Alkaako taas uusi purnausten aalto ja pitääkö taas odottaa 6 vuotta että asia korjataan?
Kävin pitkästä aikaa Loviisan myymälässä ja yön aikana oli tullut huomattavan korkeat ja pitkät linjat kassan eteen syöttöpuolelle.Lastauskaukalo on huomattavan lyhyt-oisko runsas metri ja apupöytää ei enää ole.
Normaalipituinenkin ihminen joutuu hieman kurkottelemaan ostoksiaan ja senjälkeen kurkottamaan taas kärryn pohjalla olevaan ostoskassiin pakatakseen ne.Toinen vaihtoehto on vaan viskoa ne kärrin pohjalle ja äkkiä ulos-mikä lienee uuden idean
tarkoituskin.Luulenpa että käytännön tasolla tapahtuu vain monien asiakkaiden
karkoitus.
Ainakin viereinen asiakas oli samaa mieltä ja kuulin kuinka hän jo heti pihalle päästyään levitti uutista eräälle toiselle

Minä tein ihan saman äsken puhelimitse ja näin se homma yleensä etenee että juttu leviää hyvin pian.
Jotta hommasta suoriutuisi mahdollisimmaan hyvin,olisi suotavaa omata Tirolilaistyyppinen,pitkäkoipinen vartalo.
Positiivista huomiota: Kaiuttimista tuli kuulutus että kassa 3 aukeaa hetken päästä-voitte nostaa ostokset hihnalle.Kukaan ei hievahtanutkaan 2:sta muusta jonosta.Minä sitten melko pian siihen toiveikkaana ponkaisin ja kun olin kaikki ehtinyt purkaa,tuli kassa paikalle.Tuumattiin kassan kanssa että menee varmasti aikansa ennenkuin kuulutuksia aletaan pitää todellisina ja uskottavina

Ja kun olin saanut pakattua,uusi kuulutus:Älkää enää tuoko ostoksia kassalle 3 ja myyjä häipyikin siitä.Näin taas tehostetaan työajan käyttöä.
Systeemi menee varmaan silleen että tupakille ei tarvii myyjien lähteä jos vaikka olisikin minuutin verran joutoaikaa varastolla.Vaan painaa hän nappia joka automatisoi tuon kuulutuksen myötä kassan avaamisen.Kaipa niillä jotku älykortit on taskussa millä nuo käytännössä aktivoidaan jo takahuoneesta lähtiessä.Kävelymatkan aikana potentiaalinen asiakas ehtii aloittaa lastaamisen ja hänen perään mahtuu vielä pari lisääkin koska syöttölinjaa on pidennetty.Mutta luulen että pakkauspuoli tekee sen tulpan nyt alkuun ainakin..
http://www.hs.fi/talous/a1419652625933muok: Unohdin lisätä linkin-muistutuksena siitä miten kävi viimekerralla kun pätkäpöytiä miljoonilla uusittiin.Ja tulikin tänään jo kysymys liikkeessä.että miten tämmöseen turhaan löytyy rahaa-ja kuka ne vanhat pöydät ostaa vai menikö romuun?