Kirjoittaja Aihe: Simson 425 S väri  (Luettu 4344 kertaa)

Maaliskuu 31, 2015, 07:39:09 ap
Luettu 4344 kertaa

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
Etsinnöistä huolimatta en ole löytänyt värikoodia tummanpunaisen Simson Sportin vm: 62 maalausta varten, aika ylimalkaisia tietoja tuolla saksan poikien sivulta löytyy, kukaan ei tunnu tietävän esim: RAL numeroa. Varmaan noita on täällä suomessakin entisöity josko joku osais kertoa mitä tuohon tuhauttais pintaan. T:Jorma

Maaliskuu 31, 2015, 08:21:58 ap
Vastaus #1

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kysypä maalari Kari Mikkoselta, 040-535 4005.

L&K.

Maaliskuu 31, 2015, 16:46:49 ip
Vastaus #2

Karri Tuovinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...kannattaa kuitenkin muistaa että vaikka olisi lähellä, yksikään RAL-koodi ei ole 100%
oikein koska työläisvaltiossa ei ymmärrettävästi käytetty luokkavihollisen koodeja... =)

Maaliskuu 31, 2015, 18:28:43 ip
Vastaus #3

Antti Lappalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...kannattaa kuitenkin muistaa että vaikka olisi lähellä, yksikään RAL-koodi ei ole 100%
oikein koska työläisvaltiossa ei ymmärrettävästi käytetty luokkavihollisen koodeja... =)

Vaikka tuossa onkin hymiö perässä, en voi olla kommentoimatta tähän, että RAL-standardi on peräisin jo 20-luvulta ja itäystävät eivät ole välttämättä lähteneet keksimään pyörää uudestaan. Eli idän puolelle jääneissä maalitehtaissa on hyvinkin voitu käyttää samoja vanhoja reseptejä.
Tietysti värikoodit ovat vaihtuneet monta kertaa 2000-luvulle tultaessa, mutta sävyt voivat olla hyvinkin samoja :)

Huhtikuu 01, 2015, 09:18:05 ap
Vastaus #4

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Hallo Jorma.
Minun Simppa on myös tuossa rot maron väreissä.
Sain siihen oikean värin työkalukotelon sisältä.
Ihan päivänvalossa katsomalla ja vertaamalla eri sävyjä.

Eilen yksi Simsonfreunde aus Deutschland lähetti mulle mailia:

Meine Sport auch in rot maron lackiert. Mein Glück war, dass mein Lackierer einen original Seitenkastendeckel
in der Farbe maron hatte. Er hat den Farbton "ausgespindelt". Vom Simson Museum ist der Farbton:
Maron = Nissan dark red, AK4 1991-93 empfolen worden. RAL 3007 ist ähnlich.

Tuollaista Nissanin koodia oli käyttänyt.
Minun Simsonin maalasin jollakin Mitsubishin koodilla ja se oli kyllä kuin originaali.
Löytäisimpä sen kansioistani.

Simsonista löytyy paljon nettisivuja, tuossa yksi jossa minunkin simppa oli galleriassa.
http://www.bayer-frank.de/awo/start.htm

Tuossa parempi kuva minun Sportista 1961.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 01, 2015, 10:05:41 ap
Vastaus #5

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
Terve kaikille asiaan paneutumisesta. Pekalle kiitokset vinkeistä, eiköpähän noilla tiedoilla väri löydy, tuossa minun projektissa ei alkuperäistä väriä näy missään on joskus maalattu jollain paksulla mattamönjällä pensselimaalaus,muistin varaiset tiedot väittävät sen olleen tummanpunaisen, ja vanteista sain maalinpoistoaineella puhdistettua alueen,  näyttäis että vanteen keskialue on ollut tummanpunainen ja reuna alumiinin värinen. T: Jorma