Kirjoittaja Aihe: Trumpan unitin tiivistys  (Luettu 3384 kertaa)

Huhtikuu 21, 2015, 10:29:41 ap
Luettu 3384 kertaa

penttijurkka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
ongelma on lähinnä esteettiinen, perhana kun ruvennut vuotamaan öljyä suht hiljakkoin tehdyn (2012) ja vähän ajetun koneen
työntötankojen putket- siis ne kromiputket jotka on pystyssä sylinterien keskellä molemmin puolin, edessä ja takana.

nehän tiivistyy kannen avulla, eikä millään huvittaisi repiä nyt kantta auki vain moisen takia...

onko muilla ollut vastaavaa elämystä. ongelma on tietty korostunut nyt kun on upouudet tuoreet öljyt (mineral20w50).
eihän brittikone alta koskaan kuiva saa olla, silloin öljyä on liian vähän- mutta että jotain tolkkua sais tuohon.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2015, 10:45:04 ap kirjoittanut penttijurkka »
Bonneville

Huhtikuu 21, 2015, 13:20:01 ip
Vastaus #1

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Kyllä Trumpan saa kuivaksi mutta tarkasti pitää tehdä.
Mulla oli sama ongelma silloin kun omaani laitoin.
Työntötankotuubin alapäästä vuosi vaikka oli uudet tiivisteet.

O-rengas ei pidä jos tiivistyspinnat eivät ole aivan tasaiset.
Kromatuissa putkissa oli kromiroiskeita siellä pinnoilla.
Kun hioin tiivistepinnat puhtaiksi ja laitoin uudet O-renkaat niin jo on pitänyt.

Näissä vanhemmissa koneissa oli muunkinlaisia tiivisteitä mutta minun TR6R 1969 koneessa on O-renkaat.

Huhtikuu 21, 2015, 17:23:03 ip
Vastaus #2

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Tarkista vielä nuo nostajien ohjaimen O-renkaan tiivistepintojen kunto.
Naarmuja ei kestä olla jos pitävän meinaa saada.

Tuo ohjaimen asennus on syytä tehdä myös huolella.
Sylinterin aukon reunat ovat veitsenterävät ja O-rengas vioittuu jos mulikka painetaan voimalla sisään.
Minä helpotin asennusta pyöristämällä aukon reunoja hienolla viilalla ja sitten vielä 600 paperilla.
Rasvan kanssa mulikka sitten varovasti sisään.
Sopivaa O-renkaan puristustyökalua voi myös asennuksessa käyttää.

Näin kun asentaa niin eipä vuoda enää.
Tuossa vielä kuva putkesta ja nostajien ohjaimesta.

Tämä on vain yksi kohta mistä Triumph pyrkii vuotamaan.
Muissakin kohteissa syy on sama, huono tiivistepintojen viimeistely.

Tämän ongelman kanssa olen ollut myös japsien kanssa. Suzuki GSX 1100S Katana, Yamaha XT550, Honda C77, ym.
Japseissa on aina O-rengas pinnat kunnossa kun tehtaalta tulevat, mutta jos joku on päässyt meisselillä vääntelemään
tiivisteitä pois ja tekemään naarmuja O-renkaitten tiivistepintoihin niin sitten myös japsit vuotaa.

Mutta myös Triumphista saa täysin pitävän kun huolella laittaa, ja sitten se onkin upea pyörä, ainakin mulle ollut se
mieluisin jo 17 vuotta.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2015, 23:07:52 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »