Moikka taasen, tässä on ollut hektiset ajat, kun olen internetin ihmeellisestä maailmasta kaivanut osia.
Tilasin rapakon takaa etu ja takalokasuojat, etuhaarukkaan lampun pellin, vaihdelaatikon rattaat, takaiskunvaimentimet, nokkaketjun kiristimen, bensatankin kumin jossa varatankin putki, uuden vetorattaan ketjulle vaihdelaatikon päähän, iskunvaimentimen alumiiniset tuet (tarvisi vilkut vielä) ja uuden kohon kaasarille. ja tietenkin uusi satula. siitä olen fiiliksissä. löysin huhujen kinttupolulta "varman" tiedon että tilaamani hondan satulapenkki menisi alkuperäisiin korviin kiinni pitkän kahdenistuttavan penkin tilalle. Se muuttaisi tuota caferacerin näköiseksi, vaikkakin pysytään vahvasti alkuperäisessä hondan ca77 variantissa.
ensi viikolla pitäisi tilata täydellinen tiivistesarja ja aloittaa koneremppa. isä osasi sanoa, että kone oli porattu ylikoon männille, laakeroitu ja koneistettu 3000km sitten. eli odotan, että se olisi edes säädyllisessä kunnossa. toivotaan ettei ikä ole hapettanut tota kypsäksi.
kuveja seuraa lisää kun alkaa tapahtumaan. Projekti uhkaa levitä seuraavasti koneprojektiin ja rungon soodapuhallukseen ja parsimiseen.
Tapsalle vielä juttua noista osista että vilkut kiinnostaisivat kovasti. tarkoitus olisi laittaa originellit takaisin jos niitä löytyy. Varianttejakin noista on paljon. Minulle osui kohdalle kaikista harvinaisin etuhaarukka, en ole löytänyt internetistä vielä edes kuvaa siitä vaikka se on tän pyörän mukana tullut. siitä laitan ihan hetikohta kuvia.
Eteen tulisi sellainen alumiininen tupakkiaskin kokoinen kanta johon tulee vastaavasti neliskanttinen keltainen muovi päälle kahdella ruuvilla. ja toi viritys kiinnitetään etutankoon tai sen metallikäikäleeseen. Löysin teidän iloksenne jonkun muun pyörästä esimerkkikuvan. huomasin myös ettei minulla ole tuollaisia kahvoja. fuuu..

Taakse tilatut alumiiniset palat sisältävät neliskanttisen pohjan johon ruuvataan vastaavanlainen muovilinssi, siitä sentään on kuvaa.

jos noita alkuperäisiä vilkkuja löytyy niin kiinnostaa kovasti.
ja hartikaisen hannulle, en todellakaan tarkoittanut että samassa palotilassa, se puola on vain sellainen että se iskee noiden tulppien kärkien väliin ja se moottori on siinä välissä. Se kipinä oikeasti iskee tulpan kärjestä runkoon ja rungosta takaisin toiseen tulppaan. uudemmissa puolissa on merkitty puolan ensiöön + ja - navat jolloin toi puolan korkeajännitepuoli toimii paremmin. Uusi puola lyö molemmilla tulpilla tulpasta maahan, eikä tulppien väliin. Toi on joku ennenvanhaan ollut kiero tapa sitten kai. tuollaista ei voi enää katsella ja vaihdan siihen jonkun joka on varmatoimisempi.
toinen sähkö-ongelma siinä on se, ettei noin vanhassa pyörässä ole jännitteensäädintä. laturi tuottaa kolmivaiheisen jännitteen ja se tasasuunnataan seleenidiodilla ja johdetaan akkuun. se johtaa sit siihen, että akku keittää ja ruiskii hapot pitkin runkoa mitenkä on käynyt. kurjaa sekin..
kari sillanpäälle haluan mainita, että olen jo suunnitellut kirjailevani puumerkit tuohon tankin kylkeen, pitäähän perinteistä pitää kiinni, ja jättää tilaa jos joku vielä entisöi mun jälkeen tätä menopeliä.
kiitos suuresti kaikille ja kuvia seuraa ensi viikolla varmasti. =)