Kirjoittaja Aihe: Kesäinen pikkuinnovaatio  (Luettu 9310 kertaa)

Heinäkuu 12, 2016, 10:22:31 ap
Vastaus #15

ismo mielonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä ampiainen on myös meden kerääjä, eli "pölyttää", ainakin meilläpäin.  :-*. Toki ravintona on myös muuta. Mehiläinenkin tässä muutamia kesiä
taaksepäin. Kuistilla oli kahvihetki ja tiikerikakku. Mehiläinen kävi leikkaamassa kakusta pienen palan kerrallaan ja vei todennäköisesti pesään. Oli muuten hauska seurata miten kätevästi se siivutus kävi. Aina ampiaispisto johtuu ihmisen käyttäytymisestä, eikä ampiaisen halusta pistää. Itse sohaisin vahingossa pesää, joten parvi "vihollisia" hyökkäsi päälle. Jähmetyin liikkumattomaksi ja pulssi oli het 200. Yksikään ei pistänyt. Jälkeen päin ajattelin se liikkumattomuuden olleen syy, et selvisin ilman paukamia. Pakoon en olis ehtinyt ilman pistoksia. Ic`llä Ajaessa ampianen jotenkin pääsi kypärän sisään ja lähes heti tuli piikki päälakeen  :-*.  Et silleen. Tytärkin yllätti minut, kun oltiin viikko sitten jyväkylässä Sukuloimassa ja neito jäi pihalle maahan tuijottamaan. Mä kysyin et mikä siellä on. Oli mehiläinen heikossa hapessa maassa. Tytär pelasti sen paperipalan kanssa
pois ajoväylältä, ettei liiskaannu. Pieni ele sille, mut suuri elämälle  :laugh:. Näillä mennään.

Heinäkuu 12, 2016, 10:57:46 ap
Vastaus #16

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En suuresti välitä ampiaisista ja hävitän pesän tai laitan jonkun muun hävittämään jos pesä on sellaisessa paikassa jossa kuljetaan. Viime viikolla oli pesä ulko-oven päällä räystäs lautojen alla, hankala hävitettävä
Niin miksi en välitä ? Siksi että olen allerginen ampiaisen pistoille mutta en mehiläiselle enkä kimalaiselle
Muutaman kerran viety ambulansilla sairaalaan ja muutaman kerran ehtinyt tilannut itse
Siedätys hoidossakin olen ollut ja voi se auttaakin mutta kesä aikana pidettävä adrenaliini piikkiä mukana aina ja joka paikassa

Heinäkuu 12, 2016, 13:58:22 ip
Vastaus #17

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä pruuttailin Raidia pesää ja ei tulosta, otin nestekaasu tohon ilman tulta jaa tein kaasukammion pesästä. Se tehosi, ilmeisesti lennossa olleet kun palasivat kotiin jossa hengetön kuningatar riitti niille ja häipivät. Eikös ne kuole jos pistävät joten uhka pitää olla melkoinen ennen pistoa.

Heinäkuu 12, 2016, 14:08:11 ip
Vastaus #18

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mehiläinen kuolee pistäessään, ampiainen ei.

L&K.

Heinäkuu 12, 2016, 14:46:07 ip
Vastaus #19

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joka kesä ampiaiset tekee vinnille pesän. Ei ne ole kiinnostuneita muita talon asukkaita pistämään kun niitä ei ala huitomaan .  Tiiliseinän saumauksen korjausta tein ihan kulkuaukon vieressä. 
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Heinäkuu 13, 2016, 20:50:59 ip
Vastaus #20

tarmo koivunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
joopa joo.pikkusen oli haasteellista tuo talon maalaus.Mehiläisiä oli yhdessä kulmassa tuhans.paaljoon.Imurilla koitin niitä saada pois mutta aina niitä tuli,kaiketi lennoiltaan lisää,mutta kun pakko oli maalaus suorittaa loppuun niin huomasin että kun imuri kävi niin pysyivät pois sen ajan että sekin kulma sai uudet maalit niskaan.Autotallin maalauksessa sekään ei auttanut,mutta kahden metrin lisävarrella onnistuin maalaussuorituksen hoitamaan loppuun,elukkaystävänä koitin niillekkin kertoa että kuuntelen joka keskiviikko luontoradion ynnä muut luontoohjelmat,että olen luontoystävä luonteeltani,mutta nejjä piikkiä silti sain.Outoa porukkaa nuo kaikki hörhiläiset,mutta nyt on talo ja autotalli maalissa.

Heinäkuu 13, 2016, 23:21:02 ip
Vastaus #21

Pasi Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos haluaa ampparit pois, tehokas aine on "Neudorff Ampiais- ja Tuholaisvaahto". Punakeltainen spray-purkki. Purkista kun suihkuttaa pillillä ampiaisten kulkureitille, esim seinälaudan rakoon, ihan kuin uretaania laittais, niin meillä ainakin pistiäiset katosivat saman tien.