Kirjoittaja Aihe: Mistä tänne tultiin?  (Luettu 18298 kertaa)

Marraskuu 15, 2014, 22:30:41 ip
Vastaus #30

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo löytyi ihan kuukkelista sukunimellä, on Alpo Juntusen teoksesta Autonomian aikana karkoitettuja.

L&K.

Marraskuu 16, 2014, 10:45:08 ap
Vastaus #31

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Onhan suvulla sukuvaakkuna oltava, tuossa tuo meijän suvun.

Nuo kolome vaakkua ja nimikirjaemet P.J sympoliseeroo suvun minun huaran entistä, nykyistä, ja tulevoo piämiestä.
Ensimmäenen vaakku on isäni Pekka Johannes, toenen minä Pentti Johannes, ja kolomas poekani Petri Johannes. :-\
Miltä vuodelta tuo vaakkuna on? Kiinnostava yksityiskohta tuo integraalikypärä tuossa yläosassa. :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Marraskuu 16, 2014, 11:20:56 ap
Vastaus #32

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Onhan suvulla sukuvaakkuna oltava, tuossa tuo meijän suvun.

Nuo kolome vaakkua ja nimikirjaemet P.J sympoliseeroo suvun minun huaran entistä, nykyistä, ja tulevoo piämiestä.
Ensimmäenen vaakku on isäni Pekka Johannes, toenen minä Pentti Johannes, ja kolomas poekani Petri Johannes. :-\
Miltä vuodelta tuo vaakkuna on? Kiinnostava yksityiskohta tuo integraalikypärä tuossa yläosassa. :)
Se on tältä Suomen Tasavallan Itsenäisyyden Vuosikymmenien aejalta, muutenhan sinne piälle oes kuulunu ruunu. ::)
-pena-

Marraskuu 18, 2014, 20:48:07 ip
Vastaus #33

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun sukua ois muistaakseni tullu Turkin suunnalta ja sitte tanskalaistaki ois josaki vaiheesa lurahtanu sekahan.

Suku pääosin Kalajokivarresta. Ja ku tuosta Kainuusta oli puhetta, nii Rahjan satamaki mainitaan joskus Kainun satamana vaikkaki harvemmin.

Nii ja sitte yks isomummu on ollu kotosi Sievistä ja toinen Kurikasta. Elikkä niinku ei oo ihime, että kotomainen turvakenkä passaa jalakaan ja välillä tullee mieli hyppiä pöyvälle.

Mutta otappa näistä selevää.
Kommentteja uuninpankolta.