Kirjoittaja Aihe: Autokaupoilla taas  (Luettu 25454 kertaa)

Kesäkuu 03, 2015, 15:58:10 ip
Luettu 25454 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Nyt olis pihassa Mazda 6 käyttöön otettu 19.12.2006, bisnes malli vetokoukulla ja uudet kummit mukaan. On ilmastointi ja kaikki herkut, vanhan Mazdan annan kummipojalle, ei tonnilla vaihtoon ku uudet kummit, iskarit, jarrut, ei ruostetta ja ajettu 160000 km, sanoin kummipojalle että maksa renkaat pitkällä maksuajalla. On se vaan peli, 2,3 litranen kone ja 6 vaihdetta eteenpäin, en löytänyt kuin yhden vian. Kuskin lasin aukaisut toimii vain kuskin ikkunaan. Tietenki korjataan, kovaa tingittiin ja hinta 7000€ ja huolto päälle, enään ei ole niskat jumissa ikkuna auki ajamisesta kun ilmastointi hoitaa hommat. Mun ajot jää max 3000Km/v eli taidan pärjätä tolla pitkään, vaimo kyllä ihastu pieneen punaseen fiiuun mutta sen farkku kiiassa ei ole vetokoukkuakaan vaikka muuten oiva peli.

Oli ylhäällä ja pohja kuivahko eli massaukseen menee, saan halvalla samoilta poijilta jossa mun Busteri talvehtii talvet. Enhän mä nyt tee mitään tyhmää, pari pientä kiven iskemää konepellissä, muuten kuin uusi. Tietty takuuta saan katsastuksen yli ja vielä 150€ etukupongin seuraavaan huoltoon. Tulen saamaan ylinopeus sakkoja ku sillä ei pysty ajaan hiljaa, lähtee kuin raketti ku kaasuun koskee.

Kesäkuu 03, 2015, 22:35:04 ip
Vastaus #1

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne ikkunat korjaantuu, kun ohjelmoit joka lasin omasta napistaan. Kyseisestä ovesta nappia pidetään pohjassa vielä lasin oltua alhaalla noin 3 sek. sitten ylös, nappia ylöspäin vielä noin 3 sek. lasin ollessa kiinni. Pitäisi sen jälkeen toimia myös kuskin ovesta. Tämä löytyy kyllä ohjekirjasta. Muisti häviää kun akku otettu irti.

Kesäkuu 04, 2015, 14:04:26 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitti neuvosta, en kyllä ohjekirjasta löytänyt kuin ohjeen kuinka muutetaan yksi/kaksitoimiseksi. Menen koittamaan ja kerron kuinka kävi, tuo akku on ollut irti ku se on just vaihdettu. Radiossta oli kanavat hävinny ja kellossa väärä aika.

Heti rupes toimimaan, voiko tohon malliin tilata jonkinmoisen dongelin ja sitten älykännyllä lukea tiedot ja mahdollisesti kuitata jonkin valon ems. öljyn vaihto tai vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2015, 15:06:14 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Kesäkuu 04, 2015, 16:50:27 ip
Vastaus #3

Antti Jokinen

• Vieras

Kesäkuu 04, 2015, 17:28:06 ip
Vastaus #4

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eipä taida tarvia mazdan kanssa paljon valoja kuittailla...

Kesäkuu 04, 2015, 17:29:56 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotain tommosta meinasin mutten äkki vilkaisulla löytänyt mitään tökkeliä, ohan sielä rasioita jossa se voi lymyillä. Huomenna huolto niin kysyn. Mulla vaan olis lainassa ainakin Volvoon sopiva laite, vanha Android puhelin hyllyssä ja siinä prepaid kortti. Mulla koneessa win 7 bluetoot dongeli jossa antenni ja lumia kyllä nappaa siihen kiinni autopaikalta. Nuohan maksaa kiinassa pari kymppiä kotia tuotuna, se siis kiinnosti onko 2007 mallisessa Mazdassa tuota.

No meinasin vaan varautua kun ikkunatkin piti "ohjelmoida". Tän kaverin Volvo ei toiminut akun vaihdon jälkeen ollenkaan ennen kuin resetoi autonsa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2015, 17:35:10 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Kesäkuu 05, 2015, 18:35:14 ip
Vastaus #6

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei volvo tartte huoltovalon sammutukseen mitään dongeleita, se sammuu ihan trippinapin ja virtalukon kanssa pelaamalla, vuosimallista kiinni miten, esim miulla, asetetaan trippi 1 asentoon, virta pois, käännetään avain ns. acc asentoon, painetaan ja pidetään tripin nollausnappi alhaalla, käännetään virta päälle, kohta kuuluu äänimerkki ja huoltovalo alkaa vilkkumaan, neljännen vilkauksen jälkeen löysätään trippinappi, virta pois, ja se on siinä. Joissain vuosimalleissa valoa täytyy vilkuttaa kolme, joissain viisikertaa, että turha mihinkään huoltoon viedä ja maksaa viittäkymppiä moisesta operaatiosta.

Kesäkuu 05, 2015, 18:55:10 ip
Vastaus #7

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kesäkuu 05, 2015, 19:09:40 ip
Vastaus #8

Jari Eronen

• Vieras
Mä pistin eileen tilaukseen tommosen jospa joskus tarttis? http://www.ebay.com/itm/U480-CAN-OBD2-BUS-Code-Scanner-OBDII-Engine-Code-Reader-On-Board-Diagnostics-/361304079478?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item541f66bc76
No kun itsellä on tilanne, että vaimolle pitäs saada kauppakassi, niin löytyisikö mistään Car De-Diagnostic anti-Scanner Tool U480 CAN(not) OBDII OBD2 Memo Engine Fault Code adder -laitetta; voisi pikku koeajon yhteydessä sitä käyttää ja todeta, miten kaumeasti onkaan vikoja, ja tinkiä puoleen hintaan sitten kumijalan.

Kesäkuu 05, 2015, 19:37:44 ip
Vastaus #9

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo tänään taas leikin uudella lelulla, jos auto seisoo kuumassa niin kolme kertaa ovet auki avaa ikkunat puolilleen ja jos panee lompsaan sen älykortin niin neljäs kerta käynnistää moottorin ja panee ilmastoinnin täysille. Pitää olla tietty vapaalla ja käsijarru päällä, tietty sit sulkee ikkunat. Älykortteja on kaksi ku yhen pitää olla autossa, kulkee ilman vain neljääkymppiä ilman. Peruutus tutka piipittää tiuhaan jos kohde lähestyy pakittaessa, pitäisköhän mun lukea ohjekirja vai odotanko mitä löydän. Kiva ku on takuu päällä syksyiseen katsastukseen asti, pian on hanskalokero täynnä ylinopeus sakkoja.

Niin siittä mä tykkään kun lukkojarrutuksessa ei poljin pompota, siskon nurtsilla testasin ja samalla sutimisen eston, tuo ajon vakautus näin kesällä vaikea testata. Harvoin näin tyytyväinen oon ollu autoon, saa köyhä eläkeläinen ajaa bisnes luokan kärryllä. Mullahan tulee 4000Km/v ajoa joka vuosi. Niin emäntä kävi koittamassa kahden Kian kokemuksella ja meinas että tämähän on kuin panssarivaunu, kysyin missäs oot semmosella ajanut.

Kesäkuu 11, 2015, 16:08:51 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mulla taisi käydä hyvä tuuri koska vieläkin olen tyytyväinen, eihän se tietenkään Camrylle pärjää mutta mitään vikaa ei ole löytynyt. Vikakoodin lukijakin oli tyytyväinen, pitää varoa ton viinan kanssa ku sen krapulan kyllä kestää mutta jos pihassa on vielä sitikka niin ilman lääkkeitä asiasta ei selviä. Tuskin millään viinalla ilman huimausaineita mua sais niin sekaisin että sitikan ostaisin.

Kesäkuu 11, 2015, 20:08:22 ip
Vastaus #12

Antero Mustakorpi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muista tarkistaa öljyt.. mä ostin uutena tuollaisen Fordin 2.3L koneella olevan P..skan, ei kun Mazdan, ajoin 80tkm ja tuolla ajomäärällä tuli lisätä koneeseen 1-2L öljyä huoltovaihtovälillä jonka valmistaja oli ilmoittanut Olin lähdössä Leville, kun ensimmäisen kerran auton luovutuksen jälkeen öljytikun "huvikseen" nostin 4800km ajetulla autolla ja järkytyin kun öljytaso oli minimissä,onneksi en lähtenyt ajamaan tuota seuraavaa 1000km tarkistamatta öljyjä, no eihän nyt enään olla 60 luvulla jolloin öljyt piti tarkistaa joka tankkauksen yhteydessä >> eikun kitisemään ja Inshcape lisäsi öljyä takuuna ja sitten mentiin tuollainen 2600km ja taas öljy oli minimissä, no tämä p..aska meni tarkkailuun ja myöhemmin vaihtoon alle 20tkm ajettuna. Tuon 800€ auton arvo putosi ja en edes ostanut uutta Mazdaa, tilalle vaan Skoda Octavia Scoutin 2.0TDi kunnon Bosch pumppusuuttimilla, eikä ole ollut huolen häivää ajettuani tällä hetkellä tuon 100tkm.       
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2015, 20:17:06 ip kirjoittanut Antero Mustakorpi »

Kesäkuu 11, 2015, 20:21:26 ip
Vastaus #13

Antero Mustakorpi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mulla taisi käydä hyvä tuuri koska vieläkin olen tyytyväinen, eihän se tietenkään Camrylle pärjää mutta mitään vikaa ei ole löytynyt. Vikakoodin lukijakin oli tyytyväinen, pitää varoa ton viinan kanssa ku sen krapulan kyllä kestää mutta jos pihassa on vielä sitikka niin ilman lääkkeitä asiasta ei selviä. Tuskin millään viinalla ilman huimausaineita mua sais niin sekaisin että sitikan ostaisin.

Tässä olisi varmaan hyvä vastine Mazdalle :)      http://www.nettiauto.com/citroen/xsara-picasso/7298732

Kesäkuu 11, 2015, 20:47:27 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä avaan konepellin lisätäkseni pissapoikaan nestettä, mitään muuta syytä en keksi. Öljyt vaihdatan joka vuosi, ilmanpaineita en tarkista kun rengashotelli tekee sen kaksi kertaa vuodessa. Ostin auton ajamista varten ja sen vähän mitä ajan homma toimii näin, onhan sielä valo jos öljy lopussa. Nyt vuosikausiin katoin öljytikkua, ihan keltasta ja min/max välissä oli. Menee huoltoon kuhan saavat raitisilma suodattimen, muut filtterit ovat jo hyllyssä. Mä en ole ikinä katsonut Honda peräprutkun öljytikkua enkä kato, huollossa on tilanne tarkistettu.

Ei nykyaikana ajella kädet rasvassa, silloin ku mulla oli Volvo piti konepelliä avata erinäisistä syistä. Auto on ajamista varten ja ihan sama onko öljyt min/max välissä, yhtä hyvin kulkee.