Kirjoittaja Aihe: Hallitusneuvottelut  (Luettu 10629 kertaa)

Toukokuu 27, 2015, 08:04:51 ap
Luettu 10629 kertaa

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nyt ne alakaa olla putkessa, suap nähä mitä sieltä iltapäevällä kuuluu. ::)

Aenakii Rannan Villen piirroskuvan (väärennös) mukkaan kaekki on paremmin kun hyvin, ja keskinäenen sopu on mitä parraen:

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Toukokuu 27, 2015, 13:23:56 ip
Vastaus #1

Pekka Lämsä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve

Tarvitsemmeko valtiovarainministeriä (luultavasti Soini)?
Eihän meillä ole valtionvarojakaan.
Maatalous- ja ympäristöministeriö yhteen. Mikä pilaa eniten vesistöjä?
Pekka

Toukokuu 27, 2015, 13:41:09 ip
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Pekka! Esimerkillistä vastuunkantoa-jos meineet,että olet eniten vettä Suomessa
pilannut.hehe...

" Mikä pilaa eniten vesistöjä?
Pekka"...

Vaan nyt en kyllä usko...

t. Markku

Toukokuu 27, 2015, 16:51:52 ip
Vastaus #3

Pekka Lämsä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä huomio! Tänäänkin olen käynyt kahdesti vessassa vettä pilaamassa...
Kylläkait tuo Talvivaara tuossa reilun sadan kilometrin päässä melkein yhtä paljon on pilannut vesistöjä.
Iliman pilluu lienee vielä pahempaa. Minkä ministeriön alalle se kuuluu?

Pekka

Ps. Taitaa jo salkut olla uusilla omistajilla. Naapuripitäjän miehellä (Puolanka) raskain. Kenellä seuraavaksi painavin?

Toukokuu 27, 2015, 17:18:46 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä tekivät viimeisen virheen eli rekisteröityihin veneisiin tulee vero, en enään ikinä osta suomalaista olutta ja muuta vaan haen virosta vaikka matkakulut on mulla melkoiset. Ensin vietiin oikeus ajaa polttoöljyllä ja nyt vero määräytyy varmaan hevosvoimien mukaan, kaikki säännöt ja laki on täst edes vain vitsi mulle. En osta kalastus korttia mutten lopeta kalastustakaan, vieköön linnaan.

Toukokuu 27, 2015, 18:05:42 ip
Vastaus #5

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä tekivät viimeisen virheen eli rekisteröityihin veneisiin tulee vero, en enään ikinä osta suomalaista olutta ja muuta vaan haen virosta vaikka matkakulut on mulla melkoiset.

Aika nurkan takaa se veneverokin nyt tuli minusta-vaikka sitä onkin jo vuosikausia puitu että mitäs jos semmoinen laitettaisiin..
Nyt ne ei paljoo varoitellu.Eikös se ollu 20 heppaa se raja rekisteröimiselle?
Täytyy sit hommaa vanha fiskari ja kattoo se teho sen mukaan.Kyllä 2kymppisellä jo tuksuttelee mukavasti  ;)

Toukokuu 27, 2015, 18:35:53 ip
Vastaus #6

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
rekisteröidyille veneille ja moottoriajoneuvoille on tulossa 50 miljoonan euron vero.

Veneet, mopot, motskarit, mönkijät, mopoautot, traktorit, metsäkoneet, lentokoneet, moottorikelkat yms yms.
kaikista näistä kertyy siis se 50 miljuunaa euroa vuodessa, mutta paljon menee vuodessa sen potin keräämiseen, koska osa noista koneist on työkäytössä ja niitä voi vissiin vähennellä verotuksessa ja kuinka paljon jatkossa tullaan kikkailemaan rekisteristä poistolla ja tieliikennekäytöstä poistolla ja onko sen jälkeen potti edelleen se 50 miljuunaa euroa ja jos ei ole, niin korotetaanko maksuja, että seuraavana vuonna saadaan se 50 miljuunaa euroa.

Ps. Jos vene on yli 5,5m pitkä, niin se pitää rekisteröidä, riippumatta konetehosta...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 27, 2015, 18:45:55 ip
Vastaus #7

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Veneet, mopot, motskarit, mönkijät, mopoautot, traktorit, metsäkoneet, lentokoneet, moottorikelkat yms yms.

Ps. Jos vene on yli 5,5m pitkä, niin se pitää rekisteröidä, riippumatta konetehosta...

Sehän muuttuui joku vuos sitten tuo sääntö,aikaisemmin ei tainnu olla pituusalarajaa vain koneteho.Ja oli 20hv.

Oli miten oli,minä jo ehätin äsken hirmu kiireellä tulia virittelemään puusaunaan ja padankin alle laitoin ja syttyinä käytin 2kpl lohen ja kananrasvalla täytettyä munakennoa että tulee haittaa oikein kunnolla-josko ne ilmavalvonnasta äkkäis pikaisesti laittaa verolle nuo saunatkin  ;D

Tai siis-korjaan-panna verolle.

Eikä tässä auta jäähä asiaa vatuloimaan-nyt vaan savutellaan niin maan peevelisti kun vielä ehitään,ja sitten aletaankin keksimään uusia porsaanreikiä haittaveron kiertämiseen  ;)

ps.Ja justiin kun tässä pari päivää sitten yhelle työkaverille tuumasin järven rannassa,että minun veneellä sinne ei ole asiaa kun järvi on vain muutaman kilsan pitkä (ja siellä on hepparajakin)mutta eipä se paatti leipää pyydä pihassakaan.Niin sitten tuli tämmönen..
Kelkka mulla ei olekkaan kilvissä ikinä ollutkaan mutten nyt ole silläkään ajellu enää kun ei ole lunta.

Ja Henryhän se vasta meinaa ruveta lainsuojattomaksi :)
Vesillä vaan ei oiken voi siellä on niin tiukka valvonta.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2015, 18:52:25 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 27, 2015, 19:05:44 ip
Vastaus #8

Jaakko Latvanen

• Vieras
Hyvinhän tää mennee, hiphurraa! Tupakalle ja venneille veroa vaikka kuinka paljon. Miehän alan kohta pääsemään kunnon kommariksi; verot muiden maksettaviks...
jv

Aikuisen oikeesti moottoripyörät ja venneet on pelkästään leikkikaluja, ei ole mitään perustetta niiden verottomuudelle, jos yleisesti kerta jotain omistamista tai mahdollisuutta käyttää pittää verottaa.

Toukokuu 27, 2015, 19:35:48 ip
Vastaus #9

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Hyvinhän tää mennee, hiphurraa! Tupakalle ja venneille veroa vaikka kuinka paljon. Miehän alan kohta pääsemään kunnon kommariksi; verot muiden maksettaviks...
jv

Aikuisen oikeesti moottoripyörät ja venneet on pelkästään leikkikaluja, ei ole mitään perustetta niiden verottomuudelle, jos yleisesti kerta jotain omistamista tai mahdollisuutta käyttää pittää verottaa.

Niinno minä hyväksyn kyllä sen että moottoripyörä on ajoneuvo ja hyötykapistus siinä kuin autokin eli verolle pantava..Pula-ajan jälkeen moottoripyörä oli kuitenkin hevosen jälkeen yleisin kulkupeli kun autoja oli vielä niukalti.Tahtoo vaan nykymotoristilta unohtua?
Vaikka tiedän että monelle tai useimmille se on pelkkä harrastus ja näinollen "lelu".Toisaalta silloin sitä ei pitäisi verottaa-leluja täytyy saada pitää terapiamielessä ilman haittaveroa.Veneiden kanssa sama juttu.
Kalastajat saisivat verohelpotuksen huviveneilijöitä tulis toisaalta verottaa toisaalta terapiamielessä veneileviä kohtaan se olisi epäreilua.

Olikohan vähän turha kommentti.Tää oli nyt sitä watulointia  :-\ ::) ;D

Kuitenkin tää lähtis nyt saunaan  :)

Toukokuu 27, 2015, 19:49:53 ip
Vastaus #10

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kyllä vähärahaesija elakelaesija, niinkun nyt vaekkapa minuvahhii, koskoo ihan kippeiten se rikesakon tuplaatuminen.
On se 230 ekuva liijan iso raha pienestä ylinoppeovesta, tae jostae muusta yhtä mitättömästä töpeksinnästä, tämmösille roonisesti pers´aakisille. >:(
-pena-

Toukokuu 27, 2015, 20:42:32 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Valvovat juu mutta pitäis saada kiinnikki.

Toukokuu 27, 2015, 21:47:30 ip
Vastaus #12

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Joudunko minä verolle pantavaksi beetlehemin kaupunkiin tuommosen 405 cm. pitkän pulpettiveneen kanssa joka etenee 30 hp peräprutkulla? Eli rekisteröity paatti.
 Pitääkö siitä nyt jynssätä numerot pois veneen kupeelta ja alkaa mustepuuhiin tuon konekopan kanssa, vai suosiolla heittääntyä verottajan haaskaksi?
 Nyt en ole alkuunsakaan tietoinen näistä veneiden verosuunnitelmista.

Toukokuu 27, 2015, 22:04:01 ip
Vastaus #13

Jari Eronen

• Vieras
Joudunko minä verolle pantavaksi beetlehemin kaupunkiin tuommosen 405 cm. pitkän pulpettiveneen kanssa joka etenee 30 hp peräprutkulla? Eli rekisteröity paatti.
 Pitääkö siitä nyt jynssätä numerot pois veneen kupeelta ja alkaa mustepuuhiin tuon konekopan kanssa, vai suosiolla heittääntyä verottajan haaskaksi?
 Nyt en ole alkuunsakaan tietoinen näistä veneiden verosuunnitelmista.
Niin, miten asiat katsoo. Vaalit oli ja meni. Mielestäni moottorikelkat voisi verottaa kanssa.

Olen ok asian kanssa, Buster RS + 20hv Yamaha (=28hv, 4-tahti) (molemmat -98, eli viimeinen RS, ei rekisteröity. Myydään trailerin kanssa. ajettu 200h. Alus varusteineen ja koneineen ja tyhjennysproppuineen, ovat omat).
Semmottiis.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2015, 22:49:06 ip kirjoittanut Jari Eronen »

Toukokuu 27, 2015, 22:43:20 ip
Vastaus #14

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Olen ok asian kanssa, Buster RS + 20hv Yamaha (=28hv, 4-tahti) (molemmat -98, eli viimeinen RS, ei rekisteröity. Myydään trailerin kanssa. ajettu 200h. Alus on oma).
Semmottiis.

Alus on oma mutta kone jonkun toisen oma  ::)
No,jokatapauksessa tarkka raja lienee 20,4hv tai 15 kW.
Mutta jokainen jolla vene on tietänee varmasti milloin se pitää rekisteröidä tai antaa olla.
Nyt vain asian tekee kiinnostavammaksi tuo uusi haittavero.Konekoppiahan on iät ajat vaihdeltu yms Kreikkalaistyylistä jekkailua.

http://www.veneenrekisterointi.info/