Kirjoittaja Aihe: Tunturi SS hyytyy lämpimänä  (Luettu 4115 kertaa)

Kesäkuu 08, 2020, 13:19:51 ip
Vastaus #15

Esa Myllylä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moottorin olen kasannut ja laittanut uudet kammen stefat ja tiivisteet väliin, silikonilla en ole leikkinyt ja keskisaumassakin on uusi tiiviste. Enkä keksi miksi kampikammion vuoto aiheuttaisi karstoittumista.

Sähköt on kokonaan uudet, kun en saanut vanhoja mitenkään toimimaan. Nyt on siis kokonaan uusi boschin magneetto ja pitäisi olla säädöissä.

Kaasuttimessa suutin 50 ja neula ylhäällä. Jos se pitäisi saada laihemmalle, niin ainut pienempi suutin mitä mulla nyt on on kokoa 46 ja sillä se ei toimi kyllä yhtään.

Kesäkuu 08, 2020, 13:29:57 ip
Vastaus #16

MarkkuRyhänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi,

Kokeile seuraavaksi ilman tulpanhattua,,, ellet ole jo kokeillut?
Peltikuoriset tulpanhatut voi lyödä vanhemmiten väsyttyään kipinän läpi sylinterinkanteen.
Saat näin ainakin yhden vika-mahdollisuuden eliminoitua.
Tulpanjohto suoraan tulppaan kiinni ja koeta käynnistää.

t, Markku

Kesäkuu 08, 2020, 14:16:34 ip
Vastaus #17

Esa Myllylä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole peltikuorista tulpanhattua mulla.

Nyt olen bensat vaihtanut ja nyt se iskee kaasarin puolelle backfireä, ei nyt aivan liekkiä mutta pauketta kuitenkin.

Eli pitääköhän nyt säätää sytytystä aikaisemmalle vai myöhemmälle, entä jos pohjalevystä loppuu säätövara?

Kaasarin säätö menee vähän hankalaksi kun mulla on muita suuttimia vain 46 ja 54, niistä ei paljon ole apua.

Kesäkuu 08, 2020, 14:37:52 ip
Vastaus #18

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaasarissa paukkuminen viittaa siihen, että sytytys on liian aikaisella.

Jos pohjalevystä loppuu säätövara, sitten on ainakin sytytyshetki pielessä, oikea säätö on siinä puolivälissä.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Kesäkuu 08, 2020, 16:11:45 ip
Vastaus #19

Esa Myllylä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt säädin sytytyksen uudestaan ja kone toimii ja voimaakin löytyy paljon enemmän!

Kiitos kaikille avusta, saa nähdä kauanko tuo nyt toimii :D  Eilistä reissua pidemmänkin reissun kävin nyt ajelemassa ja toimi moitteettomasti eli ei karstoitu enää.

Kesäkuu 08, 2020, 20:46:23 ip
Vastaus #20

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suurempaa pääsuutinta vaan kaasariin, omas pyttyä joku joskus viilannu ja kaasutin on kopiomallin 12mm jossa 54 suutin ja vakio ilmansuodatinkoteloa olen muokannut avarammaksi.

Tunturi ss -80 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Kesäkuu 08, 2020, 21:44:37 ip
Vastaus #21

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Tuli mieleen tuosta moottorin keskisauma vuodosta  että se ei voisi karstata mäntää... Kyllä siinä voisi olla mahdollisuus jos se vuotais vaihteistoon ja sais sieltä suoraan moottoriöljyä kampi kammioon. mutta savuhan siitä ilmoittaisi  Siitähän  sitten kuitenkin on löytynyt helpompia vikoja. Parempi näin !!