Kirjoittaja Aihe: Isänmaallinen moottoripyörä  (Luettu 24170 kertaa)

Huhtikuu 29, 2015, 09:02:38 ap
Vastaus #15

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kotimainen moottoripyörä Vinha.  Runko kotarilta ja ..     Olihan ne suomessa yhdistelty.

Yhtä kotimainen, kuin talbotti, paitsi että talpotin koppakin tehtiin Suomessa... :P

Ainiin,minäkään en heti muistanu että runko on kuulemma Kotarilta.Tältä foorumilta sen oon muuten lukenukkin,muuten en tietäis.
En muista luonnossa nähneeni,varmasti hiukka korkee peli.Minusta ainakin Kotari oli korkeempi kun Japsit-siis nuihin aikoihin kun Winhakin eli.Mulla ei ylttäny varpaatkaan maahan.Eikai vissiin kuulukkaan ;D

Huhtikuu 29, 2015, 14:52:36 ip
Vastaus #16

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kohlerin kone, Wallbron kaasutin, Akrontin vanteet, navat italialaiset tai KTM;n, kahvat italialaiset, lamppu italialainen tai sakemannin, takalyhty italialainen. Moni muukin käytti italialaisten tai espanjalaisten tekemää varustetta noihin aikoihin, nykyään suurin osa taitaa tulla Espanjasta tai Kaukoidästä. Uudemmissa bulkkimopoissa taitaa lähes kaikki tulla idän suunnalta ja jonkunverran koneita Espanjasta.

Huhtikuu 29, 2015, 16:51:28 ip
Vastaus #17

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kohlerin kone, Wallbron kaasutin, Akrontin vanteet, navat italialaiset tai KTM;n, kahvat italialaiset, lamppu italialainen tai sakemannin, takalyhty italialainen....

Noniinno hyvistä osistahan se sitten on tehty mitä sitä parjaamaan,niinkun aina saa kuulla  ;D
Ja onhan se - Suomalainen  :)

Huhtikuu 29, 2015, 21:42:25 ip
Vastaus #18

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nythän oes mitä oevallisin tillaesuus alottoo kokonaan kotimaesen moottoripyörän teko.

Tnturin ja Solihverin runkovalumuotit kun on ihan joutavana, niinkun on Terhin konneenkii sapluunat. Niistä kun värkkäelis kokonasuuven nii tuontivehkeitä ei sitten ennee kukkaa isänmuallinen suomalaenen haluvaeskaa, ja suatas tuokii Suomen kaappatase siinä samalla palanssiin.  ::)
-pena-

Huhtikuu 30, 2015, 08:25:59 ap
Vastaus #19

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro. Kyllä Winhan runko on ihan Suomessa putkesta väännetty, takahaarukkaa ja ohjaustankoa myöten. Kotarin osia tai siis samoja  alihankkijoiden osia kuin 70-luvun kotarissa on vanteet, navat, keula , takaiskarit ja lokasuojat .
Variaattorit ja alennusvaihde ovat kotimaista tekoa, samoin pakoputki ja äänenvaimennin  yms.
Noita on Suomessa rekisterissä 9, joista museorekisterissä 3. Mulla on se viimeisin rekisteröity, valmistusnumero 15. Nykäisy narusta ja kesän ilot ovat edessänne....

Huhtikuu 30, 2015, 09:35:11 ap
Vastaus #20

Antti Jokinen

• Vieras
http://yle.fi/uutiset/yon_susia_ei_ole_nakynyt_suomen_rajoilla__aika_mutkikas_reitti_suomen_kautta_berliiniin/7963881

"Ministeriössä on Nergin mukaan sellainen hytinä, että Yön sudet eivät edes ole pyrkimässä Suomen kautta Berliiniin. Nergin mukaan matkalla olisi monia esteitä, kuten esimerkiksi meriä. "

Ilpo Pajunen
    Yle Uutiset

Huhtikuu 30, 2015, 09:58:40 ap
Vastaus #21

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
http://yle.fi/uutiset/yon_susia_ei_ole_nakynyt_suomen_rajoilla__aika_mutkikas_reitti_suomen_kautta_berliiniin/7963881

"Ministeriössä on Nergin mukaan sellainen hytinä, että Yön sudet eivät edes ole pyrkimässä Suomen kautta Berliiniin. Nergin mukaan matkalla olisi monia esteitä, kuten esimerkiksi meriä. "

Niinno kauas tosta huitasee lautalla yli Saksanmaalle,teoriassa..?
Jos olis paikkoja,masseja,viisumi,aikaa,ym..

Hapatusta,Dokumentti Moskovan Helvetinenkeleistä vuodelta 1993:

http://yle.fi/uutiset/rajavartiolaitos_seuraa_yon_susien_matkaa_kohti_berliinia/7958392?ref=leiki-uu

En kylläkään jaksanut katsoa vielä..

Huhtikuu 30, 2015, 11:41:17 ap
Vastaus #22

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Moro. Kyllä Winhan runko on ihan Suomessa putkesta väännetty, takahaarukkaa ja ohjaustankoa myöten. Kotarin osia tai siis samoja  alihankkijoiden osia kuin 70-luvun kotarissa on vanteet, navat, keula , takaiskarit ja lokasuojat .
Variaattorit ja alennusvaihde ovat kotimaista tekoa, samoin pakoputki ja äänenvaimennin  yms.
Noita on Suomessa rekisterissä 9, joista museorekisterissä 3. Mulla on se viimeisin rekisteröity, valmistusnumero 15. Nykäisy narusta ja kesän ilot ovat edessänne....

Siinäs se taas nähtiin.  :)  Aina mä oon väärässä ja levitän mutua.

Onneks täällä oppii ihminen nöyräksi.  :-[

Pitäs vaan osata pitää turpansa kiinni, mutta siihen kai vaadittais joku eheytys kurssi.

No ei se oo niin vaarallista lainkaan,on sitä sattunu mullekkin.Kun olis niin mukava tietää kaikesta ja monesti sitä on melkein ihan varma ja jo tulee suu avattua mutta oon yrittäny ottaa opiksi ja ilmottanu jo heti alkuun ettei ihan 100varmaa tietoa-siis yritäny ainakin.. :-\

Sit varmaan oon Eeron(tai jonkun muun) juttuja lukenu et Kottaraisen runko enkä ees tajunnu kattoo kuvaa sillä silmällä et onks se sinne päinkään  ;D
 Eli aika uskovainen oon minäkii..

Ei ihan jokapojan vehje näköjään,kun nuin vähän rekkareissa..onkohan se mimmonen ajaa?
Vaikka Husaperiin ja Kotariin verraten,en osaa muista sanoa..tai olihan mulla Susuki kerran,RM mutta se on semmonen pehmonen lusu.

Huhtikuu 30, 2015, 12:48:48 ip
Vastaus #23

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Jos nyt tehtäis yhteiskunnalla suuri palvelus ja kannetaan ne terhin muotit sulattoon ihan ensimmäisenä, jos ne sattuu olemaan vielä tallessa.
 Ja pappi mukaan suorittamaan manauksen sen sulaton yhteydessä. Ne on noiduttuja kaikki.
 Oli aikanaan 25 hp terhi veneen perässä, ja sillä oli todellakin hyvin mutkikas ja oikullinen luonne.

Eikös Wärtsilä valmista kunnon moottoreita? Suomalainen versio boss hossista.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 30, 2015, 14:50:09 ip
Vastaus #24

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Vikströmmi-koneella sais vähä kevyemmän?

Huhtikuu 30, 2015, 14:59:46 ip
Vastaus #25

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Ja pappi mukaan suorittamaan manauksen sen sulaton yhteydessä. Ne on noiduttuja kaikki.
 Oli aikanaan 25 hp terhi veneen perässä, ja sillä oli todellakin hyvin mutkikas ja oikullinen luonne.

Kyllä Wärtsilä tekee laatu tiiseleitä.
Ei minulla ole Terhin kanssa koskaan ollu mitään ongelmia.Mistähän se manailu johtuu,mistä on saanu lukea aina kun Terhistä puhe.Minkähänlaisia moottorimiehiä siellä on ollu kahvan päässä herää jo kysymys  ::)
Paitsi että osasyy kuulon alenemiseen varmaan Terhissäkin.Kyllä niillä teini-iässä laskettiin niin maan saatanasti ennenku tuli Evarit.

Siellä on jotain pikku-ukkeleita lattialla tuossa konehallissa  ;D

Huhtikuu 30, 2015, 15:15:07 ip
Vastaus #26

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)

... nyt ei yhtään enää kun kerta pikkuukkoja näkyy.  ??? ??? Vitsi, vitsi... hauskaa vappua  :angel: 8)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2015, 15:17:11 ip kirjoittanut Hannu Boman »
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Huhtikuu 30, 2015, 15:23:32 ip
Vastaus #27

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Kyllä Wärtsilä tekee laatu tiiseleitä.
Ei minulla ole Terhin kanssa koskaan ollu mitään ongelmia.Mistähän se manailu johtuu,mistä on saanu lukea aina kun Terhistä puhe.Minkähänlaisia moottorimiehiä siellä on ollu kahvan päässä herää jo kysymys  ::)
Paitsi että osasyy kuulon alenemiseen varmaan Terhissäkin.Kyllä niillä teini-iässä laskettiin niin maan saatanasti ennenku tuli Evarit.

Minulla ja Terhillä ei koskaan oikein kohdannut nämä henkilökemiat. Tuli ero vaikka koitin nykiä Terhiä hiki päässä päijänteen rannalla kaikki kesäillat. Joskus lähti ihan parilla, ja välillä ei ollenkaan vaikka teki mitkä temput. Kyllä se kumminkin kastui usein jopa liiankin märäksi ja molemmista reijistä, mutta ei aina jostain syystä oikein syttynyt. Kyllä me monet parisuhde keskustelut tuon asian tiimoilta käytiin, ja koitettiin vaikka mitä kalua, vaan ei auttanut. Ei se ollut viha eikä rakkaus suhde, vaan koitettiin toimia järkisuhteella ja omalta osaltani toimin hyvin suhdetta vaalien. Hyvin usein vastakaiku jäi kylmäksi, ja siitä johtuen Terhi jäi jotenkin etäiseksi kumppaniksi. :(

Piti vaihtaa yamahaan. Sen kanssa on ollut hyvin lämmin ja toimiva suhde.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2015, 15:26:27 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Toukokuu 01, 2015, 17:59:45 ip
Vastaus #28

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Palataan taas Winhaan ja terveiset Panssarimuseon vappusavutuksesta! Piti ajella sitten sinne, kun ajokokemukset kiinnosti motoristitovereita.
Kamalahan se ajaa on, pitää olla korvatulpat ainaskin. Omaa kokemusta on vasta  60 km verran.  Huippunopeutta en ole vielä kokeillut, mutta ei se varmaan  sataa kulje, kone kiertää   80 ssa jo  yli kuuttatuhatta.

Samanikäiseen kotariin on helppo verrata, kun niilläkin on ajettu; jousitus ja jarrut toimiin ihan  samalla tavalla, kun ovat samat. Mutta  winhalla ei tarvi varoa keulimista, eikä välivapaita, eikä täristä. Pitkä akseliväli ja loiva keulakulma tekee ajotuntumasta rauhallisen, mutta tiukassa spoorissa on kääntyminen  huonompaa, kun leveyttäkin on aika reilusti.

Pääsin noita näkemään 70- luvun lopulla kertausharjoituksissa, Winha ja Hussen 250 automaatti olivat silloin sotaväen kalustona. Käyttäjien kokemukset oli kyllä  Husselle 5-0. Winhalla mentiin kuulemma ojien yli  jarrulla melkein seis , kaasu täysille ja jarru auki just oikealla hetkellä. Oli hihnalle hupaa, ite ei ole varaa niitä poltella, kun ovat enempi hakusessa nykyään.

Toukokuu 04, 2015, 06:09:34 ap
Vastaus #29

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Moro
Nykkai tiettävästi koittavat Suomen kautta,saapas näkee onko viisumit kunnossa.

Susien tilanne sunnuntaina:
Kaksi sutta on vissiin päästetty jo livahtamaan meidän maahan..

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/81287-yon-sudet-poliisisaattuessa-itavaltaan-yle-mahdollista-etta-suomessa-joku