Eilen kaveria ajelutin, vuosi sairaalassa tai kotosalla, Sai aivorenvuodon, hoikka urheilunninen mies, oli niin onnellinen jotta ei ota kipulääkettä ettei unohda päivää. Terveyttä voi toki vaalia ja eka on tupakki pois, normi ruoka on ihan hyvää mutta ei liikaa. Loput on tuurista kiinni, ruokaa otetaan annos eikä katota jäikö vielä. Tällä kaverilla isohko annos nesteen poistoa ja suola tietenki kielletty, kertoi nähneensä suolakala leivästä unia. Minä vein Pernyyn syömään pienen kraavi lohi leivän ja kuppi kaakaota, sovittiin ettei kotona puhuta mitään etkä juo vettä enempää vaikka janottaisi. Mies ei ole saanut vuoteen mitään suolasta, tuskin mä sitä tapoin ku just soitteli vienkö uudestaan, sanoin et mennään hetken päästä. Kyllä mulla moni kaveri hylkäs, niinku murtunut nikama tarttuis.
Mutta kulkupeleistä, mulla oli yksi likka ostajana ja soitti voidaanko perua sovittu kauppa. Sanoin et tietenki kun oli saanut ilta/viikonloppu töita ja ostaa mopoauton. Alle 200Km ajettu virheetön skode jossa mun hinta oli 450€, kävin skode kaupassa kysymässä sen uuden sata piikin hintaa ja olis tämmönen vaihdokki, hups mä saan siitä 600€ väliä uuteen Keeway peliin eli vähän yli tonni pitää maksaa. Syy et saan ajaa pari kilsaa motarilla et pääsen kummitytön luo ja muutenki ettei jää jalkoihin. Meillä 40Km rajoitus ja skode kulkee 53Km/t niin ihan torvea pitää painaa ku en sielä ojan pohjalla aja, enkä aja pyöräteillä vaikka lukee sallittu mopoille. Se on vaarallista kun pieniä lapsia ja koiran taluttajia, että ajan usein ilman kypärää ei ole riski muille, se on kun selän kipu kaventaa näkökenttää.
Vaikka nyt ei oltu kipu topiikissa mutta aihe vapaa, kaikki kipeät koittakaa pärjätä ja muut auttakaa kipeitä.