Kirjoittaja Aihe: Katsastus  (Luettu 35782 kertaa)

Marraskuu 22, 2014, 23:00:57 ip
Vastaus #45

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oli pakko ostaa kerran yksi Saabbi kun melkein ilmaiseksi antoivat. Myyjä halus vaan kait kaunistella myyntitilastojaan, minun kustannuksellani.
Tuossa on se Saabmalli  joka on ylitse muiden mun mielestä http://www.nettiauto.com/saab/900/6635300

Marraskuu 23, 2014, 08:20:21 ap
Vastaus #46

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oli pakko ostaa kerran yksi Saabbi kun melkein ilmaiseksi antoivat. Myyjä halus vaan kait kaunistella myyntitilastojaan, minun kustannuksellani.
Tuossa on se Saabmalli  joka on ylitse muiden mun mielestä http://www.nettiauto.com/saab/900/6635300
Imatran romppeiden parkkihallissa oli samanlainen ja -värinen Suappi ja sitä siinä poikain kanssa ihasteltiin.Hieno peli. 8)

Marraskuu 23, 2014, 09:42:48 ap
Vastaus #47

Kari Vähäkainu

• Vieras
Imatran romppeiden parkkihallissa oli samanlainen ja -värinen Suappi ja sitä siinä poikain kanssa ihasteltiin.Hieno peli. 8)

Mulle kaupattiin vaihdossa jotain tuollasta, tosin joku Talladega malli. En huolinut.

Marraskuu 23, 2014, 11:09:58 ap
Vastaus #48

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se Talldega ei oo mun mielestä mikään aito saabi vaan gm tuote (sama pohjalevy kuin opel vectrassa) http://www.favcars.com/saab-900-se-talladega-coupe-1997-98-pictures-124625

Marraskuu 23, 2014, 11:48:20 ap
Vastaus #49

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minäkii jouvvuin kerran katastusmiehen mielivallan uhriksi. :-X

Käytin Patrollia valtion konttorilla, ja kun katastusmies ei suanu muka kaekista runkonumeroesta selevee, nii se käski putsata numerot näkyviin ja käyvvä sitten näyttämässä.
Tein niinkun käskettiin, ajelin ensin harjalaekalla ja ruaputtelin vielä numerot piikillä, että varmasti näkkyy. Taesimpa sipasta ohuesti jotakii verreksiäkii ettei ruoste heti ota.
Kun mänin sitten tunnin piästä takasin katastuskonttorille esittelemmään numeroeta, nii katastusmies kysy "Löytykö ne numerot?".
Ja kun myönsin että löytyhän ne, nii se mokoma ei kehannu ies lähtee kahtomaan. Sillon otti kyllä pattiin!  >:(
-pena-

Marraskuu 23, 2014, 11:58:56 ap
Vastaus #50

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minäkii jouvvuin kerran katastusmiehen mielivallan uhriksi. :-X

Käytin Patrollia valtion konttorilla, ja kun katastusmies ei suanu muka kaekista runkonumeroesta selevee, nii se käski putsata numerot näkyviin ja käyvvä sitten näyttämässä.
Tein niinkun käskettiin, ajelin ensin harjalaekalla ja ruaputtelin vielä numerot piikillä, että varmasti näkkyy. Taesimpa sipasta ohuesti jotakii verreksiäkii ettei ruoste heti ota.
Kun mänin sitten tunnin piästä takasin katastuskonttorille esittelemmään numeroeta, nii katastusmies kysy "Löytykö ne numerot?".
Ja kun myönsin että löytyhän ne, nii se mokoma ei kehannu ies lähtee kahtomaan. Sillon otti kyllä pattiin!  >:(

Tuokii varmasti tuntu semmoselta turhalta juoksuttamiselta..Eikai sentäs pitäny uusintamaksua sauorittaa?

Vaan jospa siellä direktiivissä sanotaan että numero tulee olla selvästi luettavissa.Ainakii mulla edellisessä autossa se ei kyllä ollu ruosteessa mutta putsasin jostain syystä sen aina ennen näyttöä rätillä pölyistä.Ehkä vaistomaisesti en tiedä..senhän ne siihen aikaan ainakin katto ensimäisenä.
Nykysessä vaunussa näkys olevan niitä numerokilpiä niitattu sen verta moneen paikkaan että en ole edes laskenu missä kaikkialla niitä on.Näkyvin on tuulilasin takana kojelaudan päälle niitattu kilpi.Konepellin sisäpuolella on yksi,takaovien tolpassa yksi..ja ehkä jonnekkin vielä stanssattuna runkoon.Luulen ettei sitä enää ole katottu lainkaan nyt kun on auto tullu jo tutuksi.Eli maalaisjärki siinäkin hommassa käyttöön :)

Marraskuu 23, 2014, 12:28:19 ip
Vastaus #51

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ei tarvinnu maksoo, eikä se juoksuttaminen siinä jurppinu, muutama sata metriä kun tarvihti vuan siirtyvä, vuan se turha työ.
Ihan hyvin oesin voenu pistäätyvä vuan kahvilla ja männä sitten takasin, jos oesin sen tienny ettei se sitä kato. ::)

Patrollissa se runkonumero kun oli etupalakin ulukosivussa pyörän takana, nii aenahan se oli ummessa.
-pena-

Marraskuu 23, 2014, 12:33:08 ip
Vastaus #52

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei tarvinnu maksoo, eikä se juoksuttaminen siinä jurppinu, muutama sata metriä kun tarvihti vuan siirtyvä, vuan se turha työ.
Ihan hyvin oesin voenu pistäätyvä vuan kahvilla ja männä sitten takasin, jos oesin sen tienny ettei se sitä kato. ::)

Patrollissa se runkonumero kun oli etupalakin ulukosivussa pyörän takana, nii aenahan se oli ummessa.

Niinpä..
Oisko tuo numeron paikka tuommonen sentakia että ois jotenki työläämpi väärentää..

Marraskuu 23, 2014, 14:33:04 ip
Vastaus #53

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Olisiko Patrolissa oikeasti RUNKOnumero? :)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Marraskuu 23, 2014, 15:22:41 ip
Vastaus #54

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Olisiko Patrolissa oikeasti RUNKOnumero? :)
Runkonumerohan se on jos se on runkoon tanssattu, ja kun se Patrolli oli aenakii vielä rungolle rakennettu.
Vaekka oli niitä numeroeta siinä kyllä ihan pitkä rivi, ja suattopa olla joetakii aakkosijakii. :-\
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2014, 15:26:32 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Marraskuu 23, 2014, 15:40:46 ip
Vastaus #55

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielivallasta vielä. Minulla oli Toyota Corolla Coupe Deluxe -73 ja joskus 70-luvun loppuvuosina menin katsastamaan kärryä.Katastusmies sanoi,että rekisteikilven ruuvien kantoihin heijastavaa teippiä tai valkoiset tulpat.Lisäksi lisävalot(isot,joissa oli pitkät ja lyhyet samassa) olivat 15mm korkeammalla kuin päävalot.Kun ei niitä voinut puskuria rikkomatta saada alaspäin  laitoin sen harmaan rekisteriotteen johon katastusmies oli korjauskehotuksen laittanut farkkujen perstaskuun ja farkut pesukoneeseen 60 astetta kirjopesu.Sitten menin sen harmaan möykyn kanssa polliisilaitoksen toimistoon ja kerroin että voi voi miten kävi.Täti katsoi,että juurihan tämä auto on katsastettu ja kirjoitti uuden rekisteriotteen.Eikä kukaan puuttunut enää seuraavina vuosina näihin kumpaankaan isoon vikaan.

Marraskuu 23, 2014, 16:04:23 ip
Vastaus #56

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Mielivallasta vielä.
 laitoin sen harmaan rekisteriotteen johon katastusmies oli korjauskehotuksen laittanut farkkujen perstaskuun ja farkut pesukoneeseen 60 astetta kirjopesu.Sitten menin sen harmaan möykyn kanssa polliisilaitoksen toimistoon ja kerroin että voi voi miten kävi.

No siinä kohtaa pääs ainakin mieli valloilleen  ;D
Hyvin neuvokkaasti toimittu  :)

Marraskuu 23, 2014, 17:54:19 ip
Vastaus #57

Antti Jokinen

• Vieras
Mielivallasta vielä. Minulla oli Toyota Corolla Coupe Deluxe -73 ja joskus 70-luvun loppuvuosina menin katsastamaan kärryä.Katastusmies sanoi,että rekisteikilven ruuvien kantoihin heijastavaa teippiä tai valkoiset tulpat.Lisäksi lisävalot(isot,joissa oli pitkät ja lyhyet samassa) olivat 15mm korkeammalla kuin päävalot.

Kyllä ne määräykset on tehty sitä varten, että niitä noudatetaan. Mitä siitä tulisi jos apuvalot saisi sijoittaa minne tahansa, vaikka konepellille! Siitähän kolaritilanteessa lentäisi terävät lasinsirut suoraan kuljettajan silmiin...

Missäs ne pyörät on kiinni? No tukivarsien välityksellä tuolla "pohjassa". Ja niitä tapauksia kyllä löytyy, että tukivarsien kiinnitys on pettänyt.

Rekisterikilpien ruuvinkantoihin saa jo ensikatsastuksen yhteydessä nämä valkoiset muovitulpat, ettei ole edes rahasta kiinni. Pelkkää piittamattomutta itsensä ja muiden turvallisuudesta. Kyllä pieni ruostereikä kynnyskotelossa on pientä tällaisen rinnalla. (Mulla ainakaan tukivarret ole missään autossa ollu kiinni kynnyskotelossa)

Marraskuu 23, 2014, 18:08:32 ip
Vastaus #58

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinä kohtaa kun kynnyskotelossa on "pieni reikä", niin siellä kotelon sisällä olevat rakenteet on jo pahemmin pehmennyttä. Eihän se tietty siinä vielä näy, kun sen reijän paikkaa ulkokautta, mutta jos alkaa vaihtamaan koko sivuhelman pintaa, niin yleensä joutuukin tekemään remonttia enemmän sinne sisäpuolelle kuin itse pinna kanssa.
Eli vaikka tukivarren kiinnitykset on ehdottomasti tärkeämpi paikka, ei silti kannata vähätellä noita kynnyskoteloitakaan. Niiden merkitys korille on tärkeä.
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Marraskuu 23, 2014, 18:27:50 ip
Vastaus #59

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielivallasta vielä. Minulla oli Toyota Corolla Coupe Deluxe -73 ja joskus 70-luvun loppuvuosina menin katsastamaan kärryä.Katastusmies sanoi,että rekisteikilven ruuvien kantoihin heijastavaa teippiä tai valkoiset tulpat.Lisäksi lisävalot(isot,joissa oli pitkät ja lyhyet samassa) olivat 15mm korkeammalla kuin päävalot.

Kyllä ne määräykset on tehty sitä varten, että niitä noudatetaan. Mitä siitä tulisi jos apuvalot saisi sijoittaa minne tahansa, vaikka konepellille! Siitähän kolaritilanteessa lentäisi terävät lasinsirut suoraan kuljettajan silmiin...

Missäs ne pyörät on kiinni? No tukivarsien välityksellä tuolla "pohjassa". Ja niitä tapauksia kyllä löytyy, että tukivarsien kiinnitys on pettänyt.

Rekisterikilpien ruuvinkantoihin saa jo ensikatsastuksen yhteydessä nämä valkoiset muovitulpat, ettei ole edes rahasta kiinni. Pelkkää piittamattomutta itsensä ja muiden turvallisuudesta. Kyllä pieni ruostereikä kynnyskotelossa on pientä tällaisen rinnalla. (Mulla ainakaan tukivarret ole missään autossa ollu kiinni kynnyskotelossa)
Kyllä sitä taas tuntee itsensä suureksi rosvoksi ja hulikaaniksi  :P :P :P