Kirjoittaja Aihe: Onkos se mp-ajokausi jo alkanut?  (Luettu 33659 kertaa)

Huhtikuu 11, 2015, 20:47:37 ip
Luettu 33659 kertaa

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Tänään oli niin komia ja lämmin keli että tuli korkattua tämä ajokausi. Käyttöpyörällä rapiat 50 km lenkki, ja sama hurmio laittoi ajamaan noilla muillakin kaksi pyöräisillä päristimillä vielä pikku lenkit. Ensimmäinen lämmin kevät päivä oli näköjään laittanut muitakin motoristeja liikenteeseen.
 Nyt tosin näyttää sää ennusteet siltä että taitaa ne seuraavat mp-ajelut mennä jonnekin vapun jälkeiseen elämään?

Huhtikuu 11, 2015, 21:27:08 ip
Vastaus #1

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
No, onhan se. Tännään pelasin moottoripyörillä Tetristä tallissa ja pukkasin Sarvis pulukan pihalle. Sen verran kävin ajelemassaki, että sai tankin täyteen.

Kotarillaki on tullu ajeltua jo viikko kesärenkailla ja oohan se aika palijo keviämpi ajellla, ku nastarattailla. Pikkusen tuli kyllä liian aikasin vaihettua, ku eilen piti jännätä, että pääseekö töistä kotia. Kahen maissa iltapäivällä oli viis senttiä lunta maassa, vaan onneksi suli nopiaa pois.
Kahden pytyn loukussa.

Huhtikuu 11, 2015, 22:13:10 ip
Vastaus #2

Antti Jokinen

• Vieras
Tunnin lenkin ajoin tänään ja naatin...

Huhtikuu 11, 2015, 22:14:20 ip
Vastaus #3

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
No, onhan se. Tännään pelasin moottoripyörillä Tetristä tallissa ja pukkasin Sarvis pulukan pihalle. Sen verran kävin ajelemassaki, että sai tankin täyteen.

Kotarillaki on tullu ajeltua jo viikko kesärenkailla ja oohan se aika palijo keviämpi ajellla, ku nastarattailla. Pikkusen tuli kyllä liian aikasin vaihettua, ku eilen piti jännätä, että pääseekö töistä kotia. Kahen maissa iltapäivällä oli viis senttiä lunta maassa, vaan onneksi suli nopiaa pois.
Minkäslaista hommaa se moottoripyörä tetris mahtaa olla?
Pudotetaanko niitä mahollisimman pieneen nippuun?  :-[

Huhtikuu 11, 2015, 22:32:20 ip
Vastaus #4

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
No eipä oikeestaan..parina päivänä pitäny moottori työntää vaan tallista ulos kun siellä alkaa olla liian ahdasta.
Mutta tälläkertaa tommonen höystin oli rattorin perässä..Kasvimaa kynnetty ja tasattu,siis ihan uusi maapalanen.
Ois ollu kuva kuskistakin hommissa mutta ei se toi poika nyt sitä saanu lähetettyä mulle.Noi kaupunkilaisten älypuhelimet ei toimi täällä  :)

Huhtikuu 11, 2015, 22:46:33 ip
Vastaus #5

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä

Tämä taittaa olla käänteistä. Siinä ovia lähimpänä olevia pyöriä käännellään ja sijotellaan silleen sopivasti, että saahan se suurin möhkö pois peränurkasta ja ovesta ulos.
Kahden pytyn loukussa.

Huhtikuu 12, 2015, 14:18:53 ip
Vastaus #6

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Noin 65 km kylä tie lenkki tuli tehtyä, 8-speed antoi hyvää kyytiä, ajo parina kaveri Silverpilen -63, jatkuu ens vkl Alastaro Paronin poikein rata päiville.

Huhtikuu 12, 2015, 19:55:07 ip
Vastaus #7

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Tämä taittaa olla käänteistä. Siinä ovia lähimpänä olevia pyöriä käännellään ja sijotellaan silleen sopivasti, että saahan se suurin möhkö pois peränurkasta ja ovesta ulos.

;)  Tuttu peli.

Joo, on tuttu peli. Nimi tuli uutena tässä yhteydessä.
 Se tetris näköjään toimii parhaiten kun sijoittaa "palikat" seinän varteen 45 asteen kulmassa rinnakkain, vuorotellen etu- ja takaperin, ja keskituelle. On tullut testattu, toimii ainakin tuossa tallissa.  :)
Onneksi tänään lähti yksi pois, kun kaverin pyörä oli minun tallissa talvisäilössä. Vielä jäi nuo omat tetrispalikat aseteltavaksi.
 Pojan minicrossille löytyi hyvä talvisäilytyspaikka, roikkumaan katosta. Tallin huonekorkeus 3 m.

Huhtikuu 12, 2015, 23:00:35 ip
Vastaus #8

Juho Karko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koko Talven oon ajannu Harrikalla 1200 U 1937 ainoalla käyttöpyörälläni ja pääsiäisestä reilussa viikossa yli 1000km Jokusen kerran oon  Brittipyörillä ajanut myös. Ajokausi on koko kalenteri vuosi talvella ajettiin ennenkin ja sää ei oo este ajamiseen.
Ariel SG 500 31
Harley-Davidson 1200 U 37
DKW SB 500  37
NSU OSL 501 39
DKW NZ 350  42
Zundapp KS 750 44
BMW R 35  49
Zundapp KS 601 52
Ariel Square Four MK 2 1000 54
Ariel Square Four MK 2 1000  56
Royal Enfield Scrabler Bullet 500 56
Triumph 6T Thunderbird 650 59
Triumph Trident T150 750 69

Huhtikuu 13, 2015, 10:03:09 ap
Vastaus #9

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koko Talven oon ajannu Harrikalla 1200 U 1937 ainoalla käyttöpyörälläni ja pääsiäisestä reilussa viikossa yli 1000km Jokusen kerran oon  Brittipyörillä ajanut myös. Ajokausi on koko kalenteri vuosi talvella ajettiin ennenkin ja sää ei oo este ajamiseen.

Samalla lailla olen homman itsekin tuuminut. Mihinkäpä sitä ihmiskunnan kyky talvipyöräilyyn olisi ajan kanssa kadonnut. Pyörä on ollut liikenteessä toimiessaan, oli pakkasta tai ei.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 13, 2015, 11:42:05 ap
Vastaus #10

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Se tetris näköjään toimii parhaiten kun sijoittaa "palikat" seinän varteen 45 asteen kulmassa rinnakkain, vuorotellen etu- ja takaperin, ja keskituelle. On tullut testattu, toimii ainakin tuossa tallissa.  :)

Vinoparkkia määkin oon miettinyt, mutta nykyisellä lei autilla se ei oikkein saletisti natsaa. Tarttis saaha kaks-kolome hyllyä pois tallista, niin sitte onnais. Mää oon pyrkiny pukkaamaan talaveksi kaikki vehkeet mitä ei käytetä, sinne peränurkkaan, että jää vielä tillaa roplata talavipyörää tarvittaessa. Vähän tuota vinoparkkia jo valamisteltiin, kun pojan kanssa ruvettiin tekemään autotallin ylisille lissää hyllytillaa, vaan harmillisesti loppu raakapontti kesken.

Nyt on ollut kyllä muutenki ahasta tallissa, kun pojalle ostettiin Jammun enskapiikki syksyllä. Se kyllä joutaa ulukoruokintaan, kuha poika saa harjotteluluvan kouraan.
Kahden pytyn loukussa.

Huhtikuu 13, 2015, 14:03:07 ip
Vastaus #11

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Samalla lailla olen homman itsekin tuuminut. Mihinkäpä sitä ihmiskunnan kyky talvipyöräilyyn olisi ajan kanssa kadonnut. Pyörä on ollut liikenteessä toimiessaan, oli pakkasta tai ei.
Minulla ainakin on ajan kanssa kadonnut siihen että ensinnäkin verenkierto on heikenny taikka sitten varusteet huonompia ja semmosta pyörääkään ei ole ollu enää sitten vuoden n.-88 jälkeen millä voi talvella ajaa.Jotenka se siitä..
Nykynen pyörä on mitotettu +15-40oC asteen keleihin,koneeltaan.Öljykin on sensorttista ettei toivokaan pyörittää käyntiin kylmänä.

Nojaa,olihan mulla skootteri lainassa pari talvea sitten ja ajoin kyllä kaikki vuodenajat sillä vaan sepä suojaakin viimalta niin hyvin ja matkat jäi alle 15km kerrallaan.Renkaatkin oli niin siloset että se oli hyrrävoima ainuu kurvissakin joka piti tiellä.Vähän ois hiljentäny siitä niin metsä olis kutsunut.
Perstuntumalla sanoisin niin.
Toi Italjettikin on semmonen että se menee vakiona n. 80kmh ihan kahva auki ja tasaisella.En tiedä missä vika :-X

Huhtikuu 13, 2015, 17:28:35 ip
Vastaus #12

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä oon vaan kolunnu mettiä ja kallioita trialilla. Ei edes yhtään tee mieli mennä ajelee millään tuonne pinnoitetuille teille

Huhtikuu 13, 2015, 18:28:45 ip
Vastaus #13

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Minulla ainakin on ajan kanssa kadonnut siihen että ensinnäkin verenkierto on heikenny taikka sitten varusteet huonompia ja semmosta pyörääkään ei ole ollu enää sitten vuoden n.-88 jälkeen millä voi talvella ajaa.Jotenka se siitä..
Nykynen pyörä on mitotettu +15-40oC asteen keleihin,koneeltaan.Öljykin on sensorttista ettei toivokaan pyörittää käyntiin kylmänä.

No lähtihän se Lisbethinkin kolmepätkä napista tulille kelissä kuin kelissä:

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 13, 2015, 18:49:25 ip
Vastaus #14

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

No lähtihän se Lisbethinkin kolmepätkä napista tulille kelissä kuin kelissä:

Joo mut kato siinä onkin yläkäyrät nääs  ;D

Kuka on Lispetti-nyt oon ihan pihalla pitäskö mun tiätää ??

Juu siis saattasin apuvirran(125Ah) kanssa saada käyntiin ja ennen pytynvaihtoohan se toimi jopa -5 asteessa vielä.Öljyn visko mulla vissiin on aina ollu 20W50.
Tulee kesällä rällättyä ja lämmöthän on usein ollu jo yli 30 varjossa..ja vielä jos tulee se superhelle Vennäältä ni paremminhan voitelee.