Kirjoittaja Aihe: Käyttöliittymä?  (Luettu 11633 kertaa)

Tammikuu 20, 2013, 12:26:35 ip
Vastaus #15

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuuntelin parisen viikkoasitten radiosta ohjelmaa, jossa kerrottiin, että 20-30 vuoden kuluttua tietokoneet ovat älykkäämpiä kuin ihmiset.
Minen muista ihmisistä tiijä, mutta on ne jo nykysetkii tietokonneet paljo viisaampia kun minä ite. :-[
Tarkoitatko viisautta vai älykkyyttä?
Määritelmä:
"Älykäs selviää tilanteesta, johon viisas ei koskaan joudu".
Sitten muistikapasiteetti on asia erkiseen ja sitähän koneilla on varmasti enemmän, kuin ihmisillä.

Tammikuu 20, 2013, 12:27:55 ip
Vastaus #16

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ekalla vaimolla oli asialliset käyttöliittymät, mutta jos softa on pelkkää bugia niin ei sillä liittymälläkään mitään tee.

Tammikuu 20, 2013, 14:17:21 ip
Vastaus #17

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kuuntelin parisen viikkoasitten radiosta ohjelmaa, jossa kerrottiin, että 20-30 vuoden kuluttua tietokoneet ovat älykkäämpiä kuin ihmiset.
Minen muista ihmisistä tiijä, mutta on ne jo nykysetkii tietokonneet paljo viisaampia kun minä ite. :-[
Tarkoitatko viisautta vai älykkyyttä?
Molemmissa nuissa, sekä älyssä että viisauvessa, olen havainnu itessäni vakavia puutteita. Ja muisti pakkaa kanssa tahmomaan. :(
-pena-

Tammikuu 20, 2013, 15:51:53 ip
Vastaus #18

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuolla Rauzin kaipaamalla käyttöliittymällä on nimi , mutta en muista mikä se on ,enkä syntymäpäivää
Jotkut vanhemmatkin miehet ovat hakeneet niitä Thaimaasta

Kannattaisi suosia tuoreempaa mallia ja välttää vanhempia. Meilläkin on käyttöliittymän ääniohjaus kääntynyt toisinpäin.  ;D

Tammikuu 20, 2013, 16:11:39 ip
Vastaus #19

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Moccamaster on tarpeeksi automaattinen mulle, kunhan saisivat vielä sen tippalukon toimimaan kunnolla, ja olisi kiva jos tuo oma laite olisi sellainen automaattisella virrankatkaisulla varustettu. Ja Ameriikassa se nopeusrajoitushomma on muuten hoidettu niin että niitä merkkejä on alta mailin välein monilla syrjäteilläkin, eikä vaan joka risteyksen jälkeen.

Ei vaan, onhan tässä jo huomattu että mitä enemmän jossain härvelissä on "älyä", sitä enemmän sitä pitää suostutella ennenkuin se suostuu toimimaan. Ja koneiden orjia ollaan jo jossain määrin, päivitetään *ttu ohjelmia johonkin puhelimeen! Mitä hemmettiä! Elämä oli jotenkin paljon yksinkertaisempaa kun pojat oli poikia, tytöt tyttöjä ja puhelimet bakeliittia. Tiesi paremmin että missä mennään. Ja muisti ulkoa ainakin 20 puhelinnumeroa, nyt hyvä jos muistaa omansa. Voi voi jos nuo tuosta vielä "viisastuvat". Vaikka softahan on just niin fiksua kuin tekijänsä, tai ehkä vähän alle, joten rajansa kaikella, ja jonkinlainen "takaisin perusasioiden äärelle"-liike varmaan tulee ilmaantumaan joskus lähitulevaisuudessa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2013, 16:16:32 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 20, 2013, 17:19:12 ip
Vastaus #20

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Sillanpää hei, siinä sun moccamasterissa on kaksi vastusta, toinen vedenkuumentamiseen ja toinen sen pannunaluslevyn kuumentamiseen. Se vedenkuumennusvastus joka on suuritehoisempi, sammuu kun vesi on läpi tullut ja päälle jää vain se pienempi levyn vastus. Termosputelimalleissa jää päälle vain merkkivalo ja sekin vaan puoleksi tunniksi. Silti ne ei tiedä koska sitä kahvia halutaan.

Tammikuu 20, 2013, 17:26:23 ip
Vastaus #21

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Tuolla Rauzin kaipaamalla käyttöliittymällä on nimi , mutta en muista mikä se on ,enkä syntymäpäivää
Jotkut vanhemmatkin miehet ovat hakeneet niitä Thaimaasta

Kannattaisi suosia tuoreempaa mallia ja välttää vanhempia. Meilläkin on käyttöliittymän ääniohjaus kääntynyt toisinpäin.  ;D

Periaatteessa näin. Mutta kyllä näin vanhempana arvostaa softan ominaisuuksia enemmän kuin käyttöliittymää. Onhan noita tietty vanhempaankin käyttöliittymään saatavana päivityksiä joilla liittymät tulee niinkun terhakammaksi, mutta usean päivityksen jälkeen on käyttöliittymällä rintakarvat. Kyllä tää 3.0 versio on mulle hyvä kun on softa vakaa eikä nurin kokoajan niinkun 2.0 versio oli. Järjestelmä on havainnut hiiren liikkuvan, käynnistä kone uudelleen...

Tammikuu 20, 2013, 17:42:29 ip
Vastaus #22

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tossa Rauzi moitiskelee jotain aiemmin käyttämäänsä softaa jotenkin toimimattomaksi ja kehuu että uusi on parempi, ja näin varmaan saattaa ollakin.... Itse olen havainnut että ko ohjelmistot ovat usein vahvasti interaktiivisia ja näinollen myös softalle annettava palauteinformaatio, ja etenkin sen antamistapa-ja kanava vaikuttavat suuresti softan toimivuuteen ja toiminnan ennustettavuuteen, näinollen myös käyttömukavuus on usein suuresti riippuvainen softalle syötetyn informaation laadusta...  :police:
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 20, 2013, 18:10:50 ip
Vastaus #23

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Tossa Rauzi moitiskelee jotain aiemmin käyttämäänsä softaa jotenkin toimimattomaksi ja kehuu että uusi on parempi, ja näin varmaan saattaa ollakin.... Itse olen havainnut että ko ohjelmistot ovat usein vahvasti interaktiivisia ja näinollen myös softalle annettava palauteinformaatio, ja etenkin sen antamistapa-ja kanava vaikuttavat suuresti softan toimivuuteen ja toiminnan ennustettavuuteen, näinollen myös käyttömukavuus on usein suuresti riippuvainen softalle syötetyn informaation laadusta...  :police:

Totta Reijo veistelet. Mutta toinen tosiasia on se että käyttäjäystävällisen softan tekeminen on hankalampi juttu. Jos ominaisuudet ja käyttäjän toiveet ei vaan kohtaa niin ei sille mitään voi. Jos hyvän softan ja hyvän käyttäjän logiikat ei ole samansuuntaiset niin molemmat hyvät on huonoja. No onhan mahdollista että on huono softa ja huono käyttäjä, tai mikä tahansa muu yhdistelmä noista niin homma ei vaan toimi. Errorlogia syntyy vaikkei tarvittaisikaan. Mutta olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä kanssasi, niin metsuri vastaa kun metsästäjä huutaa. KJON!

Tosin nyt keskustelu on siirtynyt automaatiosta ennustettavuuden ulkopuolelle. Silti mun urheilusukka tarttee oman ip osoitteen että tietäisin mitä se touhuaa ja missä. Tuo nyt keskusteltu softaversiojuttu kun ei sytytä. En sitä käyttöliittymää hommannut pesijättäreksi vaan sen tehtäväkuvaan kuuluu tuoksua hyvälle. Ja pikkasen jarrutella mun visioita.

Tammikuu 20, 2013, 18:34:58 ip
Vastaus #24

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ouvoksuttavaa kyllä, näen on useesti tojettu, että usseimpiin käyttötarkotuksiin ihan liijan raskas relaatiotietokanta ratkasoo ongelmia tutkiissa huomoomattomia haettatekijöitä.  :-X
-pena-

Tammikuu 20, 2013, 19:33:30 ip
Vastaus #25

Antti Jokinen

• Vieras
FOFA eli “Find One Find All Key Finder” on RFID-teknologiaa hyödyntävä näppärä laite, jolla löytää pikkutavarat kotoa ja takapihalta. Laitteen signaali kantaa 9 metrin päähän. Ja se mikä tästä tekee erityisen nerokkaan, on usean laitteen yhdessä käyttäminen.

Jos vaikka lompakossa, avaimenperässä ja kaukosäätimessä on laite kiinni, riittää kun löytää yhden näistä. Sen jälkeen sillä yhdellä laitteella voi paikallistaa muut FOFAt. Esine ilmoittaa olemassaolostaan 94 desibelin piippauksella ja LEDillä. 36 laitetta voi kytkeä samaan ketjuun.

Tämän avulla jos löytää vaikka vain toisen sukan, niin toinen huutaa sängyn alta 94 desibelin piippauksella. Ihme jos ei Rautsikaan kuule!

Tammikuu 20, 2013, 19:57:58 ip
Vastaus #26

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Mulla kun pukkaa noita Rauzin kuvailemia ongelmia, niin kroppaani liitetty vasemmanpuoleinen
käyttöliittymä avaa jääkaapin oven automaattisesti, ottaa sieltä esille oluen automaattisesti.
Naamarini nautiskelee sen helposti ja kätevästi, lähes automaattisesti! Sitten Nortille ja kuinka ollakkaan, nietu problema normal katastrof..
ps. Tiiäppä noista Haimaalaisista käyttöliittymistä, ennen puhu isot pojat jotta vinosilmillä SE on poikittain... ??? En ole uskaltanu
mennä tarkistamaan!
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"