Kirjoittaja Aihe: Nyyjorkilaiset ei tykkää lumesta  (Luettu 12392 kertaa)

Tammikuu 27, 2015, 17:55:53 ip
Vastaus #15

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
New York on oikeasstan kolme asiaa, New York City n. 8,5 miljoonaa asukasta, New York Metropol(NYC+New Jersey, Long Island etc)  n. 20 miljoonaa asukasta ja New York osavaltio n. 19 miljoonaa asukasta. Se on aika tiiviiiseen rakenettua seutua, joten kyllä se melko sekasin menee aivan sama onko lumimrsky tai taifuuni. 

Tuossa vielä linkki toiseen kameraan ja alkaahan tuollla jo jonkin verran lunta olemaanki.

https://www.youtube.com/watch?v=-WV2jJKHVw0&src_vid=OgRmFB-Clac&feature=iv&annotation_id=channel%3A54bb5c51-0000-2d45-9dc3-001a113df238

Niinno minä valkkasin ton sentakia kun se on ihan keskellä kaikkea..Manhattin alapuolella justiinsa.ja näköjään nyt siellä ei enää ole lunta lainkaan.Ne on saanu sulatettua kaiken jo.
Queenssi on vain vähän idempänä rannikkoa kohden joten miten siellä voi olla jo noin helkkaristi lunta  :o

Tuosta intoutuneena,minäkin viimein purin traktorista perävaunun pois ja käänsin sarvet talviasentoon ja asensin lumiauran eteen.Ei ole ollukkaan siinä moniin vuosiin,ei yli 7 vuoteen ainakaan..Eli lunta jos tulee olen valmiina  ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 27, 2015, 21:25:16 ip
Vastaus #16

Arvo Luopakka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulis vaan kunnon talvi tännekkinn...
https://www.youtube.com/watch?v=KtGbk-8UBKM
 ...niinkuin kolmevuotta sitten.

Tammikuu 27, 2015, 21:34:49 ip
Vastaus #17

Jari Eronen

• Vieras
Onkos tämä sama kuin iso-omena. Omena ei kertomansa mukaan tykkää lumesta.

Tammikuu 27, 2015, 21:47:46 ip
Vastaus #18

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tulis vaan kunnon talvi tännekkinn...
https://www.youtube.com/watch?v=KtGbk-8UBKM
 ...niinkuin kolmevuotta sitten.

Kyllä ne on pieniä nää meidän työnnettävät lumilingot..saa monta kertaa ajaa yhtä tietä minkä oikealla traktorilla tekis yhdellä vedolla.Silti minäkin monta vuotta tuolla saaristossa asuessani tein 200 metristä serpentiinitietä jyrkkään ylämäkeen.Auralla ja joskus lingolla jos lunta enemmän.Niitäkin talvia -96 jälkeen oli..

Näkee filmistä että on siinä Hondallakin työtä :)

Helmikuu 01, 2015, 09:58:32 ap
Vastaus #19

jussi koskinen

• Vieras
No kalusto on mitä on.Mutta minä olenkin aina pitänyt amerikkalaisia täysin torvina,jotenkin epäonnistunut kansa.Oikeasti sielä ei ole edes viisaita ihmisiä,ne on aina esim.sakemanneja tai jotain muita,kuin itse amerikkalaisia.Obana varmaan ainoo järkevä amerikkalainen.
Eipä ole näkynyt täällä meilläpäin kaupungin keskustan kupeessa minkäänlaista ” jäykkää takavetoista puskulevyä”, puhumattakaan ”etuvetoisesta notkeasta alueaurasta”,  tosin ei ole lunta vielä puolta metriä tupruttanut, ei edes tuota luvattua valtavaa  20 cm.
Kyllä me täällä kekkosliitossa olemme älykkäitä, osaamme lumen sotkea sileäksi baanaksi, jossa mummut ja papat pääsevät rollaattoriensa kanssa hienosti lykkimään ja ”hieno” aurauskalusto saa levätä ja kuskit hakemassa uutta viinalastia Virosta.

Helmikuu 01, 2015, 13:41:58 ip
Vastaus #20

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sukulainen laitto kuvan Amerikasta
Asuu siinä Buffalon kulmilla
lunta tuli 36"
 900mm.

Helmikuu 01, 2015, 15:10:48 ip
Vastaus #21

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
No tänään ois jo ollu sitä ajettavaa vähän enemmänkin kuin perjantaina oli koekierroksellla mutten päässy tuon pitemmälle taloa kohti kun prakas kytkin-jarruvaijerista pääte irti kahvasta.Lisäksi pyörät suti niin paljon raskaan lumen edessä että saa hakea ensikerraksi 80kg lisäpainot pyöriin ja kääntää samalla renkaat oikeinpäin talviasentoon.

Kyllä  sillä pikkutraktorilla vaihteet menee päälle kun lisänä on keskipakokytkin mutta jos tulee tarve äkkipysäytykseen niin jarrukytkin on oltava kunnossa.
Niinpä tilasin suosiolla tuommosen normaalitraktorin avuksi.Itse sain takapihan tiet auki.Oli vissiin toka kerta 8 vuoteen kun tilasin oikean tarktorin.Kolalla tehny tähän päivään asti mut kun jalka on vähän paskana pitää säästää sitä-että jaksaa huomenna kunnan lumitöihin  ;)

Helmikuu 01, 2015, 16:06:54 ip
Vastaus #22

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
No kalusto on mitä on.Mutta minä olenkin aina pitänyt amerikkalaisia täysin torvina,jotenkin epäonnistunut kansa.Oikeasti sielä ei ole edes viisaita ihmisiä,ne on aina esim.sakemanneja tai jotain muita,kuin itse amerikkalaisia.Obana varmaan ainoo järkevä amerikkalainen.
Kyllä me täällä kekkosliitossa olemme älykkäitä, osaamme lumen sotkea sileäksi baanaksi, jossa mummut ja papat pääsevät rollaattoriensa kanssa hienosti lykkimään ja ”hieno” aurauskalusto saa levätä ja kuskit hakemassa uutta viinalastia Virosta.

Kyllä ne setä samulantiassakkii pittää jalakakäytävät vanahuksia varten puhtaena.  ;D

www.youtube.com/watch?v=rEQndIkU-PM
-pena-

Helmikuu 01, 2015, 16:56:54 ip
Vastaus #23

jussi koskinen

• Vieras

Melko hienon näköistä, harvoin näkee täällä jäkäläkankaalla noin hyvin aurattuja väyliä. :police:

Helmikuu 01, 2015, 17:01:05 ip
Vastaus #24

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Kyllä ne setä samulantiassakkii pittää jalakakäytävät vanahuksia varten puhtaena.  ;D

www.youtube.com/watch?v=rEQndIkU-PM

No siinä on oikea tandem partio,yks auraa ja toinen kuvaa  :)
Hyvinhän tuo lumet puhaltaa mennessään,oonki joskus nähny tuon ettei niitä paljoa ole varmaan tehty.
Meillä oli pikkupoikina puusta tehdyt aurat potkukelkan eessä,että on se hyvissä ajoin jo alotettu urakointi.

Käväsin äsken lähteeltä vettä,sai ottaa jo lapion mukaan.Ennusteen mukaan sataa yhtäsoittoa keskiviikon yöhön asti,alkuun vetenä rannikolla.Hirvet oli kuulemma aamulla käyneet juomassa tuosta samasta lähteestä.Ja susi oli vieny yhden kiinnikytketyn koiran,siinäpä päivän uutiset raktorikuskilta.

Helmikuu 01, 2015, 19:17:45 ip
Vastaus #25

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tollanen kuva löytyi arkistosta
kuvattu -85  Oriveden jääratakisoissa
näinköhän vielä hengissä..

Helmikuu 01, 2015, 19:24:33 ip
Vastaus #26

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ihan siisti toi Fiiatti ja hienot lampunkapselit  :)
Niinköhän toi auran nosto ja lasku tapahtuu...Mulle juuri tänään raktori-isäntä ehdotti tuommosta mut teilasin sen heti,toimimattomana patenttina.Minulla on autossa niin vähän painoa ja vanhat kovat renkaat ei pidä mitään muutenkaan.
Muuten kävis kyllä-koska puskurit on kiinni runkopalkeissa suoraan ja kestää nostaa auton..ja nehän pitää katsastaa sitten kanssa.

ps.Niinno toi Fiiu tietty on aina jääradalla niin aura saa olla siinä missä on koko aika  ;)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2015, 19:26:42 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Helmikuu 02, 2015, 16:17:48 ip
Vastaus #27

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Totta se on, on siellä yhtysvalloissa satanu lunta.  ::)

-pena-

Helmikuu 02, 2015, 16:47:30 ip
Vastaus #28

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Aijabaija,onpas siinä ollut huolimaton autoilija.
Minä oon saanu tikkaiden kanssa tänäänkin 2 kertaa poistaa lumet auton katolta,se on sakon paikka meillä jos kovin paljon lunta varisuttelee takanatulijoiden päälle  :police:
No,toisen kerran kyllä vain siksi että huomenna se olis aamulla jäässä..

Helmikuu 05, 2015, 05:14:06 ap
Vastaus #29

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break

Aijabaija,onpas siinä ollut huolimaton autoilija.
Minä oon saanu tikkaiden kanssa tänäänkin 2 kertaa poistaa lumet auton katolta,se on sakon paikka meillä jos kovin paljon lunta varisuttelee takanatulijoiden päälle  :police:
No,toisen kerran kyllä vain siksi että huomenna se olis aamulla jäässä..

Komppaan ;)

Tukholmassa ja Hesan ydinkeskustassa riittä 3cm uutta lunta ja Räsäset ym. ruskeereiänritarit jäävät kotiin tai sairaalahoitoon ;) 
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"