Oisko jotain, paini, pesäpalli ja homo..jen hommat. Pohjammaa? Sais varmaan hyvät riimit jos vaan osais.
Kotimaan rasismia yritän välttää.Sille ei kukaan voi mitään missäpäin on syntynyt..
Pohjammaalla on mittavat lakeudet ja suuret tuvat ja kartanot=(piha Suomeksi).
Harrasta siinä sitten pikkupoikana mäenlaskua,luistelua ja kiekonpeluuta luonnonjäällä..
Ja lännessä sataa paljon useammin kuin idässä.Puuhat keskittyvät väkisinkin pirtissä nuhjaamiseksi.
Väliin tuloo riitaa naapuripitäjäläisten kanssa,silloin kaivetaan puukkoa taikka puntaria esiin.Ja usein väkevien voimalla joilla on ensin yritetty virkistää pimeää mieltä.
Kesäsin rinnetään sitten sen pesäpallin perässä jahka on ensin maakunnan paininmestari selvitetty.
Minä esim olen kasvanut valtaisien soraharjujen huomassa,tietää mitä siellä duunattiin joka talvi.
Hyppyrimäkiä oli,syöksyrinteitä.Lampi,järvi tai tekojää oli käytössä aina kun halusi.Ja oli varmaan ne kesäpuuhatkin toisenlaisia mieltä aktivoivan ympäristön takia.Vai miten ois sotaleikit ja kommandokeikat tasamaalla missä tuskin kasvaa edes puita.Soramontutkin on varmaan pienempiä.Uimapaikkojakaan ei varmaan ole niin tiheään kuin jossakin keskenpänä ja idempänä Suomessa..
Mieltä ei alkanu ahistaa eikä tarvinnu keksiä tuommosia pallon,ja pallien perässä juoksemisia..kenenkään mieltä pahoittamatta tuumaa hän

Mitä arvelette,oisko tässä yhtään logiikkaa?
PS. Pesäpalli oli muuten ainoa laji yläasteella mitä en voinu sietää.Pakkohan sitä tietysti oli pelata ellei halunnu kentän ympäri kävelemään niinkuin jotku.Olin minä siinä ihan kohtalainen silti ja pärjäsin.Ja lyönnitkin meni pitkälle-enimmäkseen

Ja juostahan jokainen osaa.
Mutta jotenkin se oli sellasta pakkopullaa..