Kirjoittaja Aihe: Vape ei anna kipinää  (Luettu 15188 kertaa)

Joulukuu 03, 2014, 12:59:00 ip
Vastaus #15

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vapen valmistajan sivuilla on tietoa ettei sitä kipinää tahdo nähdä paljain silmin. Sivuilta löytyy myös kovasti vinkkejä joilla voi sytyksen testata. CZ- 150:tä huolsin ulkona kesäpäivänä ja vaihdoin siihen vioittuneen hal- anturin ja kun testasin tuleeko kipinää, en sitä havainnut. Tulpan kuitenkin asetin paikoilleen, ja polkaisin pyörän käntiin.
Toista vehjettä remontoin hämärässä autotallissa ja kaveri polki kammesta. Näin kyllä kipinän, vaan tarkasti sai katsoa ja pitää kunnolla tulppaa maissa. Käyntiin lähti tämäkin.

Käännä googlella vapen sivut, kyllä se totuus sieltä löytyy.

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.powerdynamo.biz/eng/info/resistance.htm&prev=search
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2014, 13:01:10 ip kirjoittanut Jarmokivi »

Joulukuu 03, 2014, 18:50:54 ip
Vastaus #16

Jussi Perko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oon nähny ton jutun heikosta kipinästä ja niinpä kävin eilen kaverin Mitsin kipinää tarkkailemassa vertailun vuoksi. Ihan samanlaiset Vapen vehkeet, ku mulla Jawassa, mut kipinä oli kyllä ihan selkee! Tosin Powedynamon ohjeen mukaan sen ei pitäs edes toimia, koska puolan vastus tulpanhattuineen mitattuna oli n. 13 kilo-ohmia. Omaani en nyt heti pysty käyntiin kokeilemaan, täytyy sit vaan ootella kevättä, ellei nyt muuta ratkasua keksi.

Joulukuu 03, 2014, 20:16:12 ip
Vastaus #17

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oon nähny ton jutun heikosta kipinästä ja niinpä kävin eilen kaverin Mitsin kipinää tarkkailemassa vertailun vuoksi.

Kerroit että mittaukset on Ok, eikä silti tule kipinää!  Näillä tiedoilla tarkistaisin haistelijan etäisyyden, sillä senkin täytyy olla kohdillaan. Ohjeet oikeaan välykseen löytyy valmistajan sivuilta, itse laitoin about 0.5 milliä silmämääräisesti. Mitä jos saisit lainaan kaverisi pyörästä puolan, tulpanjohtoineen tulpanhatun kera, omaasi kiinni testusta varten. Ainakin näin tehdessäsi selviäisi ettei tuolta kohdin ole vikaa.
Itsekkö olet tämän Vapen pyörääsi asentanut?

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2014, 12:44:35 ip kirjoittanut Jarmokivi »

Joulukuu 04, 2014, 17:55:49 ip
Vastaus #18

Jussi Perko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täytyypä kokeilla lainapuolaa, sittehän ainaki sen osalta selviää. Tai sit puuhastelen kärkivehkeet takasin...