Kirjoittaja Aihe: Viron huijarikromari  (Luettu 37536 kertaa)

Heinäkuu 01, 2012, 08:39:43 ap
Vastaus #30

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vauhtikoneesta, ei tee muuta kuin rahasta, tunnen mm yhden alihankkian, ja ja aikataulut jakaa mieli piteitä, puhuu ja lupaa paljon.
t. Lautapoika

"Ei tee kuin rahasta" tekeekö joku ilmaisia kromauksia? Wauhtikone ei ilmeisesti kromaa mitään itse,vaan teettää työt alihankkijalla.Eikä siinä mitään,jos homma toimii.

Ehkäpä tässä onkin koko topicin vastaus: pitäsi saada erinomaista työtä ja vielä maksaakin siitä (jopa toiselle elanto)!
Mielellään maksetaan kinukeille elanto, muttei kaverille!   >:(
Eikö ole jo syytä mennä itseensä, kaikki harrastukset maksaa, niin tämäkin.

Heinäkuu 01, 2012, 09:04:03 ap
Vastaus #31

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Vauhtikoneesta, ei tee muuta kuin rahasta, tunnen mm yhden alihankkian, ja ja aikataulut jakaa mieli piteitä, puhuu ja lupaa paljon.
t. Lautapoika

"Ei tee kuin rahasta" tekeekö joku ilmaisia kromauksia? Wauhtikone ei ilmeisesti kromaa mitään itse,vaan teettää työt alihankkijalla.Eikä siinä mitään,jos homma toimii.

Ehkäpä tässä onkin koko topicin vastaus: pitäsi saada erinomaista työtä ja vielä maksaakin siitä (jopa toiselle elanto)!

Varmaankin merkitys jota haettiin, on jotain tällaista: "Vauhtikone ei tee muuta kuin rahastaa", näissä kromaukseen liittyvissä asioissa. Ei siis tee "ite", vaan teettää alihankkijoilla.

Tai jotain.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 03, 2012, 23:51:13 ip
Vastaus #32

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo,näin varmaan on,tulkitsin ilmeisesti väärin.Tuon kyllä tiesinkin että Wauhtikone ei kromaa itse vaan teettää kromaukset alihankkijoilla.

Heinäkuu 05, 2012, 21:30:54 ip
Vastaus #33

JORMA RIEPPONEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • HONDA CB 650Z
Siltähän tuo näyttää että ei suomesta hyvää kromaamoa löydy.
Tarinan iskijää kyllä löytyy, en itsekään ole suomesta kunnollista tarjousta pyynnöistä huolimatta saanut.

Jorma

Heinäkuu 10, 2012, 00:16:42 ap
Vastaus #34

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kukaan ei anna puhelimessa tarjousta,käy näyttämässä osiasi paikan päällä,saat varmasti tarjouksen ja ohjeet pohjien tekoon. Suomesta löytyy kyllä ammattaitoisia kromaajia,suurin osa vain on "vittuuntunut" nk. harrastelijoihin. Kerrotko noista tarinaniskijöistä hieman lisää.

Heinäkuu 10, 2012, 08:14:45 ap
Vastaus #35

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun mielestä suomesta löytyy kromaajia,ei multa ole koskaan jäänyt mitään kromaamatta enkä ole ulkomailla teettänyt,
joitain kertoja sitä teettäneenä.
Toi tarjouksen teko pohjahommista voi olla risgaabeliä hommaa je voi olla että vaikea tarkkaa summaa antaa.
Jos olette itse kromaamista varten tehneet pohjatyöt niin tiedätte että sehän vasta työläs homma onkin.
Jos teettää pohjatyöt ja kromauksen niin varmasti tulee kalliiksi,kuka ilmaiseksi kovaa hommaa viitsisi tehdä.
Itse kromaaminen ei mielestäni ole ollut kallista teettää.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Heinäkuu 10, 2012, 11:37:34 ap
Vastaus #36

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
....

Joitain vuosia sitten Turussa 1kpl Jawan jarrukahva ja tyytän ritilä 100€, pohjat olin tehnyt valmiiksi. Kalleuskin on suhteellista.

Heinäkuu 10, 2012, 16:03:29 ip
Vastaus #37

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
....

Joitain vuosia sitten Turussa 1kpl Jawan jarrukahva ja tyytän ritilä 100€, pohjat olin tehnyt valmiiksi. Kalleuskin on suhteellista.

Tuo hinta on enemmän kuin tuplattu :)

Heinäkuu 11, 2012, 00:06:09 ap
Vastaus #38

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siltähän tuo näyttää että ei suomesta hyvää kromaamoa löydy.
Tarinan iskijää kyllä löytyy, en itsekään ole suomesta kunnollista tarjousta pyynnöistä huolimatta saanut.

Jorma
[/quote

Noi tarinaniskijät kiinnostaa kovasti,valotatko hieman asiaa.

Heinäkuu 14, 2012, 12:17:56 ip
Vastaus #39

Pekka Keskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
t. Lautapoika

Varmaankin merkitys jota haettiin, on jotain tällaista: "Vauhtikone ei tee muuta kuin rahastaa", näissä kromaukseen liittyvissä asioissa. Ei siis tee "ite", vaan teettää alihankkijoilla.

Tai jotain.
Jos ei mielestään kunnollista palvelua saa, niin kannattaa hommata koneet itselle. Jossain vaiheessa alkaa työn jälki tyydyttämään itseä, muiden miellyttäminen onkin sitten haasteellisempi juttu. Omalta osaltani ei ainakaan ole vielä tullut mieleen omien hioma- ym. koneiden hankinta, olen ollut erittäin tyytyväinen Vauhtikoneen työhön. Ilmaiseksi ei mitään saa ja olen tyytyväisenä maksanut hyvästä työstä.
Ihan täsmentääkseni Vauhtikoneen osalta asiaa: Krominpoisto "alihankkijalla", tekee pohjatyöt itse, pinnoitus "alihankkijalla". -harvalla on omaa kromaamoa

Heinäkuu 14, 2012, 19:12:57 ip
Vastaus #40

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan täsmentääkseni Vauhtikoneen osalta asiaa: Krominpoisto "alihankkijalla", tekee pohjatyöt itse, pinnoitus "alihankkijalla". -harvalla on omaa kromaamoa

Tässä vitjassa kun on mainittu Wauhtikone ja Viialan kromaamo, niiin selvennykseksi kerrottakoon että Wauhtikone tekee ne pohjatyöt ja sen jälkeen kromaus tehdään Viialassa. Tämä yhteistyökuvio on toiminut jo pitkään.

Itse kromautin välillä osasia suoraan Viialassa, - ja kun viime kerralla vein sinne valmiiksi  itse hiomani tankin kromattavaksi, Pauli hymähti  ja sanoi ettei näin kamalaan pintaa voi laittaa kromia. Löin tukun seteleitä tiskiin ja sanoi että hio itse kromaus kuntoon kun kerta tiedät. Kolmen viikon kuluttua hain kromia kiiilltelevän tankin pois.
En tiedä kävikö tankki välillä vauhtikoneessa, mutta työhön olin tyytyväinen.

Heinäkuu 19, 2012, 21:35:47 ip
Vastaus #41

Tuomo Mikkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rautiolla kromautin , tekivät myös pohjat , oheinen kasa 200€, vein toukokuun viimeisellä viikolla ja 12.7 oli valmista. Ensikerralla vien ensin kromin poistoon ja teen mitä pystyn pohjia. Vilkun varret oli syöpyneet, eikä oltu oikein syöpymiä saatu pois vaan jäivät paikoitellen ropollisiksi.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2012, 21:37:32 ip kirjoittanut Tuomo Mikkola »

Heinäkuu 26, 2012, 00:33:06 ap
Vastaus #42

Ipi Laaksonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pohjien teko maksaa,kromaus on melko edullista.Usein tulee asiakkaan ja tekijän välille erimielisyyttä pohjien tasosta.Asiakas ei aina ymmärrä ettei huonoja pohjia voi paljonkaan korjata esim.normaalia paksumalla kuparilla tai nikkelillä.Tämä on yleinen harhaluulo: "laita ne naarmut ja hiomajäljet piiloon sinne paksun nikkelikerroksen alle" :)

Heinäkuu 26, 2012, 22:13:57 ip
Vastaus #43

Markku Hakola

• Vieras
Pohjien teko maksaa,kromaus on melko edullista.Usein tulee asiakkaan ja tekijän välille erimielisyyttä pohjien tasosta.Asiakas ei aina ymmärrä ettei huonoja pohjia voi paljonkaan korjata esim.normaalia paksumalla kuparilla tai nikkelillä.Tämä on yleinen harhaluulo: "laita ne naarmut ja hiomajäljet piiloon sinne paksun nikkelikerroksen alle" :)

Näinhän se usein on, että pintakerroksella on vaikea peittää huonoa pohjatyötä.
Voidaan sanoa, että pinnanlaatu on juurikin sitä, miten pohjat on tehty, pätee maalaukseenkin.
Kunnollisten pohjien teko on udein aikamoista käsityötä ja käsityölle kun laskee tuntihinnan, niin tulee helposti arvokkaammaksi, kuin itse pintaus.
Pohjien teostakin tekijän on otettava se tuntipalkka, millä saa toiminnan kulut peitettyä.
Luonnollisesti pohjatöiden tekeminen halvemman palkkatason maissa tulee edullisemmaksi, kuin kotomaassamme ja pintaamisen osuus sinänsä on  suunnilleen samaa luokkaa, kuin täällä.