Kirjoittaja Aihe: Osaatko Ubuntua?  (Luettu 46683 kertaa)

Maaliskuu 13, 2015, 16:29:16 ip
Vastaus #30

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Tuossa voit totutella jo etukäteen. Kaksi kappaletta Raspberry Pi koneita. Toinen kotelossa ja toinen ilman. Pienin on vain tavallinen tikkuaski.

Justiisa tuommosia.Poika tilas ensin sen toiseks halvimman(oliko jotain 25$ maksanu sitä) ja meinas että harjottelee sillä,sitten myöhemmin ku rahat riittää ostaa sen neliytimisen.Sillä kun on muutenkin joku minimalisti fetissi-niin tykkää tommosista  ;D
Ihan kyllä mielenkiintonen patentti minustakin.
Pienin mite oon joskus 90 luvun lopulla rakentanu oli 7x7 tuuman emolevylle tehty AMD K5/550MHz ja kotelona pahvilaatikko jossa minikaiuttimetkin ja pari levyasemaa.Ulkomittoja en muista mutta kyllä se täys kamaa oli..ihan vaan huvin vuoksi jos lapsille ois antanu sen,mutta eipä se oikein käytössä ollut..

Maaliskuu 16, 2015, 16:21:46 ip
Vastaus #31

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ompas vaikean näköistä. Kokeilin huvikseni puhelmeni (Samsung GT-S7560) liittämistä Bluetoothin kautta. Puhelimesta ensin Bluetooth aktiiviseksi ja sen jälkeen Ubuntun Järjestelmäasetuksista haku päälle. Heti löysivät toisensa, ja Ubuntu antoi ruudulle pin-koodin, joka piti kirjoittaa puhelimelle. Sen jälkeen kuvan siirto toimi heti ilman mitään sudo-loitsuja.

No,poika oli täällä viikonloppuna mutta ei muistettu kokeilla mitä Samsung olisi tuohon sanonut.
En muistanu/ehtiny puhua koko asiasta..
Mutta-huomasin tänään: Kun komennan puhelimesta päin:Siirrä kuva/video Ubuntuun-homma toimii.Puhelimessa ei tietenkään tarvitse etukäteen olla bluetooth päällä.
Sekään ei toiminut aiemmin että on tää parantunut pikkuhiljaa.Ja mitään muutoksia en ole enää viimepäivinä tehnyt.Pitää vielä kokeilla voiko valita useita kuvia kerralla ni sit tällä pärjäis toistaiseksi.

Mieluiten tietysti oisin Tietokoneen työpöydällä nähnyt puhelimen sisällön niin olis nopeampaa deletoida ne kuvat joita ei tarvitse-heti esikatselun jälkeen.

Maaliskuu 19, 2015, 15:28:00 ip
Vastaus #32

Harri Lamminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla on ollut debian linux käytössä jo yli 6 vuotta ja edellä kuvatun kaltaisia ongelmia en ole kohdannut.

Ubuntu laskee jakeluun uusia versioita ilmeisesti liian aikaisin - käyttäjille jää viimeisten virheitten etsintä.

Ehkä voisit kokeilla välillä jotain toista jakelua. Debian on jakeluversio jonka päälle mm. Mint ja Ubuntu rakennettu.

bmw /6 - debian - µP

Maaliskuu 19, 2015, 16:24:35 ip
Vastaus #33

Antti Jokinen

• Vieras
Kun kytken kameran Ubuntuun USB-kaapelilla, saan tällaisen ikkunan. Siitä voi sitten siirtää tai kopioida kaikki haluamansa tietokoneelle heti.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 19, 2015, 17:13:27 ip
Vastaus #34

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kun kytken kameran Ubuntuun USB-kaapelilla, saan tällaisen ikkunan. Siitä voi sitten siirtää tai kopioida kaikki haluamansa tietokoneelle heti.

Joo kyl mie oon nähny tuon kuvan sen 50 kertaa ainakin.Sen saa yhtähyvin Bluetoothilla.
Mutta kuten aiemmin kerroin,kuva siirto tai kopiointi katkesi aina 23kb kohdalle ja kaikki meni jumiin.
Ubuntu ei ole vielä valmis Bluetooth siirtoon.

Minulla on tietenkin varalta USB kaapeli mutten ole käyttäny sitä enää vuosin kun ei ole tarvetta.
Liitin ei yhdistä aina kunnolla(kulunut puhelimen liitin)ja siksi se jäikin pois käytöstä.
Uus kännykkä ja se vois pelata silloin-Miksei kun muillakin.

Kyllä mie nyt tässä versiossa vaan ajattelin pysyä toistaiseksi ja tuosta kerkis jo tulla niin paljon stressiä et nyt ei viiti alottaa uutta haastetta ihan heti  :)

Maaliskuu 19, 2015, 21:28:44 ip
Vastaus #35

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä kävin justiinsa hakemassa koneen kaverilta ja sielä eka laillinen win 7 mutta otan tosta raadosta lisää kovalevyjä ja muistia. Tarkoitus olis Ubunto laittaa ja sitten harvakseltaan käyntiin jotta saan otettua bakupit perheen kahdesta koneesta ku noita kovalevyjä on kertynyt.

Huomenna paikalliseen puhelin laitokseen ja otan sieltä mokkulan tohon TV liitäntään, nyt 10/1 ja huomenna 100/5 ja kolme euroa halvempi kuussa. Valokuitu tulee syksyllä ja saan sen halvalla vähän hyvityksenä ongelmista, tosta Utumbusta ny niin tiedä mutta HP 3000 ja 9000 on kyllä tuttuja. Aikaisemmin luovuin Utumbusta ku se ei ymmärtänyt kahdesta näytöstä jota olen käyttänyt kohta 20V, no telnetin sain toiseen ruutuun.

Tässä Windows versiossa on dualmon ohjelma, kaikki toimii haluni mukaan. Ei Utumbusta ole windowssin voittajaksi. Nettisurffailu toki toimii ja rupuiset ohjelmat, mulla TV stikki ja noksun lumilautaan lähettää ohjelmat. Ei ikinä Utumbusta onnistu, onnea taisteluun raakin käyttöjärjestelmän kanssa.

Maaliskuu 19, 2015, 21:53:30 ip
Vastaus #36

Antti Jokinen

• Vieras

Joo kyl mie oon nähny tuon kuvan sen 50 kertaa ainakin.Sen saa yhtähyvin Bluetoothilla.
Mutta kuten aiemmin kerroin,kuva siirto tai kopiointi katkesi aina 23kb kohdalle ja kaikki meni jumiin.
Ubuntu ei ole vielä valmis Bluetooth siirtoon.

Ai jaa?

Minä en ole koskaan saanut tuota kuvaa aikaiseksi Bluetoothilla. Bluetoothilla osaan siirtää kuvat yksi kerrallaan tietokoneeseen, Dropboxilla kaikki automaattisesti tai yksi kerrallaan, mutta vain USB-kaapelilla tai Dropboxilla saan näkymään tietokoneella kaikki kameran kuvat.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2015, 22:12:14 ip kirjoittanut Antti Jokinen »

Maaliskuu 19, 2015, 22:06:09 ip
Vastaus #37

Antti Jokinen

• Vieras
Hämmennyin Hannun kertomasta "Joo kyl mie oon nähny tuon kuvan sen 50 kertaa ainakin.Sen saa yhtähyvin Bluetoothilla", koska en itse sitä koskaan nähnyt. Selasin hetken nettiä, ja tämä oli paras tulos tähän asiaan:

"Bluetooth kuuluu uusien puhelimien ja tietokoneiden vakiovarusteisiin ja vanhoihin koneisiin sen saa järjestettyä helposti ja edullisesti Bluetooth-adapterilla. Kun yhteys tietokoneeseen on luotu, kuvat valitaan puhelimen muistista ja lähetetään koneeseen."

Näin minäkin olen sen kokenut ja kokeillut todeksi. Kaapeliyhteydellä tai pilviyhteydellä voi tarkastella kuvia kansioittain.

Maaliskuu 19, 2015, 22:30:50 ip
Vastaus #38

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kaapeliyhteydellä tai pilviyhteydellä voi tarkastella kuvia kansioittain.
Jep.
Tosiaan,tarkoitus on että puhelin tulee näkyviin vasemmalle palkkiin kuten mikä tahansa muukin uusi levyasema,massamuisti,muistitikku,jne.
Ja sitä voi toki selata yhtälailla.Valokuvat ja videot pitäisi näkyä esikatseluna.
Ainoo,että Ubuntussa nyt ei toistaiseksi esikatselu toimi,eikä kuvia voi tallentaa,siirtää eikä kopioida.Niitä voi ainoastaan avata kuvakatselimella,selaimella,Shotwellillä,ym vastaavilla.Sekä niitä voidaan poistaa roskakoriin.
Varmaan USB kaapelin kautta tuo kopsaus onnistuu,Bluetooth ajuri on rikkinäinen.

Tällähetkellä siis joudun lähettämään kuvat ja videot puhelimesta yksitellen Ubuntuun.Ubuntusta en voi niitä pyytää koko päivän nippua kerralla mikä ois fiksumpaa.

Komppaan kyllä Henryä muutamassa asiassa.Minulla oli myös dualmon ja kolmekin näyttöä kerralla päällä silloin jos tuli yksi näyttö tai TV  korjattavaksi, niin testin ajan.Muuten vain nämä 2 identtistä.
Windowsin työpöydän voi levittää vaikka 7 monitorille.
Tv viritin kyllä toimii tässä,pC sisäinen viritinpiiri 2 virittimellä eli kaikki kanavaniput voidaan kaapata yhtäaikaisesti.
Näytönohjaimille mun pitäs hommaa vielä jokin paketti joka osaa ajaa kunnolla näitä AMD piirejä.
Tässä kun on 3 ohjainta yhteensä.
Olen nähnyt sen nimiseen(AMD Radeon jne) viittaavan siellä yli 48 ooo paketin joukossa...huoh.

Ohjelmat tosiaan vaikuttaa ensalkuun ainakin hieman kököiltä..
Mutta noita toimisto-ohjelmia en ole vielä tarvinnut joten en arvostele.Luulen pärjääväni.Laskujen kirjoittelua joskus eipä tässä nykyään paljon muuta.Onneksi vielä löytyy wanha kunnon kalkkeeripaperivihko jos PC:t kaatuu ;D

Tervetuloa vaan Henry Ubuntu-kerhoon,jos niin päätät  :)

Maaliskuu 20, 2015, 12:36:45 ip
Vastaus #39

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No Utumbu petti taas, ei toimi USB kuten pitäisi eli windowsmailmasta USB radio uupuu. Eihän se rokkia soita vaan sillä saa yhteyden muihin USB laitteisiin, annan ny vielä olla kun tulee yksi tosi nörtti katsomaan. Palaamme asiaan.

Maaliskuu 20, 2015, 16:15:04 ip
Vastaus #40

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Utumbu huilaa mutta Windows lentää, just asennettiin 100/10 nettiyhteys. Uus Utumbun iso tiedosto tulee muutamassa sekunnissa. Siihen pirulaiseen pitää ympätä jo asennuslevyyn ne USB ajurit ja vielä erikseen USB 3 driverit. Muuten on hommaa niitä käsin neuloa kerneliin kiinni.

Maaliskuu 20, 2015, 16:50:13 ip
Vastaus #41

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Siihen pirulaiseen pitää ympätä jo asennuslevyyn ne USB ajurit ja vielä erikseen USB 3 driverit. Muuten on hommaa niitä käsin neuloa kerneliin kiinni.

No sie nyt kumminkin näyt jotakin noista ymmärtävän.Se auttaa jo paljon asiaa.
Minä en kyllä nyt tajunnu mikä on USB radio ?

Itelläni oli äsken vähän taistelua että pääsiin ylipäätään nettiin.Kun tää ei tota nettitikkua taho millään hyväksyä ja sit välillä heittää pois vallan..Vanhemmassa Ubuntussa toimi todella hienosti ja yhdisti alle 10 s verkkoon.Nyt saattaa joutua tappelemaan viitisen minuttia helposti.
Ei ne perkeleen hipit oo tätäkään viittiny sit tehä kunnolla!

Maaliskuu 20, 2015, 19:51:37 ip
Vastaus #42

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
USB ratio on se lisäkilke joka yhdistää muut peli USB:n kautta kompuutteriin, tämä nörtti kävi ja asensi ne mulle. Nyt toimii, ei edes kahvi kerinny tippua kun homma oli tehty, kysyi haluanko ton HP:n tulostin scannerin myös peliin, mitäs sitäs sitä kieltämään. Vähän vaikutti ettei mitään ongelmia ole, palkaksi annoin kaksiytimesen pelin josta poweri poksahti mutta autossa on uusi poweri joka pitää ottaa mukaan. Kysyi olenko varma ku pelissä on polttava DVD pelikin. Kysyin saanko soittaa jos ongelmia vielä, kuulemma vaikka yöllä, näin se ystävyys rakentuu.

Maaliskuu 20, 2015, 19:57:24 ip
Vastaus #43

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
USB ratio on se lisäkilke joka yhdistää muut peli USB:n kautta kompuutteriin, tämä nörtti kävi ja asensi ne mulle.

No sen kauppanimi on Bluetooth dongle.USB:hen liitettävä radiohan se teknisesti onkin muttei sitä sillä nimellä kukaan ole kutsunut :D
Ei se kyllä nörttiä tarvi asentamaan.Se vain tyrkätään reikään ja toimii yksintein-jopa Linuxissa  :)

Mutta ymmärrän..jos sulla on ollu ongelmaa sen koneen kanssa niin täysin mahollista.Ei nää kaikki aina mee niinkuin Römsöössä.

Maaliskuu 20, 2015, 20:46:51 ip
Vastaus #44

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin mulla on matkaa sinne Strömrööseen sentäs vajaa 4Km. No poika vähän leikki komentotulkissa ja homma selvä, tiesi heti tämän USB ration. Niin laittoi se UTUmbuun kotiverkon ku kysyi minkä niminen se on mulla, sitten jokin kilke ja nyt näkyy mun winhotuskoneissa levyt. En mä tarvi muuta mut nyt saan backupit sinne ja kone päälle niin kuvat kännystä on tallessa. Hyvä nyt näin ja keksin sitten jotain uutta.