Kirjoittaja Aihe: Metsälöytö  (Luettu 8347 kertaa)

Toukokuu 06, 2013, 19:19:16 ip
Luettu 8347 kertaa

Tauno Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikähän mopotin lienee kyseessä,huilannu metsässä talven yli!

[ylläpito on poistanut liitteen]
GoldWing 1100 Interstate - 81

Toukokuu 07, 2013, 03:45:36 ap
Vastaus #1

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
ei ole mopotin vaan muoviraketti, tuohon kun kosket niin elämäsi on pilalla. Osta Tunturi-raato ja elät pitkään.  ;)
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Toukokuu 07, 2013, 08:43:29 ap
Vastaus #2

tapiovuorenmaa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joku kiinanskootteri varmaankin .Missä sijaitsee ,onko myynnissä ?

Toukokuu 07, 2013, 08:55:09 ap
Vastaus #3

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
taitaa olla varastettu jos metsään hylätty,ilmoa poliisille,saat ehkäpä löytöpalkkion.

Toukokuu 07, 2013, 20:08:31 ip
Vastaus #4

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
tiedän paikan,nimim:entinen saviolainen.nykyään eteläpohjanmaa.

Toukokuu 08, 2013, 06:15:27 ap
Vastaus #5

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
En suosittele, jättäkää sille sijalleen, noita saa satkulla kilvissä olevia ja toimivia.
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Toukokuu 09, 2013, 17:03:42 ip
Vastaus #6

timo t.laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 pois vaan sieltä luontoa rumentamasta.., tosiaan ehjän hintataso on 100-200e, itse ostin vastaavan nelarin satasella.
Simson 425 -57, Maico GM250 -85, Jawa 896, Jawa 640, CZ 513, TM450MX

Toukokuu 10, 2013, 10:54:47 ap
Vastaus #7

Kari Vähäkainu

• Vieras
ei ole mopotin vaan muoviraketti, tuohon kun kosket niin elämäsi on pilalla. Osta Tunturi-raato ja elät pitkään.  ;)

Tunturi raato/toimiva = käret rasvas ja hermot loppu.

Jos Tunturi raadon ostaa niin toki kunnostaessa on kädet likaisena mutta toimivan Tunturin omistaminen on helppoa. Minulla itselläni on lyhyt ja herkästi napsahtava pinna mutta silti olen saanut tehtyä muutaman tuntsan valmiiksi ja mopoilla ajellut nyt 6 vai 7 kesää melko huoletta. Kerran on ketjut hypänneet päältä (oma vika kun olivat aivan liian löysällä), etuvalosta pimahti lyhyet valot, konkka oikutteli, rengas puhkesi, takaiskari taittui (urku auki syvään kuoppaan). Jokainen vioista olisi voinut tulla minkä merkkiseen mopoon tahansa joten noita ei oikein voi tuntsan syiksi laskea. Ajokilometrejä on vaikea sanoa mutta arvioisin niitä tulleen jotain 15000-30000 km joten aika harvakseltaan on joutunut korjailemaan, huoltoja toki on pitänyt tehdä kuten muihinkin pitää.

Jarkolla on käynyt huono tuuri Tuntureidensa kanssa vai ovatko pappikset tosiaan vikapesiä? Olen niistä pysytellyt erossa joten minulla ei niistä ole kokemusta. Tai sitten minulla on hyvä tuuri mopojen kanssa kun projekteihin olen vaan lätkäissyt jonkun myllyn kiinni, tarkistanut sytytyspuolen ja läpikäynyt kaasarin ja yleensä lähtenyt käyntiin viimeistään viidennellä polkaisulla. Tämän jälkeen on ollutkin pelkkää ajoa tuhansia kilometrejä/mopo.

Toukokuu 10, 2013, 13:36:03 ip
Vastaus #8

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
ja se konkkakin hajonnut edellisellä omistajalla :P
ja mukaan laatikollinen sytytys puolia ;D

itsellä kohta 10 000 km hajonneita osia
magneeton puolen stefa  1,70 (vaihtoi puolessa tunissa konetta purkamatta)
kaasarin kohon neula kun dx näki painajaisia, 8e
imukaulan kumi 4,90
2 rengas rikkoa samassa pihassa
nyt alkoi hyytyä raakasti mäkeen vaihdoin pytyn, vanhassa kuluneet männän renkaat ja urat pieni porras pytyssä, uusi mäntä olisi riittänyt ::)
öljyt vaihdettu 4 kertaa, ketjut 5 kertaa rattaat kerran jarrukengät eteen
niin ja varatankki asento hanassa vuotaa :'(
niin ties kuinka paljon edelliset omistajat ajaneet ???
minä 9700km
rallikuski 4000km
pappa kuopiosta kauppa kulkineena 83-2001

Toukokuu 10, 2013, 13:42:16 ip
Vastaus #9

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuskin on huonosta tuurista kiinni. Ennemmin luulisin, että ongelmana on taidon tai tiedon puute.

Ja luulisin myös, että kaikki ketä ovat Tunturi-raadon ostaneet ovat olleet tietoisia ongelmista mitä tuo mopotin tuo tullessaan. Omasta mielestäni nuo ilmaantuvat ongelmat, jotka pitää ratkaista ovat tämän harrastuksen suola. Jos ei ole taitoa, tietoa tai mielikuvitusta miten ongelmat ratkaistaan, kannattaa ostaa ennemmin vaikkapa hyväkuntoinen Tunturi. Ja kyllä sellaisia kanssamopoilijoitakin löytyy joilta saa apua.

Eräs vanhan projektimopon ostanut sanoi ettei näin huonosti pidettyä kaksipyöräistä ole ennen tavannut; moottoripyöriä on sentään aina vähän säälitty    :embarassed:
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Toukokuu 10, 2013, 18:35:18 ip
Vastaus #10

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos sulla munaa on niin hommaa tuommoinen kiinan manki, joko skyteam tai jinkku, skyteam hitusen isompi, saat kulkeen helposti ja halvalla kulkeen kivasti, bensaa riittää ( gorilla malli 9l tankki n.500 km tankilla ) tuo on kokeiltu kuristamattomalla skyetam vehkeellä  :D mut ei munkaan pappiksissa vikaa ollut,miehessä vaan kun ei ollutmun tyylin kampe