Kiitos kysymästä, kyllä kait!
Robert Boschille siis soitin, mutta ei ollut juuri tavattavissa. Edustajansa Suomessa sanoi, että siihen takuu- tai takaisinkutsukorjaukseen edelleen vastataan, 19 vuotta vanhaan tiskariin. Ruotsista löytyi korjausosa, ylimääräinen rele varmistamaan, ettei lämpene liikaa, luulen. Mikkelissä toimiva valtuutettu merkin huoltoliike tilasi osan, ja samalla uuden poistoletkun tiskariin. Kun osat tulivat, soittivat ja sovittiin aika tunnin päähän, ja asentaja ajeli Anttolaan, laittoi sen releen paikalleen, vaihtoi uuden poistoletkun paikalleen, ja samalla ohimennen laittoi minun paikallisesta liikkeestä hakemani vuotosuojalevyn koneen alle (mitä siinä ei siis tähän asti ollut...) paikalleen ja toivotti hyvää päivän ja muuta jatkoa. Asentajan ajelu Mikkelistä Anttolaan ja sen releen vaihto meni Robertin piikkiin, minä maksoin sen uuden poistoletkun ja sen asennukseen käytetyn ajan, vajaa satanen yhteensä. Tästä episodista varmaan jo yli kuukausi aikaa. Ja vanha Boschin tiskari jatkaa hommiaan, just kävin tyhjentämässä joutessani hänet, kun olin aamukohvien jälkeen laittanut töihinsä - kaksi-kolme kertaa viikossa joutuu ehkä keskimäärin meillä touhuamaan tuo tiskari ja käyttäjänsä.
Tapaus pyykinpesukone on vielä vaiheessaan. Se siis 17 vuoden ikäinen Electrolux. Siihen oli suunnitelma kutsua poitsu kylään, ja laittaa hänet notkeampiselkäisenä töihin, ja vaihtaa varmuuden välttämiseksi ehkä letkut, tai ainakin laittaa niihin suojaletkut päälle. Kone on kaapistoon sijoitettuna kodinhoitohuoneessa, missä on linkkerilattia, mutta ei vesieristettyjä korotuksia lattiasta seinän puolelle, ja letkut menevät lavuaarin alle siellä kaapiston sisässä reilusti toista metriä, yksi liitos välissä. Homma on odottanut tekijäänsä, mutta nyt juuri eilen alkoi pyykinpesukone pitämään lingon huippukierroksilla ulisevaa ääntä. Piti tänään testata pelkällä linkouksella tyhjällä koneella, vieläkö ääntelee, mutta rouvalla on kampaamoaika just nyt menollaan, ja minun lupakirjani on vanhentunut kyseisen koneen käyttäjänä - se on kyllä ihan itse Jyväskylässä poikamieshuusholliin ostamani kone. Saa nähdä meneekö vaihtoon, vai mikä on tuomio sen kohdalla.
Siinäpä lyhykäisyydessään raportti pesukonetilanteesta.
Terveisin Jaakko