Äänestys

Aiotko äänestää eduskuntavaaleissa 2015?

Kyllä
38 (80.9%)
En
5 (10.6%)
Ehkä
4 (8.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 40

Äänestys päättynyt: Huhtikuu 17, 2015, 13:39:10 ip

Kirjoittaja Aihe: Eduskuntavaalit 2015  (Luettu 45452 kertaa)

Maaliskuu 29, 2015, 06:16:15 ap
Vastaus #15

Markku Hakola

• Vieras
Tottakai sitänyt äänestämässä on käytävä, jotta saa taas vapaasti arvostella niin päättäjiä, kuin äänestäjiä.
Eihän eduskunnassa yms mik''n muutu. kun kansa äänestää tas samat puuhastelijat sinne.
Lyhyt on kansakunnan muisti siitä kuka ajoi oikeasti mitäkin asiaa ja toimiko kuten lupasi.

Aion äänestää samaa kuin aiemminkin, harvaa niistä kuka tekee, kuin puhuu.
Pitäis olla niin, että sais äänetää myös vaalipiirirajojen yli, silloin saattaisin vaihtaa ehdokasta.
Sopivasti asunpaikkaa vaihtaneena joudut valitseen täysin oudosta porukasta.

Oiskohan mahdollista haastaa sitten valittu kansanedustaja oikeuteen, jos se toimiikin vastoin vaalilupauksiaan,
sillä sehän on tavallaanvalehdellut "työpaikkahaastattelussaan", sillä käytännössä kansahan on sen työnantaja.
Siellä oi pitkä jono oventakana, sillä kokolailla kaikki noista ehdokkaista puhuu, mitä sattuu.

Tuli tuossa mieleen tän yhdenkin touhuilu renkaiden uusita urasyvyyksistä, kenenkähän asialla oikeesti on.
Taas nähdään, kuin tehdään äätöksiä vailla järkee ja puututaan sivuseikkaan eikä oikeeseen syyhyn.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2015, 06:41:33 ap kirjoittanut Markku Hakola »

Maaliskuu 29, 2015, 22:49:34 ip
Vastaus #16

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Periaatteessa voisinkin äänestää RKP:tä, paitsi että periaatteessa vastustan pakkoruotsia"

Noin se menee. RuÅttalaiset menettää paljon ääniä tuolla pakkoruotsilla.

Maaliskuu 31, 2015, 19:00:39 ip
Vastaus #17

Markku Hakola

• Vieras
Niin niitä vaalimainoksia alko ilmestymään lyhtytolppiin ja keppien nenään pitkin tievarsia.
Pahimmoillaan samaan lyhtytolppaan naulattuna lukuisia.
Jotenkin teki hyvää aamusella työpaikan suuntaan ajellessa, kun noita ilmotuksia poistettiin.
Eikä kaikki ollumitään pieniä, vaan isoimmat semmosia lakanan kokoisia.
Oikein lava-autolla oli poistajat liikkeellä.
Kotosalle tultaassa ei mainoksen mainosta jälellä.

Hyvin ne ehdokkaat on otttanu selville ja apuvoimaansa opastaneet, minne saa laittaa ja minne ei.
Toivottavasti vaalien jälkeen muistvat ehdokkaita laskulla, elleivät mainoksiaan kerää ajoissa pois.

Aattelin sästää postin mukana tulevat mainokset ja lähettää vaalien jälkeen takas, postimaksua tietty maksamatta.

Maaliskuu 31, 2015, 19:25:12 ip
Vastaus #18

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Helevata, nyt mäni tuas suunnitelmat uusiksi.

Olin jo vähällä alakoo Mualaesliiton kannattajaks tulevissa vualeissa, vuan tuo "Juha Sipilä - keskustajohtajan henkilökuva, Minerva Kustannus Oy" teoksen julakaseminen tässä vaeheessa jotennii tökkäs.  :-X
-pena-

Maaliskuu 31, 2015, 19:30:48 ip
Vastaus #19

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sinä oot Pentti liian mediakriittinen. Kait nyt maalaisliittolainen saa yhden kirjan julkaista. Ja mitä enemmän sitä kirjaa myydään, sitä enemmän työtä se tuo maakuntien puunjalostusteollisuudelle. Siitä se lähtee Suomikin vähitellen nousuun.

Maaliskuu 31, 2015, 20:00:05 ip
Vastaus #20

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Moro.

Minä olen samassa pisteessä kuin 10 vuotta sitten. Pieni toivonkipinä tämän maan politiikasta heräsi neljävuotta sitten kun perussuomalaiset sai vaalivoiton. Neljän vuoden aikana mitään järkevää ei kukaan saanut aikaiseksi. Toivo Persuihinkin on mennyt kun Soinikin osaa kyllä valittaa että asiat on päin per..ttä mutta mitään oikeasti asiota parantavaa lääkettä ei persuilla eikä muillakaan poliittisilla puolueilla ole.
Ne toimet jolla tämä maa saataisiin nousemaan tästä suosta on niin rajuja että kukaan ei uskalla tehdä asioille mitään eikä kukaan uskalla ottaa vastuuta.
Vaaliehdokkaita täältä pirkanmaalta olen kahlannut läpi ja olen tullut siihen tulokseen että ketään en äänestä. Ei asiat kuitenkaan parempaan suuntaan muutu oli vallankahvassa kuka tahansa.
Tämä 200 edustajan hullunmylly ei toimi. Vähemmän porukkaa päättämään asioista niin voitais jotain järkevää saadakkin aikaiseksi, eikä yhtään urheilijaa, muusikkoa jukisuuden henkilöä vaan oikeasti väkeä joka ymmärtää talouden ja politiikan päälle.  Tätä velalla elämistä ei voida jatkaa, kohta ollaan Kreikan kanssa samassa pisteessä.

Sori kun Veetätyttää mutta tämä nyt on tätä.

T:Jani Erola

Maaliskuu 31, 2015, 20:10:19 ip
Vastaus #21

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Sinä oot Pentti liian mediakriittinen. Kait nyt maalaisliittolainen saa yhden kirjan julkaista. Ja mitä enemmän sitä kirjaa myydään, sitä enemmän työtä se tuo maakuntien puunjalostusteollisuudelle. Siitä se lähtee Suomikin vähitellen nousuun.

Suapi, tottakae suapi.
Vuan minä sitä silti alan tuas kannattoo jommankumman, Suomen Kommunistisen Puoluveen tae Suomen Isänmuallisen kansanliikkeen aatteita.
Enkä luve Sipilän, Väyrysen enkä Vanahasen muistelmateoksija ihan uhallakkaa. Pitäkööt keskustansa.  >:(

Korjaas etellisseen:
Enkä luve Sipilän, Väyrysen enkä Vanahasen paljastusteoksija ihan uhallakkaa. Pitäkööt keskustansa.  >:(
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2015, 20:15:31 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Maaliskuu 31, 2015, 20:24:23 ip
Vastaus #22

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro.

Eikös kaikki puolueet vasemmistoliittoa lukuunottamatta ole kuitenkin hyväksyneet että leikkaustarve on se noin 6 miljardia, aikataulusta on vain enää pientä erimielisyyttä. Että kyllä niitä päätöksiä varmaan alkaa kohta syntymään kunhan maahan saadaan toimintakykyinen hallitus, eikä sillä ole väliä montako hiihtäjää siellä yleisössä istuu, suurin osa niistä painaa kiltisti sitä nappia mitä käsketään. Toisaalta ei tämä maa tietysti pelkästään leikkaamalla nouse, voi lähteä jopa laskuun pahimmassa tapauksessa, niitä tarvitaan niitä investointeja. Lipposen Pate veti kovat linjaukset eilen pohjoisella ulottuvuudellaan, joten saapa nähdä lähteekö Kes-Kusta siihen kelkkaan jos pääsevät päättämään. Varmaan houkutus on suuri. Persuista sanottava että kyllähän tässä on nähty että se Persujen linjaus tukipakettien suhteen olisi näin jälkiviisaana ollut ehkä parempi kuin tämä valittu, mutta nyt ainakin toistaiseksi on saatu isompi rytinä estettyä tuolta markkinoilta, eikä varmaan suomi yksin olisi saanut muutettua EU:n yleistä linjaa siinä asiassa muutenkaan.

Näin vaikeina aikoina toiset luottaa Martti Vainioon, minä luotan kolmeen kirjaimeen ja ne on Äs Dee Pee.

Maaliskuu 31, 2015, 20:53:58 ip
Vastaus #23

Antti Jokinen

• Vieras
PetterI:

Näin vaikeina aikoina toiset luottaa Martti Vainioon, minä luotan kolmeen kirjaimeen ja ne on Äs Dee Pee.

Timo Soini:

Keskusta on mitä todennäköisimmin ykkönen ja Juha Sipilä pääministeri, mutta kumpi olisi mieluisampi kakkonen, demarit vai kokoomus?
"En mä noiden kahden petterin välillä ala valikoimaan. Mikä kani hatusta tulee niin se sitten tulee."

Maaliskuu 31, 2015, 20:59:06 ip
Vastaus #24

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Lainaus

Eikös demarit ole ollu tämän maan vallankahvassa aika monta vuotta ja mihin ollaan tultu? Parasta mitä on tapahtunut on Jutan putoaminen pois johdosta mutta enpä Rinteen varaan paljoa laskis. Säästötarpeista melkein kaikki on yksimielisiä mutta pelkäänpä että taas neljä vuotta vaan vatvotaan turhanpäiväisiä asioita ja keskitytään lillukanvarsiin. Ja toivotaan talouskasvua jota ei kyllä näillä veroasteilla saada aikaiseksi.

Maaliskuu 31, 2015, 22:09:14 ip
Vastaus #25

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos ette halua menoon muutosta, niin äänestäkää neljää suurta (kok, kesk, per ja sdp).
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 31, 2015, 22:43:16 ip
Vastaus #26

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Melekeen vois äänestääkki, mutta sitte jälestäpäin se kyllä saattas alakaa vituttaa kun sillai meni ittensä jääväämään uuven evuskunnan ja hallituksen arvostelulta.

Ja eipä nuita oo oikeen äärikeskustalaisia sittoutumattomia ehokkaitakkaan.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Huhtikuu 01, 2015, 00:01:26 ap
Vastaus #27

Jaakko Latvanen

• Vieras
Viime vaalien jälkeen saatiin varsin kyvykkäät päällimmäiset ministerit - nenänvarttaan pitkin kattova ruustinnan olonen kansakoulunopettaja kattomaan yhteisten rahojen perrään ja rippikoulupojalta näyttävä nousukas pomoksi toisiaan selkään puukottavalle sixpäkkisillisalaatille.  Vaan niin ne molemmat kertapamauksella viime kesänä nous - etten sanos - ihan valtiomiessarjaan!  Kun seuraajiinsa vertaa.

Kolmen kirjaimen Rinne lupaili melkosesti uusia työpaikkoja.  Aikoo varmaan palkata sunkkvistin konsultiks ja perustaa kuvaputkitehtaan.  Viimeeks oli liikaa kilpailua - muut teki enemmän ja halvemmalla.  Nyt ois taattu markkina-asema - kuvaputkia ei tehä missään muualla!

Työllisyys tuntuu olevan pääteemana, niinku pitääkin.  Ammattiliittojen ja niiden talutusnuorassa olevan puolueen toimilla on tässä maassa varmasti saatu hyvääkin aikaseks, mutta yhtään työpaikkaa ei koskaan - eikä saada.  Vähenemmään on kyllä saatu.  Pesunkestävänä porvarinakin silti tunnustan, että niitä liikkeitä on joskus tarvittu.  Yhen äänen eestä tuun kyllä vaikuttamaan siihen, ketkä vastuuta yrittävät kantaa - tai pakoilla, niinku oon tehny joka ainoissa vaaleissa siitä asti kun ikä riitti äänestämmään.

Olkoon nalle wahlroos henkilönä kuinka vastenmielinen hyvänsä, tai kuinka paljon hyvänsä kateutta aiheuttava, niin aika oikeat madonluvut luki Nyberin ohjelmassa joku aika sitten.  Jos jokainen oikeata tuottavaa työtä tekevä vettää kiviriippana perässään neljää tai viittä muuta, ei sillä systeemillä pärjätä.  Henkilökohtainen etu itselleni olisi kyllä vasemmistovetoinen ja velalla elvyttävä hallitus; omasta vaelluksesta on miten vaan ajatellen jo yli puolet kuljettu, mentäs sitten loppumatka kommeemmin.  Maksakoon sitten joku muu, joskus, niinku sillä laidalla aina on tavoteltu.

Poliittinen bamfletti päättyy tähän.

jv

Huhtikuu 01, 2015, 05:44:09 ap
Vastaus #28

Markku Hakola

• Vieras
Jos ette halua menoon muutosta, niin äänestäkää neljää suurta (kok, kesk, per ja sdp).

Oikeemmin kolmea suurta.

https://www.youtube.com/watch?v=wFzMNGvCj-o kohdasta 1:15 alkaen on asiaa.

Helevata, nyt mäni tuas suunnitelmat uusiksi.
Olin jo vähällä alakoo Mualaesliiton kannattajaks tulevissa vualeissa, vuan tuo "Juha Sipilä - keskustajohtajan henkilökuva, Minerva Kustannus Oy" teoksen julakaseminen tässä vaeheessa jotennii tökkäs.  :-X

Noh, kaikkee ovat valmiita tekemään, jotta saisi sääliääniä kerättyä, sillä siitähän tuossa kyse.

Vuan minä sitä silti alan tuas kannattoo jommankumman, Suomen Kommunistisen Puoluveen tae Suomen Isänmuallisen kansanliikkeen aatteita.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2015, 05:45:44 ap kirjoittanut Markku Hakola »

Huhtikuu 01, 2015, 07:02:17 ap
Vastaus #29

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä

Henkilökohtainen etu itselleni olisi kyllä vasemmistovetoinen ja velalla elvyttävä hallitus; omasta vaelluksesta on miten vaan ajatellen jo yli puolet kuljettu, mentäs sitten loppumatka kommeemmin.  Maksakoon sitten joku muu, joskus, niinku sillä laidalla aina on tavoteltu.

Jos tuommonen hallitus tulis, niin mulla tulis ikävä Raimo Sailasta ja Iiro Viinasta. Vielä kaks velekavetosta hallitusta peräjäläkeen, niin Kreikka alakaa rahottammaan meitä.

Vaan saattaahan tuo tullakin. Viime viikolla olin Kerimäellä kuuntelemassa vaalipanneelia, jossa oli evustettuna kaikki suuret ja pari pientä. Siellä oli varsin vetävän näkönen vihiriä misu, joka ihan tosissaan ehotti, että pittää otta kaks milijaardia velekaa lissää ja laittaa ne johonkin höpöenergian tuotantoon. Kuulemma maksaa ihtesä takasi aika äkkiä.
Kahden pytyn loukussa.