Kirjoittaja Aihe: Muistoja  (Luettu 23118 kertaa)

Huhtikuu 19, 2015, 13:10:22 ip
Vastaus #15

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Tällaiseen puolisen vuosisataa vanhaan koneeseen sitä soppaa havittelin, Webra Record 1,5cc:

Kaverilla oli tollanen Winner 2 malli. isolohko 2,5 cc.  ???

Mulla on tuolla öljyissä Super Tigre 1,5 cc ja rissarin palohaju tosiaan on muistissa.
 Tuli alkuun niitä siimaohjattavia rikottua sananmukasesti "tuhannen pillun päreiks", ennenku oppi sen tekniikan. Ken on koittanut, tietää...
 P e h m e i t ä liikkeitä kapulalla, ni se pysy ilmassa.
 Taittu sillä yli-olan käännökset ja silmukat tottakai, sitteku oppi, mutta alkuun niitä rasahteli useempikin.
 Enää ei pää kestäs sitä pyörimistä....  :P

Haju on muistissa. Sama haju ku aikanaan Ruskeasannalla mm. Metisse Triumphin jäljiltä. Nelareitakin voideltiin varmuudeksi.

Mulla ei koskaan silloin juniorina ollut siimaohjattavaa enkä paljon muutenkaan polttiksien kanssa touhunnut, lennokkihommat jäi siinä mopohommien tiimellyksessä ja sitten tuli kaikkea muuta. Mutta nyt, 30 vuoden tauon jälkeen taas jos koittaisi. Tekeillä on pari siimalennokkia, tosin ne on tuollaisille kuvan taustalla näkyville Cox 0,8cc hehkutulppamoottoreille. Webra tuli haltuun heräteostoksena, sen verran se oli risiiniöljytahmassa ettei mennyt yli puristustahdin ensalkuun... Nyt pyörii kun olen vähän liotellut ja herkistellyt. Purkaa en uskaltanut. Josko se vastamäntäkin siitä alkaisi liikkumaan kun antaa vähän ryyppyä ja vippaa ropellista :)

Lennokkiliima ja -lakka tuovat myös muistoja mieleen (joskin saattaa niitä muistoja olla ikiajoiksi hävinnytkin, tujumpia olivat aineet ennen).

Alkuperäiset Super Tigret ovat hienoja koneita myös.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 19, 2015, 14:58:45 ip
Vastaus #16

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Juu, kuuden millin balsa on molemmissa päämateriaali, siipiin hiottu profiili, peräsimet ohuemmasta tietysti. Valmiista suunnitelmista noita veistelin, valintaperusteina lähinnä "helppo rakentaa, vaikea rikkoa" :) Oikea kaarista ja rimoista tehty paksumpi siipi lentäisi tietysti paremmin.

Lähinnä nuo taloudelliset resurssit aikoinaan laittoivat priorisoimaan, ei riittäny rahnat sekä lennokeihin että mopoiluun. Mutta tuli sitä lennokkipolttoainetta (metanoli+rissa) tankattua koemielessä soliferiin, savu oli sankka ja tuoksu "huumaava". Pakoputkesta poksahdelleet savurenkaat leijuivat ehjinä uskomattoman kauan tyynessä kesäillassa :laugh:
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 19, 2015, 15:53:33 ip
Vastaus #17

Risto Saastamoinen

• Vieras
Mulle tulee semmonen bon voyage tunnelma aina, kun katson tuota Ford Caprin mustaa nahkaverhottua takapenkkiä. Sellasta deja vu tunnetta ei enää oo tullu, kymmeniin vuosiin.

Huhtikuu 19, 2015, 16:57:46 ip
Vastaus #18

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mulle tulee semmonen bon voyage tunnelma aina, kun katson tuota Ford Caprin mustaa nahkaverhottua takapenkkiä. Sellasta deja vu tunnetta ei enää oo tullu, kymmeniin vuosiin.

Onko aitoa nahkaa? Fordissa? Taitaa olla jotain kerniä tmv.

Huhtikuu 19, 2015, 18:06:16 ip
Vastaus #19

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muutaman kerran olen paistanut ruisleipää, tuoksusta tulee aina mieleen
kotimökki ja äitmuorin paistama leipä.

L&K.

Äiti teki sämpylät,Karjalan piirakat ja Ruisleivän puu-uunissa vielä 90-luvun lopulla,kunnes kuoli syöpään 1999 oli 52 ikänen.
Muistan aina nuo uunituoreet Karjalan piirakat ja varsinkiin RuisLeivät :) Ei ollut lisä aineita,taisi käydä jauhotkin Jostain Virtasalamen kotitilalta.
Siihen munavoita päälle ja Avot!
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 19, 2015, 19:08:20 ip
Vastaus #20

Risto Saastamoinen

• Vieras

Kari, ei sillä ole väliä. Takapenkillä kyyti oli lujaa ja kuumaa, kuskinpenkillä vain lujaa.

Huhtikuu 19, 2015, 19:38:05 ip
Vastaus #21

Kari Vähäkainu

• Vieras

Kari, ei sillä ole väliä. Takapenkillä kyyti oli lujaa ja kuumaa, kuskinpenkillä vain lujaa.

Jos kertoisin mitä seikkailuja Pioneer-Volvollani koin niin ette uskoisi puoliakaan! Avainsanoina mm kuumaa, märkää, sottaista, irstasta, kammottavaa, kauheaa...

Huhtikuu 19, 2015, 20:33:17 ip
Vastaus #22

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto

Jos kertoisin mitä seikkailuja Pioneer-Volvollani koin niin ette uskoisi puoliakaan! Avainsanoina mm kuumaa, märkää, sottaista, irstasta, kammottavaa, kauheaa...
Oliko kyseessä se kummitusvolvo?
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Huhtikuu 19, 2015, 20:36:55 ip
Vastaus #23

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä tehdään vieläkin leivät noin
Jauhot haetaan myllystä missä tiedetään rukiin kasvaneen

L&K.

Äiti teki sämpylät,Karjalan piirakat ja Ruisleivän puu-uunissa vielä 90-luvun lopulla,kunnes kuoli syöpään 1999 oli 52 ikänen.
Muistan aina nuo uunituoreet Karjalan piirakat ja varsinkiin RuisLeivät :) Ei ollut lisä aineita,taisi käydä jauhotkin Jostain Virtasalamen kotitilalta.

[/quote]

Huhtikuu 20, 2015, 07:56:12 ap
Vastaus #24

Kari Vähäkainu

• Vieras

Oliko kyseessä se kummitusvolvo?

Eiku tuo:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 21, 2015, 21:53:52 ip
Vastaus #25

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä tehdään vieläkin leivät noin
Jauhot haetaan myllystä missä tiedetään rukiin kasvaneen

L&K.

[/quote]

Ei ne mitään karjalanpiirakoita olleet, ne oli piiraita...

Huhtikuu 21, 2015, 22:21:54 ip
Vastaus #26

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa Karilla olla mukavia muistoja siitä volovosta  :D  http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1429591991476.html  ja varmaan monelta muiltakin tässä foorumissa mutt kun oikealla nimellä pitää kirjoittaa niin ei taida moni uskalla avautua;)

Huhtikuu 21, 2015, 23:23:53 ip
Vastaus #27

Kari Vähäkainu

• Vieras
Taitaa Karilla olla mukavia muistoja siitä volovosta  :D  http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1429591991476.html  ja varmaan monelta muiltakin tässä foorumissa mutt kun oikealla nimellä pitää kirjoittaa niin ei taida moni uskalla avautua;)

Oon minä sitä touhannu useammassakin Volvossa mutta en kuitenkaan ruumisautossa. Vaikka sitä ei välttämättä uskoisi niin rajat ne on minunkin käytökselläni.

Kyllä minä luulen että aika monella kaverillani on Pioneer-Volvosta ikimuistoisempia muistoja kuin minulla ;) Enempää en kerro sillä olen luvannut olla hiljaa sellaisesta mitä olen nähnyt.

Kesäkuu 04, 2015, 19:33:25 ip
Vastaus #28

Harri Kauranen

• Vieras
Vaimo toi oikeita karjalanpiirakoita,siis käsin tehtyjä ja muusi täytteisiä.Siihen munavoita päälle,kyl taas ´muistu mummun tekemät piirakat,ne ne jotain silloin olivatkin.Ei nykyään enää samanlaisia mistään saa,vai oisko fiilis kun puuttuu.

Kesäkuu 04, 2015, 20:46:46 ip
Vastaus #29

Jaakko Latvanen

• Vieras
Baarissa ko kaupparatsu ottaa karjalanpiirakkaa ei piä myyjätytön kyssyy tältä että mites munavoi...
jv