Kirjoittaja Aihe: Paikkarasia  (Luettu 7166 kertaa)

Lokakuu 07, 2014, 16:06:29 ip
Luettu 7166 kertaa

Risto Saastamoinen

• Vieras
Alemakasiinissa ei ollut mopon renkaan paikkarasiaa, joten sorruin hankkimaan polkupyörän vastaavan. Uskallanko nyt paikata vuotavan mopon takarenkaan, kun siinä reiässä en huomaa mitään eroa joskus polkupyörän renkaaseen syntyneeseen vastaavaan, ja sen paikkaus onnistui juuri tuollaisella fillarin Tip-Top paikkarasialla?

Lokakuu 07, 2014, 16:12:02 ip
Vastaus #1

Harri Kauranen

• Vieras
Pentele kun niissä paikkarasioissa ei tahdo tänäpäivana olla enää liimaa.Olen itsekkin puolenkymmentä ostanut ja liimat niistä puuttuu,eikä toi tiptopkaan ilman liimaa oikein toimi.

Lokakuu 07, 2014, 16:29:22 ip
Vastaus #2

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viimeksi ostin toi paikkarasia atoonja mopoon missä on 48 paikkaa ja aika iso liimatuubi hinta 4,30 ja tominut hyvin http://www.ikh.fi/Renkaat_pyorat_jaaketjut_jaanastat/Rengastarvikkeet

Lokakuu 07, 2014, 16:59:32 ip
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hniin...

Kuvassa paikkarasioita ajalta,kun renkaat vielä olivat
kumia eikä muovia..

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 07, 2014, 18:12:09 ip
Vastaus #4

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minäkin onnistuin kerrankin löytämään hyvän ja halvan rasian,hintaa oli joku alle 5€ vain ja tarkoitettu auton kumeihin eli isojakin lappuja on mukana ja iso tuubi vulkanointinestettä.Pikkurasioissahan se neste on niin pienessä tuubissa että kun kerran avaat sen-viimeistään ensivuonna loput on haihtuneet ilmaan.Ostopaikkaa vaan en heti muista enkä nimeä..Pienoistraktorista paikkasin jopa halkeamat tubelesseista sillä ja koko kesän on pysynyt ilmat sisällä.Että on niitä muitakin hyviä kuin ns. kalliit merkkituotteet.Eihän niisssä itseasiassa maksa muu kuin se nimi.

Lokakuu 07, 2014, 19:11:52 ip
Vastaus #5

Harri Kauranen

• Vieras
Joo mä kun oon noita parin euron halpakaupan paikkoja ostellu,ei ollu kun yhdessä se pikkuputkilo liimaa.Niitä mulla on toi fillarikaappi täynnä niitä halpoja paikkarasioita,kun ei sitä liimaa ole pentele.

Lokakuu 07, 2014, 19:36:39 ip
Vastaus #6

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Joo mä kun oon noita parin euron halpakaupan paikkoja ostellu,ei ollu kun yhdessä se pikkuputkilo liimaa.Niitä mulla on toi fillarikaappi täynnä niitä halpoja paikkarasioita,kun ei sitä liimaa ole pentele.
Ja kyllähän sen arvaa missä ne kadonneet tuubit on,kun hyvin tietää jokainen joka niiden kanssa on pulannut että se tuubi on liian pieni tai haihtuu avattuna varastossa.
Elikäs:siellä teilläpäin ainakin kiertelee joku pihistelemässä niitä liimatuubeja-pitäs olla muovikalvolla näköjään nekin rasiat sinetöity :-\
Harri-sulla kun on noin hyvä tuuri niin voitatko ikinä mitään arpajaisissa tai lotossa  ;)

Lokakuu 07, 2014, 19:51:32 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

• Vieras
No pari viikkoo sitten tuli viikingissä kaks euroo,ei paha.Epäilly kanssa,että ne kaupassa on nussittu ne liimat,meinaan yhdessä sSAMANLAISESSA oli liima vielä tallella.

Lokakuu 07, 2014, 20:35:08 ip
Vastaus #8

Antti Jokinen

• Vieras
Saattaapi olla imppaaja asialla.  :(

Lokakuu 07, 2014, 21:06:21 ip
Vastaus #9

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Saattaapi olla imppaaja asialla.  :(
Joo se on jännä juttu että sekin vanha ilmiö tullut takaisin,ja aina kai sitä on ollut liikkeellä.Joskus 2006 piti Robbarissa sytkärinkaasutkin pistää piiloon kun niitä tyhjiä tölkkejä alkoi olla kaupan takapihalla.Tai menikö se niin että niihin tuli K18 myynti-ikäraja..

Lokakuu 07, 2014, 21:39:43 ip
Vastaus #10

Jaakko Latvanen

• Vieras
Oon Nikkasen kanssa ehdottomasti samoilla linjoilla tässä asiassa.  Erikoistuminen on päivän sana, kyllä jokaiseen käyttötarkoitukseen on oltava asian mukaiset, hyväksytyt ja oikeat aineet, kuten myös työkalut ja tekijät.  Itsekin vakavasti harkitsin jo vuosia sitten naistenpyöräkorjaamon perustamista.  Harjoittelinkin jo alaa jonkin verran, tai ainakin kerran.

jv

Lokakuu 07, 2014, 22:24:06 ip
Vastaus #11

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Ei siihen kalliita tiptoppeja kannata haaskata, paikkaa se maijjolla. Siis maidolla, maidon kaseiini tekee kuivuessaan iäti pysyvän kalvon. Ja jos kuitenkin vuotaa niin paikka-ainetta on jääkaapissa.
Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 08, 2014, 06:26:32 ap
Vastaus #12

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo..

Ja yksi hyvä konsti on laittaa uusi sisuskummi...

t. Markku

Lokakuu 08, 2014, 07:11:50 ap
Vastaus #13

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei siihen kalliita tiptoppeja kannata haaskata, paikkaa se maijjolla. Siis maidolla, maidon kaseiini tekee kuivuessaan iäti pysyvän kalvon. Ja jos kuitenkin vuotaa niin paikka-ainetta on jääkaapissa.
Ujutetaanko maito sisäpuolelle vai pintaan reiän päälle,kai tuolla ihan pienen,vaikka orapihlajan piikin reiän tukkisi?
Töissä aikoinaan iski semmoinen keikka että kartanon kaikki hiotut puulattiat neuvottiin maalaamaan kurrimaidolla.Ohje tuli ihan museovirastolta.Hain sitten kyläkaupalta pari laatikkoa maitoa ja tela heilumaan.2 kerrosta vedin ja kyllä se kesti ne vuodet ainakin mitä minä siellä nurkissa pyörin.Paremmin varmasti kuin joku lakka,nimittäin kengät jalassa siellä liikuttiin ja vieraita oli tämän tästä.Juurikin tuosta puuta suojaavasta kalvosta oli kysymys-eli ilmeisesti rasvattomassa maidossa se on lujempi tai jotain,en sen tarkemmin muista..Puun syyt näkyvät kauniisti läpi ja pinta on silkinhimmeä.Myös lattioiden pesu on tämän jälkeen helppoa.

Vuotavissa pyöränrenkaissa olen toisinaan käyttänyt geelitäytettä.Se ei kuivu koskaan ja paikkaa automaattisesti jos tulee uusi reikä.Pyörätuolipuolelta enemmänkin tuttu tuote.