Ottakaa huomioon koiran veronmaksu ja työllistävä vaikutus, katsokaa marketissa koiran ruoka ja tarvikehyllyjä jotka ei itsestään täyty ja kait niistäkin joku alvi menee. Meidän koira työllistää myös naudan lihan tuottajia ja nytkin eläinlääkäriä koska lääke maksoi vain 16€ ja loppu olikin työtä lääkärille ja apulaiselle jotka maksaa veroja ja kiinteistön vuokran. Eli koira on parempi veronmaksaja kuin minä, mitä maksaisi yhteiskunnalle hoitaa mua kun ilman koiraa en ulkoilisi niin paljon ja yksin päivät kotona vois tehdä vikaa mun päähän ja tulis asiaa oikealle päälääkärille. Mulle on määrätty liikuntaa polvien ja selän takia ainakin reilu puoli tuntia päivässä ja nyt taitaa tulla pari tuntia päivässä, koira on Venäjän reskuekoira eli sai kodin meiltä ja teettää paljon enemmän työtä kuin 7vko vanhana otettu pentu. Luottamuksen kehittämiseen meni 2kk ja vielä on paljon yhdessä opittavaa.
Aikoinaan kun oli koiravero satun tuntemaan ihmisen joka Vaasassa sitä asiaa hoiti, ei kattanut hänen kulujansa ja aluksi säästettiin luopumalla koiran metallisesta veromerkistä joten valvonta muuttui mahdottomaksi. Vanhan koiran pelastusliivit liian isot eli kotimainen Rukka tehdas saa myydä meille uudet ja hinta kaksinkertainen lasten liiveihin verrattuna. Koiran omistaminen on Sipilänki mieleen noin veron maksun puolesta, työllisti kaupungin koiratarhaa ja rajalla elääkäriä kahtapuolen rajaa. No koiran passi (Pet Pas) meni venäläisten laariin kun teksti on venättää ja englantia.
Se ettei ole varaa hankkia koiraa ei ole totta, vähän vanhempia saa 140€ ja ovat leikattuja, rokotettuja, lääkärin tarkastamia. Vaasassa niitä ei ainakaan anneta ihan noin vaan, kaksi viikkoa joka toinen päivä ensin ulkoiluttamassa, sitten koeviikonloppu ja tarhan omistaja tuli meille kotiin tarkistamaan olemmeko soveliaita pitämään koiraa. Sitten tehtiin adoptio paperit jolloin omistus siirtyi meille, rotukoiran saat rahalla heti. Esim. värivikainen Pinseri maksaa 400€, ennen ne lopetettiin jos rinnassa valkoista, nyt ei ollu Pinserin pentuja missään. Että näin koira maksaa veroja ja työllistää, ei saa ottaa josei ole valmis ylimääräisiin kuluihin, meidän onni oli tarkkojen tutkimusten mukaan ettei mitään vikaa ole vain pelko hylkäämisestä.