Kirjoittaja Aihe: Tulen sytytys  (Luettu 44716 kertaa)

Lokakuu 15, 2014, 21:15:59 ip
Vastaus #75

Antti Jokinen

• Vieras
Mainos tehosi   ::)...jääkaapille

Elä suotta ihteäs syytä. Oltais me muutenkin otettu yhdet.

Lokakuu 15, 2014, 21:45:57 ip
Vastaus #76

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Mainos tehosi   ::)...jääkaapille

Elä suotta ihteäs syytä. Oltais me muutenkin otettu yhdet.

Niin mä sitä makkaraa vaan meinasin..että toivottavasti ei kenenkään tarvinnu nälissään kuolata :P

Ja onneks oli yks "talousolut" jääny oven pieleen,ei tarvinnu pelkällä vedellä täälläkään kärvistellä kun tommosia kuvia laittaavat,pannahinen vieköön ;)

Lokakuu 18, 2014, 19:35:48 ip
Vastaus #77

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tänään hävitin ainakin kuutiokilometrin vaahteranlehtiä ym. haravointiroskaa, tynnyrissä josta pohjapoistettu
saapi ilmaa alakautta ja on tehokas, kemikalitynnyri 1,5mm peltiä, kestää pitkään.

No huh huh..On niitä onneks muitakin hulluja-ei tarvi yksin tässä olla :o

Ei täs nyt kyllä metsäpalovaroitus päällä ole mut kumminkin..Ennen minullakin oli usein paloletkut käsillä valmiina mutta ihan pienen tulen takia ei viitsi vaivaa nähdä niin paljon.
Oli kyllä hyvä kokonpolttokeli tänään.En kumminkaan raaskinut vielä sytyttää valmista kuivaa latausta pressun alla kun olin yksin kotona niin menee  hieno näytös osittain hukkaan ellei ole riittävästi yleisöä.
Hain sensijaan puuta metsästä,vielä näinkin myöhään,ja jotkut niin kuivia että sai uutisklapeja samantien.Keväällä harvennettua rankaa.
Perinteisesti oon aina sen homman jälkeen polttanut kokkoa ja saunonut mutta tänään vain sauna ;)

Se on kyllä virhe kun monet polttaa kituuttaa tuntikaupalla kamaa tynnyrissä missä ei ole minkäänlaista ilmareikää alhaalla.Ja sitten vielä pakataan ihan piripintaan se tynnyri ja monelaista polttoainetta päälle.Kyllä tuolla systeemillä LÄHTEE !

Lokakuu 19, 2014, 14:51:24 ip
Vastaus #78

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Oma tekniikkani(sekatekniikka) onkin näköjään se virallinen eli päältäsytytys.Hyvin valaistu tässä mitä se tarkoittaa.
Eikä se ole tuon Mian keksintö,hän on vain lehteen sen järkännyt..oli tuossa paikallisessa paljon juttuja tulisijoista,hormeista ym.

Juurikin tuolleen esim hellan ja saunan pesät olen oman kokemuksen mukaan parhaiten saanu tulille.
Samoin ei koivua täällä polteta kuin juhlapäivinä ja kovilla pakkasilla koska pelkkä koivu ei ole mielestäni hyvä polttopuu.Nyt olen kyllä joutunu sillä aloittamaan pääasiassa kun sitä on jokapinossa ollut päällimäisenä sattumoisin.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 19, 2014, 19:39:18 ip
Vastaus #79

Harri Kauranen

• Vieras
Joo oikeesti koivu ei ole kovin hyvä polttopuu pelkällään,tän mulle jo aikoinaan yksi puukauppiaskin sano ja hän vallan puulla lämmittää.Mutta se sytytys,taas sytkäsin takan ja alta,tosin puut oli pystyasennossa,ei kai nyt joudu linnaan tai jalkapuuhun.

Lokakuu 19, 2014, 20:47:06 ip
Vastaus #80

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minutkin varmaan hirtetään polttopuuhun ::)
Oli La. illansuu kun tallista lähdin saunaa sytyttelee, otin talliroskiksen mukaan, jossa kaikkea rasvasia rättejä, kumiletkunpätkiä
Ym. ihanaa ja täytin kiukaan tulipesän sitten niillä, padan alle osa ja puita päälle
syttyi kyllä helposti, sellainen PUPUPU... kuului.

Oli kyllä hauska tapaus-näin sivullisen kuulla,vaikka ehkä hiukan jännittäväkin tilanne ollut päällä  ;D
On se kumma ettei se Kimmo vielä usko että kumiletkut yms sellainen pitää viedä tavalliseen roskikseen mistä se kulkeutuu hyötykäyttöön energiaksi polttolaitoksella ;)
Niin minäkin aina ajattelen kantaessani kamaa polttotynnyriin verstaalta ja kuitenkin poltan ne taivaan tuuliin.Tuo PUPUPU ääni on muuten tältä kesältä tuttu,ja olen luullut että poika on kantanu sinne jotain kiinalaisten jämiä kun se yhteen aikaan niitä kuori ja teki omia latauksiaan ruudista.Osti niitä vuodenvaihteessa koko vuodeksi eli aikamoiset varastot.Mutta ei se se voi enää olla,jos ne on ne kumiletkut sitten.Aina kun meinaan hakea kameran ja ottaa performanssivideota,niin se popina ja pieni pauke tietysti loppuu.

Lokakuu 19, 2014, 21:24:48 ip
Vastaus #81

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Taitaa olla vähän henkimaailman juttuja...
Se on se kuuluista Tulikukko ekassa kuvassa,kun esiintyy.
ja pieni takatulenpoikanen kosanin letkussa ei näemmä ole seppää hätkäyttäny kun kuvan on ehtinyt kaikessa rauhassa napsaista :)
Tuohan kyllä sammuu ihan vaan puhaltamalla.

Mikähän happi-ja asetyleenipulloissa sitten on erona kun niissä käytetään takatulisuojia..?
Mites se oli.voiko ne imaista tulen pulloon? Onhan nuo jutut jo koulussa opeteltu vaan ei muista enää..

Lokakuu 22, 2014, 19:19:30 ip
Vastaus #82

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Selevä antiristuksen,saatana kuvassa :P
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 23, 2014, 22:33:41 ip
Vastaus #83

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

"Kun lemmenliekki leimahtaa" jne. lauletaan laulussa. Syttyiköhän se alta vai päältä?

Hessu

Lokakuu 23, 2014, 22:50:53 ip
Vastaus #84

Antti Jokinen

• Vieras
Sitä olisi pitänyt kysyä Georg Malmsténilta:

Lokakuu 24, 2014, 07:07:00 ap
Vastaus #85

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaajaa...

Tie miehen sydämeen käy sepaluksen kautta?

t. Markku