Kirjoittaja Aihe: Soneran ohjeet hätäpuheluun..?  (Luettu 9709 kertaa)

Helmikuu 03, 2015, 14:58:24 ip
Vastaus #15

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä nuo älypuhelimet on minusta ihan käteviä vekottimia. Kartat sun muut kulkee kätevästi mukana. Omassani on esimerkiksi koko Suomen kattavat maastokartat ja gps. Jos hommaisi isomman muistikortin niin ne voisi ladata toimimaan ilman nettiyhteyttäkin toisin kuin tällä hetkellä. Onhan noita karttalaitteita ihan varta vasten hommattavaksi, mutta ei oo rahaa semmoiseen.

Puhelimenahan ainakin minun älypuhelin on huonompi kuin ainoastaan puhelimen virkaa toimittavaksi tehty vekotin. Akunkesto on huonohko (pari päivää normaalikäytöllä) ja monessa mielessä muutenkin jää kakkoseksi. Toisaalta siihen on saatavilla ohjelmia, joilla voi lähettää viestejä kustannuksitta.

Jos on pidempää reissua tiedossa niin aikomus on ottaa mukaan jokin yksinkertaisempi ja varmempi malli jossa akku kestää toista viikkoa. Tietysti pyörään voisi vähällä vaivalla värkkäillä myös latausvehkeet.
Itselläni on just toisena, semmonen vanhempi puhelin jossa kestää yli viikon akku/ lataus. Kestää vähän kolhujakin, ja on paljon pienempi kuljettaa esim. moporeissuilla mukana. Rinnakkaiskortilla. Nokian lumiasta tyhjenee akku tosi nopsaan jos internet yhteys on koko ajan päällä, esim. navi. Eikä sen lumian akku kestä muutenkaan kuin max 2 pv. Ei se kestä kolhuja eikä oikein muutenkaan.
 Itse ostin muutama vuosi sitten käytetyn navigaattorin pyöräkäyttöön. Maksoi kokonaiset 20 euroa, että ei tapahdu iso vahinko jos joku sattuu pöllimään sen pyörästä jossain reissun päällä.  :)
 Tupakin sytytin liitännän laitoin on penkin alle näkymättömiin, mutta kumminkin sillein että saa tökättyä latauspiuhan penkkiä irrottamatta.

Helmikuu 03, 2015, 17:15:42 ip
Vastaus #16

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä nuo älypuhelimet on minusta ihan käteviä vekottimia. Kartat sun muut kulkee kätevästi mukana. Omassani on esimerkiksi koko Suomen kattavat maastokartat ja gps.

Puhelimenahan ainakin minun älypuhelin on huonompi kuin ainoastaan puhelimen virkaa toimittavaksi tehty vekotin. Akunkesto on huonohko (pari päivää normaalikäytöllä) ja monessa mielessä muutenkin jää kakkoseksi. Toisaalta siihen on saatavilla ohjelmia, joilla voi lähettää viestejä kustannuksitta.

Jos on pidempää reissua tiedossa niin aikomus on ottaa mukaan jokin yksinkertaisempi ja varmempi malli jossa akku kestää toista viikkoa. Tietysti pyörään voisi vähällä vaivalla värkkäillä myös latausvehkeet.

Onhan ne varmasti käteviä juu,mutta se akunkestokaan ei tietääkseni ole kovin ihmeellinen..ja onhan nyt viimevuosikymmenenkin puhelimissa edes Googlemaps,sillä minä oon monesti suunnistanu pyöräretkillä.Ja tosiaan viikon voi mennä lataamatta uudehko akku jos ei montaa tuntia puhu.Ne vanhat hätäpuhelimet mitä minulla on,niitä ei kyllä tarviis ladata kuin kerran pari vuodessa kun eihän niissä pidetä virtaa päällä.

Helmikuu 03, 2015, 17:19:38 ip
Vastaus #17

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Entä jos puolisosi on joutunt sinkku-onnettomuuteen jossain Ljungbyn kohdalla ja väittää olevansa ihan uuden autonne sarvissa ojassa nurinpäin, onko silloin Soneran 112 riittävä? Sokissa oleva ylösalasin turvavöissään penkissään oleva ei saa painettua kuin yhtä nappulaa ja se on yleensä viimeksi soitettu numero.. mitä teet?
Kyllä se pitäs sitten vaan jaksaa 112 painella sinne luuriin.Tosin shokissa oleva ei saa paineltua mitään nappulaa että siinä on vaan se huono puoli..