Kirjoittaja Aihe: Ikkunapaperi  (Luettu 4617 kertaa)

Huhtikuu 01, 2015, 09:36:06 ap
Luettu 4617 kertaa

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarttisin ikkunapaperia museonäyttelyyn, jota olen väsäilemässä Jyväskylän yliopiston
museolle. Semmoista jänisliimalla varustettua joka haisee julmetun pahalle märkänä.
Omat ikkunapaperit kaivoin kaapista ja huomasin, että nehän ei edes löyhkää kun on
jotain uudempaa hienoa liimaa. Ikkunapaperia kyllä myydään monissa paikoissa, mutta
saako sitä löyhkäävää sorttia enää mistään?
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 01, 2015, 09:44:52 ap
Vastaus #1

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla saattaa vielä rulla olla ja se on tuolta varmaan nelkytluvulta.

Huhtikuu 01, 2015, 10:09:13 ap
Vastaus #2

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tarttisin ikkunapaperia museonäyttelyyn, jota olen väsäilemässä Jyväskylän yliopiston
museolle. Semmoista jänisliimalla varustettua joka haisee julmetun pahalle märkänä.
Omat ikkunapaperit kaivoin kaapista ja huomasin, että nehän ei edes löyhkää kun on
jotain uudempaa hienoa liimaa. Ikkunapaperia kyllä myydään monissa paikoissa, mutta

En edes tiedä mitä on akkunapaperi mutta jänisliimastahan oli pitkä keskustelu viimesyksynä täällä ja siitä oli muutamia tietäviäkin..?
Että jos hölväisit vaan jänisliimalla niitä papereita  ::)

Huhtikuu 01, 2015, 10:11:49 ap
Vastaus #3

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

En edes tiedä mitä on akkunapaperi mutta jänisliimastahan oli pitkä keskustelu viimesyksynä täällä ja siitä oli muutamia tietäviäkin..?
Että jos hölväisit vaan jänisliimalla niitä papereita  ::)

Kävi kyllä mielessä sekin, mutta mieluummin toki autenttisen ikkunapaperin näyttelyyn ottaisi.

Huhtikuu 01, 2015, 12:23:29 ip
Vastaus #4

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
En edes tiedä mitä on akkunapaperi ...

Vähempihän tuota nykyään käytetään mutta ennevvanhaan kun oli huultamattomat pokat ja muutenkin kaikki paremmin niin talveksi kun pantiin tuplaklasit taas paikalleen niin saumat piti paperoida niistä ikkunoista mitä ei ajateltu talven aikana auottavan.

Tällaista:
http://www.antiikkiverstas.com/verkkokauppa/ikkunaliimapaperi
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 01, 2015, 15:36:08 ip
Vastaus #5

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
En edes tiedä mitä on akkunapaperi ...

Vähempihän tuota nykyään käytetään mutta ennevvanhaan kun oli huultamattomat pokat ja muutenkin kaikki paremmin niin talveksi kun pantiin tuplaklasit taas paikalleen niin saumat piti paperoida niistä ikkunoista mitä ei ajateltu talven aikana auottavan.

Joo,no minäkin hokasin vasta kun olin jo poistunut tästä kirjoituskoneen ääreltä.
Tuli ekana mieleen että Martti on jotain installaatiota rakentamassa ja ne paperit peittää koko akkuna klasin  ;D
Olen mie noita nähny ja asentanu sekä purkanukkin mutta jänisliimaisia ei ole tuossa linkissäkään..
Toki sitä liimaa vielä erikseen saa,ainakin taidemaalarit ja käsityöläiset tarvii puhteisiinsa moista.

Huhtikuu 01, 2015, 17:15:47 ip
Vastaus #6

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Minä ostin kerran lehmänluuliimaa Plektra tradingilta. Siellä saatto olla jäneskin liimaa.

Melekolailla paskalle haisi se lehemäliima. Lehemän.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Huhtikuu 02, 2015, 16:04:26 ip
Vastaus #7

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaurasen Harrin kanssa jo oli puhetta tuon paperin toimituksesta.
Passaa tulla keskiviikosta eteenpäin haistelemaan paikan päälle.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 02, 2015, 17:10:49 ip
Vastaus #8

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Passaa tulla keskiviikosta eteenpäin haistelemaan paikan päälle.

Hitto että tulisin kyllä mielelläni-aihe kiinnostaa.
Vaan..Eipä tuu kumminkaan tästä niin etäs lähettyy yhtäkkiä..aattelin kyllä että olisin lomalla tiistain mutta menee liian tiukalle kaikinpuolin.