Kirjoittaja Aihe: Honda CB500 - Café  (Luettu 5925 kertaa)

Kesäkuu 11, 2026, 07:40:15 ap
Vastaus #30

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2038
Tarkista se taipunut ylivuotoputki.
Ei yleensä kestä taipumista, vaan halkeaa.
Silloin tiputtelee, vaikka koho ja neula olisivatkin kunnossa.

Kesäkuu 21, 2026, 18:19:52 ip
Vastaus #31

Tomi Heinonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Okei, hyvä tietää. Nyt vuodot tuntuu kuitenkin rauhoittuneen. Myöskin vaihteensiirron sain toimimaan ja selitys ongelmalle löytyi. Kun hain pyörän, moottori vuoti öljyä solkenaan. Syynä oli kytkimen kopan tiivistepinnan väliin pudonnut käynnistyspolkimen jousen pää. Eli tiiviste rikki ja noin kolmen millin rako kopan välissä. Rapsutin tiivisteen jämät pois ja laitoin vain silikoonin. Puuttunut tiivisteen paksuus aiheutti nyt sen että vaihteensiirtovipu hankasi koppaan. Naputtelin paperista tiivisteen ja homma ok.