Kirjoittaja Aihe: Brikesstrattonin startti  (Luettu 8008 kertaa)

Lokakuu 13, 2014, 22:07:57 ip
Vastaus #15

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Onkos ne hilut tuommosia sen sisällä? Ei tartte tilata ameriikoista saakka. http://www.teraosa.fi/metsa-ja-puutarhakoneiden-varaosat-ja-tarvikkeet/kaynnistimen-osat/starttimoottorit/briggs-stratton/hiilisarja-oregon-startteihin.html

Jaa siinä onkin sektorin muotoiset palat,eli kollektorikin on sektorimallia ja ankkurin päässä.
Teräosa on siitä jännä että hintoja ei pääse vakoilemaan etukäteen kun se on tukkukauppa.

Lokakuu 13, 2014, 22:10:58 ip
Vastaus #16

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä siihen 30 hintaa kuuluu koko startti joka on pistetty paikoilleen ja todettu että ei se startissa ole vika,on muuten melko ihmeellinen moottori sellanen 12 hp vastapaino ic mallin mylly. :police:
No sittenhän se on halpa.minä kun luulin että pelkät hiilet :)
Mitäs ihmeellistä siinä koneessa ? Vai tarkoitatko kenties,ihmeellinen=kestävä ?  vai huono,ota näistä Suomen eri murteista nyt selvää ;)

Lokakuu 14, 2014, 07:40:37 ap
Vastaus #17

Anssi Lindahl

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No itellä se rupes oireileen niin ettei kuumana pyörinyt niin sitte millään,purin pariin otteeseen sen eikä siitä mitään selvää syytä löytynyt mikä sielä lämmetessä rupee ahistaan.Niin sanotut kone pukit mulla ensimäisellä kerralla ihmetytti kun ne heilu sielä sellasten nivelten varassa tai sellaiseksi minä ne oletin varmaan jotenki juuri niitä vastapaino härpäkkeitä kun tottunut että kampiakseli makaa tukevasti lohkossa kiini ;D

Lokakuu 14, 2014, 08:23:37 ap
Vastaus #18

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Niin sanotut kone pukit mulla ensimäisellä kerralla ihmetytti kun ne heilu sielä sellasten nivelten varassa tai sellaiseksi minä ne oletin varmaan jotenki juuri niitä vastapaino härpäkkeitä kun tottunut että kampiakseli makaa tukevasti lohkossa kiini ;D

Aivan :)
Enpä minä ole nähnytkään avattuna Synchro Balancea ja onhan siinä sellaisenaan vähän liikaa massaa ja rikkimenevää jos traktorilla aletaan ajamaan kisaa.Tuossa filmissä hyvin selviää mistä on kyse,vaikkakaan ei kerrota miksi ne painot siellä on-onko tarkoitus tasoittaa ison yksmukisen jytkettä..ehkä.

All About Briggs & Stratton Synchro Balance crankshafts and how to remove counter weights