Kirjoittaja Aihe: Onks toi jo huonoa tuuria  (Luettu 8297 kertaa)

Toukokuu 07, 2015, 09:13:12 ap
Luettu 8297 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Äsken kävin kaupalla ja tommonen siinä oli kävelytien sivussa.Kaupalla puhuvat,että tyttöpaha polki fillarilla kolmee neljää kymppiä,siis reipasta vauhtia,kun yht äkkiä takafillari meni paskaks.No turvalleenhan siitä mentiin ja kuulemma ambulanssilla vietiin tyttöpaha parsittavaksi.Elikkä kyllä se pyöräilykin on pirun vaarallista.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 07, 2015, 10:53:25 ap
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Näkyy vanne menneen poikki jatkoksen kohdalta.
Noi halpisvanteet on heikkoja vai onko tyttö ylipainoinen?

Tottahan se vaarallista on,ja toki mitä suurempi vauhti sen isompi todennäköisys isompaan vahinkoon.
Siis pyörän hajotessa/kaaduttaessa.
Joudun tuota väkisinkin lähes päivittäin pitämään mielessä koska usein huippu lähentelee viittäkymppiä niin monesti aattelen että turvallisempaa on ajella 3okmh hilkulla jos on enempi kuormaa takana ja niin silloin teenkin-kattelen mittaria että pysyy 3o rajoilla.

Takapyörän vanne se on lujilla mullakin muttei sentään oman painon takia ;)

Muuten hyvä että tuo pyörä on sentään siinä hötäkässä muistettu lukita,ettei kukaan vaan nusase sillä aikaa ;)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2015, 10:55:47 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 07, 2015, 18:34:36 ip
Vastaus #2

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Kaupalla puhuvat,että tyttöpaha polki fillarilla kolmee neljää kymppiä,siis reipasta vauhtia,..

Eppäillä soppii, että tuollaisella pyörällä jaksaa tasamaalla ajaa neljääkymppiä, ainakaan ihan maallikko. Kolmekymppiäkin on kova vauhti, pitemmänpäälle.

Toukokuu 07, 2015, 18:51:17 ip
Vastaus #3

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
...Kaupalla puhuvat,että tyttöpaha polki fillarilla kolmee neljää kymppiä,siis reipasta vauhtia,..

Eppäillä soppii, että tuollaisella pyörällä jaksaa tasamaalla ajaa neljääkymppiä, ainakaan ihan maallikko. Kolmekymppiäkin on kova vauhti, pitemmänpäälle.

Voin sanoa kokemuksesta että noinpa se juurikin on.
Vaan tokihan siinä voi huonosti käydä hiljasemmassakin vauhdissa.
nimi.kokemusta siitäkin.2 lipat viimetalvena-polvi hieman sökö edelleen.Ekalla kerralla päälle 30 vauhdista nurin,toisel kertaa en kattonu mittaria,ehkä alle 20.   Paskalla Taiwanin muovikuminastarenkaalla ja jäätiköllä.
Se eka kerta jäi sillä mieleen kun juuri näpläsin uutta ajotietokonetta ja samalla moikkasin ohiajavalle autolle ja sit jo mentiinkin risteyksessä vaaka-asennossa.Oli hetkee aiemmin lumiaura kiillottanu sen tienpinnan.

Toisella kertaa ei ollu mitään toivookaan pysyy pystyssä kun tienpinta oli kalteva ja ihan jäässä-olin juuri aikeissa hypätä satulasta alas niin taas läks etupyörä alta ja polvi edellä maahan.Ja sama polvi tietenkin.Kaikenlisäksi muutenkin kyseinen koipi leikkauksesta toipumassa vasta.
Eli nää oli tämmösiä viimetalven hiekotusongelmia mitkä oli aika yleisiä monessa paikkaa..

Minulla on kaikki lukemattomat näistä aiheutuneet hoitokerrat menny omaan piikkiin,mitään korvauksia en oo alkanu hakemaan kun aina on luultu et kyllä se siitä paranee muutamassa viikossa.Ja kilin vitut.27 vuotta rikkinäisten raajojen takia sairaalassa asioinut,taukovuodet mukaanlukien.

Eikä se vauhti tapa vaan se äkkipyssäys  ;D

Toukokuu 07, 2015, 19:29:23 ip
Vastaus #4

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Kannattaa noudattaa ajo-olosuhteisiin nähden oikeaa nopeutta. Jos on liukas, pitää ajaa hiljempaa, tai laittaa apupyörät. Tai mennä jalkasin tai kävelemällä.
Olis ostanu mopon. Siinä voi pitää jalat maassa eikä tarvi apupyöriä.
[/quote]

Niinno mulla ainakin,tavalllinen mopo ois ollu viimetalven paljon turvallisempi.
Yks talvi ajoinkin skodella ja suvikumeilla ilman mitään ongelmia-täällähän ei nimittäin hiekoteta kelkkailijoiden pyynnöstä.
Jalakasin tai appareilla voi kulkee ne joilla ei mitään käsitystä ajokeometriasta kuten enskamiehillä tuppaa olemaan jo luonnostaan  :laugh:

Lipat vedin sillä moottoripolkupyörällä,siintähän ei yltä jalat maahan millään,on aika korkee runkoinen..
Ja paljon parempi pito oli edessä vanhalla kesäkumilla kun tuolla uudella nastiksella.Liika kova seos.
ihan tappovehjes se on  ;)
Tän viikon oon kulkenukkin muilla vehkeillä koska lainsuojatonhan tuo onpi.

Alko pelottaan kun maanantaina tulin sieltä virman juhlista-onneksi selvinpäin tällä kertaa.
Niin polliisiauto tuli pihalla vastaan ja ajoin suoraan kohti kun en osannu päättää kummalta puolen väistän isolla aukealla.
Mut ne ei hokannu sitä moottoria koska väistin vasta viimetingassa.Onneksi oli aurinkolasit päässä ja pokka piti 8)

Toukokuu 07, 2015, 19:54:02 ip
Vastaus #5

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Niin unohdin kiireissäni tuossa edellisessä vielä mainita tärkeimmän.

Mopoilijat olkaahan tarkkana tällä viikolla on iso moporatsia!
Vauhtia mittaillaan ma-pe.

Toukokuu 07, 2015, 20:03:23 ip
Vastaus #6

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Hehehe... mittailivat -70-80 luvullakin nopeuksia...  :laugh:
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2015, 20:06:00 ip kirjoittanut Kimmo Riiheläinen »

Toukokuu 07, 2015, 20:23:21 ip
Vastaus #7

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Hehehe... mittailivat -70-80 luvullakin nopeuksia...  :laugh:

Juu mut minä en kärynny koskaan :angel:
No oikeesti,metässähän minä oon lapsuusteni kasvanut.Ja jos ei ollu ajouraa jossakin-se tehtiin vaikka väkisin siihen mistä lyhin matka jonnekkin.
Oispa ollu ne kännykät jo silloin. Eräänkin kerran sai tarpoa suolta hyvän matkaa ihmisten ilmoille kun kottaraisesta oli uponnut takapää suonsilmään.Faijan kanssa sitten lainattiin sen töistä Lantikka ja semmonen vehjes minkä nimee en muista nyt.Sillä kiristettiin voimajohtoja kummiski.Nii tirrikkahan se tais olla..
Ni vetästiin se pyörä mäntyy vasten sillä ylös ja voi sitä voitinriemua.Nii ja olin tietenki jo tunkenu näreen sinne poikittain tankin alta ettei imasis miu rakasta vehjettä vallan kokonaan.

Suonslmiä sitä kyllä oppi ainakin pelkäämään ja kunnioittamaan jo ilman pyörääkin,ihan kävellessään.Meilläpäin oli suurimman suon nimi Mustasuo.Hausjärveläiset tuntee sen.Nimikin jo uhmaa jostakin..

Toukokuu 07, 2015, 21:33:42 ip
Vastaus #8

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Nii tirrikkahan se tais olla..
Tirfor?  :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 07, 2015, 21:40:57 ip
Vastaus #9

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Nii tirrikkahan se tais olla..
Tirfor?  :)
Juu.oot asian ytimessä ;)
Yks kaveri harrastaa offroadia niin sillä on toki aina takahutlarissa semmonen,mutta minusta vähän lelutirrikka vaan.Vaijeritalja taas sitten on vähän eri asia.Semmosta minäkin pidän mukana tietyillä reissuilla.Metsässä.
Mutta ne joilla voimajohtoja kiristeltiin,niissä on sitä voimaa isonkin auton kiskomiseen jostain ryteiköstä.
Isommat piuhat kiristettiin sitten lumikissalla-semmosella jossa pikkunen Letukan v8 mutta kivat äänet kyllä :)

ps.Niin,ja lisätään vielä että oikein isot johdot kirrattiin katepillarilla-minun suosikkiajoneuvolla.
Sitä en osaa sanoa millä nykysin pelaavat..Minä ainakin tylsistyin kun töissä vaihtovat sen V8:n tilalle jonkun tyhmän diiselin.Sillon ne ei ollu oikeen muodissa-nyt taas on toisin.Siis kyseessä on Bomppa.
Ja armeijan Volvoillahan sitä sai työn puolesta ajaa viikottain,välillä kun piti päästä vähän irroittelemaan tylsien rutiinitehtävien päälle niin eikun johonkin jokeen tai pellolle revittämään ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2015, 21:46:49 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 07, 2015, 22:55:14 ip
Vastaus #10

Stefan Holmström

• Vieras
Lainaus

Näyttää vanhalta (kotimaiselta?) fillarilta. Onkohan vannetta jo rihdattu monta kertaa ja metalli pehmennyt? Mulla napsahti aikoinaan Tunturi Vipistä (noin vm 1980) teräsvanne poikki, mutta jälki ei ollut noin paha, vauhtiakaan ei tosin ollut paljon. Vuosi myöhemmin katkes runko, siinä missä yläputki on kiinni emäputkessa.

Toukokuu 07, 2015, 23:01:56 ip
Vastaus #11

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Lainaus

Näyttää vanhalta (kotimaiselta?) fillarilta. Onkohan vannetta jo rihdattu monta kertaa ja metalli pehmennyt? Mulla napsahti aikoinaan Tunturi Vipistä (noin vm 1980) teräsvanne poikki, mutta jälki ei ollut noin paha, vauhtiakaan ei tosin ollut paljon. Vuosi myöhemmin katkes runko, siinä missä yläputki on kiinni emäputkessa.
On minullaki menny yks aluvanne poikki jatkosta-nyt on toinen samanlainen pehmovanne menossa.
Joutuu liika koville kuoppasella tiellä,ja se tilannenopeus-sekin on kai jonkun mielestä ollu liian kova ;)
Siinähän on semmoset terästapit jotka pitää jatkon kasassa.Etupäässä minulla onkin hyvä vanne-tuplaseinämällä ja siihen löytyy myös varavanne mutta taakse tars saada samanlainen Beretta tai vastaava..

Eli tuo saattaa kai käydä toteen myös jos rihlaus on aikaa myöden löystynyt eikä sitä ole huomattu kiristää ajoissa/laiskuuttaan viitsitty kuten minulla.Tiijä näistä kun en oo mikään fillariexpertti-mää vaan poljen  ;D

Toukokuu 09, 2015, 09:08:38 ap
Vastaus #12

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Minun veikkaus tuon tytön tapauksessa on että ensin on kumi poksahtanut ja sen seurauksena tärähtänyt
tuo vanne poikki asfalttia vasten.    Ikävä sattumus kuitenkin.