No, eihän se rosteri sitä painavammaksi tee. Kyllä sillä taitaa olla aika liki sama ominaispaino, kuin räkäraudallakin.
Voisi melkein väittää, että oikealla rosterilla putkistosta saadaan kevyempi, kuin räkäraudalla. Onhan sitä rosteriakin monenlaista laatua. Kovaa ja haurasta, että myös pehmeää ja sitkeää ja myös siitä väliltäkin.
Kun niitä 80-luvun japonialaisia kotturoita aina kaiholla muistellaan, että kuinka lujia ne olikaan, niin onhan mullakin ollut sellainen. Nissan Sunny 1,6 SLX -87, eli luotettavuuden ja kestävyyden perikuva heti tuon kuvan Carinan jälkeen.
Kun sillä oli ajettu 190 tkm, niin siitä oli...
-kaikki iskarit täysin loppu
-takajouset kuoleentuneet
-jarrut täysin loppu
-kytkin meni vaihtoon jo ennemmin
-tasauspyörästössä väljää
-kuskin penkki väsähtänyt
-alapallonivelet loppu
-laturista osa diodeista rikki
Nykyinen auto samoilla kilometreillä on kaikin puolin parempi, kuin Tatsuni on ollut uutena.
Aivan totta varmasti kun oikein ajatuksen kanssa ajattelee

Minulle vaan jäänyt mieleen TeeSeItse miesten puheet painavista rosteriputkista.Voi johtua siitäkin että ne on sattunu olemaan senverran paksulla seinämällä että painoa tulee.Ja ohutseinämäistä en ole minäkään nähnyt mutta kai sellaista voi olla.Nytkin mitä on putkia kotona,töistä jääneistä pätkiä niin kyllä ne painaa.Kaideprojekteista jääneitä,en tekisi pakoputkea ainakaan niistä enkä prosessiteollisuuden putkistakaan,sama "vika"niissäkin.
Eikö Sunny oon niitä huonomman pään Tatsuneja jo,sellainen kuva minulle on jääny..
Naapurilla oli kyllä sellainen vielä pari vuotta sitten.Yrittivät hitsauttaa minulla sitä mutta kun kurkkasin alle niin sanoin että etsikää sellainen hölmö jostain muualta joka tekee sen puoli-ilmaiseksi.Paikkoja oli katsurin jäljiltä liki kymmenkunta-tai siis reikiä.
Kyllä ne sen sitten sai hitsautettua ja maksoi joku 600€ mutta moottorin öljyvuodoille ei voinut enää mitään joten leima tais jäädä saamati.Tekniikka kuulemma oli muuten vielä ihan kunnossa mutta lahot pellit-ja öljyähän siihen piti kaataa vähän välilä lisää.
Sitten ostivat Chrysler Neonin ja siitä meni aika pian vedet ja öljyt sekasin ja lattialle ja se remppa teki parisen tonnia.Silti vuoti nestettä vielä myöhemminkin.Tietyssä valmistuserässä on vikana vaihteistoöljyn lämmönvaihtimen vuoto syylariin putken liitoskohdassa.Muuten aika OK auto,monien mielestä ja halpa.Ei suostunu kertomaan mitä kaikkea sille oli tehty kun noin paljon maksoi huokean luottokorjaamon tallissa.
Kumminkin siinä se taas nähtiin että kun olis järjen kanssa asiat sumplinu(ja kysyny neuvoa aidan toiselta puolen)-olis jättäny Sanin korjaamatta ja hankkinu kunnollisen vaihtoauton heti alussa.Nyt meni rahaa kuin kankkulan kaivoon n. 3000 ja Neonistakin maksoivat ylihintaa liki tonnin Kouvolassa eli 4000 olis voinu käyttää enemmän,uutta vaihdokkia hankkiessa.
Joku vois vaan todeta että "vitusti paljon huonomminkin ois voinu mennä"

[ylläpito on poistanut liitteen]