Tuosta Korhosen Erkin laittamasta kuvasta tuli mieleen samoille vuoskymmenille sijottuva oma talvikalastuskokemus jostai Tiuruniemen - Rauhan seliltä Saimaalta. Isän kanssa oltiin pilkillä, reilusti alle kouluikänen olin sillon. Siihen aikaan pilkkimisseen tarvihti jotkut kalastuskunnan kortit tai luvat. Sattu valvoja hiihtelemmään paikalle, ko pahnustettiin jäällä. Kyseli että onko kallaa tullu. Isä ties, että ollaan väärän kalastuskunnan alueella, ja alko selvittään, että tuonne ollaan menossa, ei olla vielä koitettu. Ja mie tietysti ehin korjaamaan, että oon mie jo saanu kalojakin... no tuttu oli isälle se vahti, nauruksi meni se juttu.
Samana päivänä ko Eskelisen Pena olin miekin talvikalastusreissulla. Tosin vaan kylmäharjottelussa, ei ollu pilkkivehkeitä eikä porraa mukana. Ois siellä ollu kyllä valmiita reikiä aika lailla. Kamera oli mukana, laitan tapani mukkaan linkin saaliiseen, ko ne pilveen viritin eteläeurooppalaisia sukulaisia varten; on niille melkosta eksotiikkaa tuo jäillä liikkuminen.
Tässä linkki:
https://drive.google.com/open?id=0B0J8AG9J9zofcFVfN2s4c0tEcTg jos joku jaksaa kahtoa maisemia, keli oli kyllä hieno!
Pilkkimistä kyllä harrastan harvase ilta, sohvalla telkkaria kattoissa. Ja joskus harvemmin auton ratissa...
jaakkovaakko