitä painaa, kuuluu TÖÖT. Eikä tuu mitään ilmakassia. Merkillistä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 25, 2015, 20:45:28 ip
Vastaus #41

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Se on muuten jännä se iso nappi tai oikeastaan painike siinä ratin keskellä. Siinä lukee että air bag, mutta kun siitä painaa, kuuluu TÖÖT. Eikä tuu mitään ilmakassia. Merkillistä.

Muista airpäk nappuloista ei tapahdu mitään, että olipa hyvä kun tulikin puheeksi. Täytyykin mainita seuraavassa huollossa että muut airpäkit ei sano mitään vaikka niitä painelee kuinka.
 Liikennevaloissa kuluu mukavasti aika kun painelee niitä airpäkejä nappuloita vuoron perään penkeissä, ovista ja vaikka mistä. Voi painella niitä muitakin nappeja, jos aika riittää eikä ole muita hommia pahasti kesken.
 Ps. Edessä olevan auton perseeseen on hyvä samalla tarkastaa että palaako pitkät, siinä samalla kun testaa ne airpäkin äänet.

Ilmakassi. Sen saa nykyään kun marssii kauppaan 20 euron kanssa, siis 120 mummon markkalla!  ???

Kesäkuu 25, 2015, 20:57:18 ip
Vastaus #42

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ps. Edessä olevan auton perseeseen on hyvä samalla tarkastaa että palaako pitkät, siinä samalla kun testaa ne airpäkin äänet.

;D :laugh: :laugh: :laugh: Jotenkin tuli Mr.Bean mieleen ;D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2015, 21:41:33 ip kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Kesäkuu 29, 2015, 13:35:49 ip
Vastaus #43

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Voi poijjaat, tusinatavaraa ja tuulipukusten ajoneuvoja on nuo teijän kulkineet, ei voi muuta sanua  8) :P :police:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2015, 13:41:48 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 29, 2015, 14:03:41 ip
Vastaus #44

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kummitytöllä on moinen kauppakassina kun asuu maalla, mukava se on ajaa mutta eipä siinä juurikaan eroa mun bisnes mallin Mazdaan ole. Enemmän mulla on sähkö herkkuja, lievä maantie melukin häipynee kuhan massataan. Onhan sillä autokin, Camaro ja sitten puhutaan autosta.