Tervetuloa joukkoon kummaan!
Mun Honda ei ole tuutti vaan vajaa puolikas, mutta Keihinin CV:t siinäkin on. Hyvällä menestyksellä olen käyttänyt polttoaineen säilytysainetta (Fuel Stabilizer) niin, että jo tässä syksyllä hyvissä ajoin lisään sitä tankkiin. Tankissahan bensa joko säilyy, tai vähän "hapantuessaan" korkeintaan aiheuttaa vähän sellaista pirteyden puutetta taas keväällä. Mutta kaasuttimissa vanhentunut bensa on huonompi juttu, voi mennä juttuja tukkoon tai jumiin. Sen takia kannattaa ajaa tankillinen tai pari syksyllä säilöntäaineen kanssa, ehtiipä aine kulkeutua kaikkiin pikku kanaviin ja pilleihin mitä kaasuttimessa riittää.
Tästä on moni eri mieltä, mutta monesti erimielisillä on polttoainejärjestelmissään kaikenmoista aktiivihiilikannua, huohotusventtiiliä ym, eli suljettu järjestelmä. Niitä alkoi tulla ameriikanautoihin joskus 73 tai silleen, motskareihin vähän myöhemmin. 70-luvun alun laitteet huohottivat kohokammiosta ja tankista jokseenkin suoraan ulkoilmaan, ja nykybensojen kiukkuisemmin haihtuvat ainesosat tuppaavat häviämään, jäljelle jää "hitaat" aineet ja etanolia+vettä, jotka eivät oikein tykkää kaasuttimissa kaasuuntua.
Ja kohta joku kasari-ysäri- tai jopa ruiskukoneen omistaja ilmoittaa että "ikinä en oo mitään laittanu ja aina on lähteny"

No niin varmaan lähteekin, suljettu polttoainesysteemi kuitenkin. Nää on mun uskomukset ja kokemukset, olen näin toiminut kymmenkunta vuotta ja hyvin on pelannut. Ennen kuin aloin säilöntäainetta laittamaan, oli vähintään toinen kaasutin jumissa tai tulvi joka kevät. Nyt ei ole semmoisia ongelmia.
Lyijynkorvausainetta käytin aikaisemmin, mutta kovat seetit noissa on, nyt on menty vuosia ja ainakin 10tkm 98E5:llä tai V-Powerilla, ei oo venttiilit kuluneet mitenkään hälyttävästi. Ja oktaanit ysikasissa riittää ainakin mun pyörässä, tuutissa lienee samaa luokkaa puristussuhde, viritysasteeltaan tai ainakin litrateholtaan sehän on matalampi kuin tuo mun CB350