Kirjoittaja Aihe: Turinoita ja törinöitä aihe vapaa  (Luettu 453975 kertaa)

Helmikuu 18, 2016, 21:18:55 ip
Vastaus #630

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niitä kulmia. Runni on siinä Kiuruveden ja Iisalmen rajalla. Teuvo (ja minä kanssa) on iisalmelaisia. Kaunista seutua minustakin, mutta minä olen tietysti vähän jäävi kehumaan.
Honda CX 500

Helmikuu 19, 2016, 06:50:38 ap
Vastaus #631

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Niitä kulmia. Runni on siinä Kiuruveden ja Iisalmen rajalla. Teuvo (ja minä kanssa) on iisalmelaisia. Kaunista seutua minustakin, mutta minä olen tietysti vähän jäävi kehumaan.

Laajoella, jopa Pyhäjärvellekkii saakka suuntautuvilla matkoellani ihhaelin aena ennen niitä Kattilalehon kunpuilevia maesemia.
Nythän nekkii on ihan pilalla kun pellot on metitetty, ja ne pellot joeta ei ou puilla pilattu, nii ne on luonnostaan vesakoetunu.  :-[
-pena-

Helmikuu 19, 2016, 09:34:25 ap
Vastaus #632

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pienen ikäni olen ollut terve. Kun noita Riston ja Henryn juttuja lukee niin hyvin ymmärtää, että pitää yrittää säilyttää se jatkossakin. Vaikka eipä se onnettomuus tai sairaus paljon lupia kysele tullessaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2016, 09:38:12 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Helmikuu 19, 2016, 10:04:57 ap
Vastaus #633

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitäs pitäs, saaha painoo pois, ja pitäs olla pontikkatehaskin, ja niihä se onkin ;)

Helmikuu 19, 2016, 11:43:45 ap
Vastaus #634

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Nuoruuven päivillään Marja-Liissa oli kerrän kärähtäny tooppinkista.
Otti Hartsalta poskeen ja kun kysyttiin miltä maistu niin meni sanomaan: Aika Miedolt maistus.

Helmikuu 19, 2016, 15:45:01 ip
Vastaus #635

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Eilen kaveria ajelutin, vuosi sairaalassa tai kotosalla, Sai aivorenvuodon, hoikka urheilunninen mies, oli niin onnellinen jotta ei ota kipulääkettä ettei unohda päivää. Terveyttä voi toki vaalia ja eka on tupakki pois, normi ruoka on ihan hyvää mutta ei liikaa. Loput on tuurista kiinni, ruokaa otetaan annos eikä katota jäikö vielä. Tällä kaverilla isohko annos nesteen poistoa ja suola tietenki kielletty, kertoi nähneensä suolakala leivästä unia. Minä vein Pernyyn syömään pienen kraavi lohi leivän ja kuppi kaakaota, sovittiin ettei kotona puhuta mitään etkä juo vettä enempää vaikka janottaisi. Mies ei ole saanut vuoteen mitään suolasta, tuskin mä sitä tapoin ku just soitteli vienkö uudestaan, sanoin et mennään hetken päästä. Kyllä mulla moni kaveri hylkäs, niinku murtunut nikama tarttuis.

Mutta kulkupeleistä, mulla oli yksi likka ostajana ja soitti voidaanko perua sovittu kauppa. Sanoin et tietenki kun oli saanut ilta/viikonloppu töita ja ostaa mopoauton. Alle 200Km ajettu virheetön skode jossa mun hinta oli 450€, kävin skode kaupassa kysymässä sen uuden sata piikin hintaa ja olis tämmönen vaihdokki, hups mä saan siitä 600€ väliä uuteen Keeway peliin eli vähän yli tonni pitää maksaa. Syy et saan ajaa pari kilsaa motarilla et pääsen kummitytön luo ja muutenki ettei jää jalkoihin. Meillä 40Km rajoitus ja skode kulkee 53Km/t niin ihan torvea pitää painaa ku en sielä ojan pohjalla aja, enkä aja pyöräteillä vaikka lukee sallittu mopoille. Se on vaarallista kun pieniä lapsia ja koiran taluttajia, että ajan usein ilman kypärää ei ole riski muille, se on kun selän kipu kaventaa näkökenttää.

Vaikka nyt ei oltu kipu topiikissa mutta aihe vapaa, kaikki kipeät koittakaa pärjätä ja muut auttakaa kipeitä.

Helmikuu 19, 2016, 16:19:22 ip
Vastaus #636

Harri Kauranen

• Vieras
Minäpä tossa noita vanhoja rahojani vähän pöyhin.Toi pisti silmään toi mun tonnin seteli,varsinkin sen sarjanumero.Ompa takuulla  harvinainen,tää on sit litt A seteli.Tihrusta tosta kuvasta toi sarjanumero.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 19, 2016, 16:34:48 ip
Vastaus #637

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minäpä tossa noita vanhoja rahojani vähän pöyhin.Toi pisti silmään toi mun tonnin seteli,varsinkin sen sarjanumero.Ompa takuulla  harvinainen,tää on sit litt A seteli.Tihrusta tosta kuvasta toi sarjanumero.

Onko ihan eka koskaan painettu tonnin setla..vaan onko se silti sen harvinaisempi kuin seteli nro 2 tai 5 tai jokin muu  ;)  ::)
Missä hintaluokissa noi mahtaa liikkua jos hyvä kunto niinkuin tuossa ilmeisesti on ?

Helmikuu 19, 2016, 17:05:13 ip
Vastaus #638

Harri Kauranen

• Vieras
Seteli tosiaan on kuin suoraan painokoneesta ja säilytetty aina muovitaskussa,kuten se nytkin on.No arvoa en edes veikkaa,mulle kyllä tästä on tarjouksia tehty.

Helmikuu 19, 2016, 19:59:21 ip
Vastaus #639

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Seteli tosiaan on kuin suoraan painokoneesta ja säilytetty aina muovitaskussa,kuten se nytkin on.No arvoa en edes veikkaa,mulle kyllä tästä on tarjouksia tehty.

Mikä olisi tuon euromääräinen hinta? Seteli tulisi jäämään täysin omaan museointiin ja muistoksi markka-ajalta, kekkostaulun viereen. Eikä päädy jälleen kaupattavaksi.
 Jos on aikomuksessa luopua, niin laita yv:tä ja hintapyynti. Silloin se tulee jäämään henkilökohtaiseen arkistointiin ja tulevien sukupolvien edelleen säilytettäväksi. Kansallisaarre.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2016, 20:16:55 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Maaliskuu 04, 2016, 07:34:57 ap
Vastaus #640

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tämän vaikutus sitten toivottavasti vielä ehditään nähdä,tulevaisuudessa..Nyt kun tuulimyllytkin on jo ehditty parjata maanrakoon  :)

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/lapimurto-aurinkokennoteknologiassa-tarkein-uudistus-60-vuoteen/zufWaQC9

Toisaalla,Ruotsissa aikovat tosissaan sulkea ydinvoimaloita,kuten jo aiemmin varoittelin.
Ikävä kyllä,ainakaan näistä aurinkokennoista ei meille pohjolaan liene tule korvaavaa apua vielä lähivuosina-kun sitä tarvittaisi.
Jokatapauksessa energianhintamme tulee nousemaan kiitos Ruotsin päätösten-tai sanotaan nyt vielä-suunnitelmien.

Maaliskuu 04, 2016, 08:21:39 ap
Vastaus #641

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tommoset kennot meillä toimi, talvella on pimeää ja parikymmentä senttiä lunta päällä.

Maaliskuu 04, 2016, 08:48:44 ap
Vastaus #642

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei tommoset kennot meillä toimi, talvella on pimeää ja parikymmentä senttiä lunta päällä.

Minäpä en osaa alkaa niistä väittelemään  :)

En ole hirmuisesti tarkkaillut muiden paneeleja.Mutta olenpa huomannut pitkin talvea,etelässä liikkuessani että aina ne paljaina on olleet-ei lumi kauaa kai päällä kestä.Varsinkin jyrkemmässä tai normaalissa harjakatossa ja jopa tasakatoillakin.(Isot hallit yms).
Nythän on aika suosittua ollut että jotku yritykset verhoaa koko kattonsa tai osan siitä paneeleillä.Ja ne katot on tasaisia enimmäkseen mitä on ollut kuvia ja juttuja lehdissä.

ARA antaa energia-avustusta ainakin yksityiselle,jopa ilmalämpöpumpun hankintaan.Aurinko paneelista en tiedä.Sitä en myöskään ottanut selvää,saako yritys avustusta.Hakuaika loppuu joskus huhtikuun alussa muistaakseni.

Oisin itellenikin hakenut energia-avustuksen mutta kun en omista taloa vaan olen vuokralainen.Omistaja voi hakea -vuokralainen ehkä ei..
Työkustannuksia ei tueta mutta laitehankintoja kyllä.

Ja toki niissä on tulorajat huomioitava ennekuin hakemuksen tekee.

Maaliskuu 04, 2016, 09:01:31 ap
Vastaus #643

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ainakin talvella on pimeää ja silloin sähkön tarve suurin, silloin kun mulla oli matkavene niin paneelin teho juuri ja juuri riitti hälytyslaitteeseen. Kännyä koitin ladata niin päivä just riitti, se oli a3:n kokoinen ja kesti taittaa kaarevaan kattoon ja kuulemma kestää astua päälle. Työ kaverilla tuplasti isompi ja radion kuunteluun ja navagaattoriin ei riittänyt, diisseliä piti käyttää ja innokkaalle purjehtijalle se oli myrkkyä.

Maaliskuu 04, 2016, 14:32:12 ip
Vastaus #644

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
http://www.talouselama.fi/uutiset/on-poliitikkojen-vika-jos-suomesta-katkeavat-sahkot-6309716

Tuossa onkin tuoretta juttua taas sitä ydinvoimaloiden sulkemisesta ja syystä miksi.
Tilanne alkaa olla lopulta kestämätön ellei ratkaisua saada tämän kesän aikana.

"Suomen sähkönkulutuksessa saavutettiin paukkupakkasilla 22. tammikuuta kaikkien aikojen kulutuspiikki."

"sähkön romahtanut markkinahintataso ja sen aiheuttaneet kansalliset tuet erityisesti tuulivoimatuotannolle ovat käytännössä vieneet pohjan energiainvestoinneilta."

"Sähkön markkinahinta on laskenut viidessä vuodessa puoleen pohjoismaisilla sähkömarkkinoilla. "