Kirjoittaja Aihe: Turinoita ja törinöitä aihe vapaa  (Luettu 454037 kertaa)

Tammikuu 13, 2016, 17:03:54 ip
Vastaus #585

Risto Saastamoinen

• Vieras
Kaveri rakenteli 8€ Black Berrystä tutkan paljastimen, mahtuu malboro askiin ja hienosti piippaa kun tulee poliisiauto vastaan ku niillä tutka lähes aina päällä. Sammuu heti kun vetää virran pois tupakin sytyttimestä, oli pakko tilata itellekin ja tämä Linux guru tulee rakentamaan mulle. Olutta ja kolvi pitää olla. Tämä on vuoden tuote.

Ettei vaan tulis kallis vuoden tuote? Minä ainakaan kertoilis täällä enkä muuallakaan noin hienosta vehkeestä, polttavat vielä sinut ja tekijän.

Tammikuu 13, 2016, 18:16:22 ip
Vastaus #586

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Senkun tulevat hakemaan, saa kait sitä rakenntaa.

Tammikuu 13, 2016, 18:21:18 ip
Vastaus #587

Harri Kauranen

• Vieras
Joo ei ne mitään mahda,jos se on askarreltu laillisista tuotteista.Itse tutkanpaljastin on kielletty,mutta jos sen ite tekee,ei ne mitään mahda.

Tammikuu 13, 2016, 19:01:01 ip
Vastaus #588

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuolla Siikajoen kunnassa on yksi suora soratie radan vieressä ( Radanvarsitie ), pituutta 7 km.
Mutta ovat piru vie laittaneet välille sähkötolpan keskelle tietä, jonka takia tie tekee pienen koukkauksen.
Sen tien ajaminen vaatii itsekuria, ettei vauhti nouse ainakaan yli satasen, muutoin voi löytää itsensä viereisestä kanavasta.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2016, 19:11:03 ip kirjoittanut Vesa Ukkola »

Tammikuu 14, 2016, 06:30:03 ap
Vastaus #589

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Muistan vielä kuinka herätti epäilystä jo 80 luvun lopullakohan se oli,kun ostimme työporukalla erän Mobilin vartin purkkeja tosi halvalla,että onko ne varmasti aitoja.Piti olla Jenkkilästä tuotua tavaraa..ehkä ne sitten oli,ehkä ei..Faijan kanssa otettiin kumpikin kartonki niitä eikä sitä ainakaan autossa huomannu että ois ollu mitenkään huonompaa..

Normaalistihan meille tuli öljyt aina yhteishankintana Naantalin öljysatamaan,tynnyreissä ja 20 päniköissä ja Mobilia tietenkin eihän sieltä muuta saanut "firman piikkiin".
Nää epäilyttävät purkit maakaupassa  oli muistaakseni valkoisia väriltään ja siinä oli se hepan kuva kultavärillä niin houkutus oli yhtä suurempi  ;)

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/rikosepaily-suomessa-myyty-vaarennettya-moottorioljya-autoilijoille/5688306

Tammikuu 14, 2016, 11:29:49 ap
Vastaus #590

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli Simolta s-postia.Hän joututyöttömäksi marraskuussa ja nyt loppiaisen lähti kiertään itäeuroopan maita.Varautunnu matkaan ison rinkan kanssa,jossa on "aurinkolaturi kläpässä",eli saa puhelimen ja tabletin ladattua.On ottanut myös kymmenkunta muistikorttia kuvia varen ja käyttää tablettia kamerana,nyt kuulemma eka muisti jo liki täynnä kuvia.Kuulemma paljon nähtävää,mitä ei missään matkaoppaassa edes mainita ja kun hän puhuu ihan sujuvaa saksaa,sillä kuulemma pärjää melko hyvin tuolakin päin mailmaa.Nyt on jo tullut pari kaveri tutuksi tällä reisulla.Hänen emäntä täälä hoitaa niitä juoksevia asioita,että ei niistäkään huolta ja matkakassa kuulemma kolmisen tonnia.Meinaa palata tossa helmikuun puolivälin paikkeilla ja takuulla matka on antoisa.Kirjotteli kun ei saa kuvakokoa nyt enshätään pienennettyä,ei voi kuvia lähettää,mutta kunhan sekin siitä selviää,tai sit ihan vaan kattelee niitä kuvia täälä tietsikalla.

Tammikuu 15, 2016, 18:45:30 ip
Vastaus #591

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tää nipponin poika on kyll niin iloinen ja positiivinen ja rohkea poika että kumpa olis kaikki tommosia niin mailmassa olis mitään hätää! Nostan hattua!  http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1452825705652.html

Tammikuu 17, 2016, 10:23:44 ap
Vastaus #592

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kahvipurkki tyhjeni eilissäpäivänä ja unohtui ostaa lisää. Iltasella tuumasin, etten jaksa enää yhden kahvipaketin takia lähteä pakkaseen. Kyllähän sitä yhden aamun on ilmankin. Sen verran tuota on kuitenkin tullut juotua, että kyllä vaan ikävä olo tulee kun ei aamukahvia ole. Riippuvuutta aiheuttava ainehan se tuokin on.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Tammikuu 17, 2016, 10:34:25 ap
Vastaus #593

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kahvipurkki tyhjeni eilissäpäivänä ja unohtui ostaa lisää. Iltasella tuumasin, etten jaksa enää yhden kahvipaketin takia lähteä pakkaseen. Kyllähän sitä yhden aamun on ilmankin. Sen verran tuota on kuitenkin tullut juotua, että kyllä vaan ikävä olo tulee kun ei aamukahvia ole. Riippuvuutta aiheuttava ainehan se tuokin on.

No nyt on kyllä halju homma se.
Minä en ainakaan riskeeraisi ilman kahvia päivää alkaa-ei tuu mitään.
Mitä jos koputtelisit naapureiden ovia ja kutsuisit itse itsesi kylään,kahvittelun merkeissä  :D

Eikö Martti tykkää pikakahavesta?
Minulla on sitä aina purkki varalle,tuonkaltaisen vaaratilanteiden varalle.
Itseasiassa ja oikeasti sitä on ollut Loviisan vieraiden takia kun he vallan juovat sitä jokapäivä.On se pikakahviksi hyvää ja vahvaa/halpaa -parempaa kuin Boikotissa olevat valtamerkit kuten Nescafe.

Mutta jokin,ehkä oikea potku siitä vaan uupuu..Tykkään juoda vain 4/5 paahtoa muutenkin.
Sehän on pehmeämmän makuista kuin Suomalaiset 2/5 keskenpaahdetuista pavuista jauhetut sekoitukset,esim kitkerä Presidentti tai Juhla-Mokka.
Ne on pannassa kumpikin,myös poliittisista syitä.

Tammikuu 17, 2016, 11:13:25 ap
Vastaus #594

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

No nyt on kyllä halju homma se.
Minä en ainakaan riskeeraisi ilman kahvia päivää alkaa-ei tuu mitään.
Mitä jos koputtelisit naapureiden ovia ja kutsuisit itse itsesi kylään,kahvittelun merkeissä  :D

Eikö Martti tykkää pikakahavesta?
Minulla on sitä aina purkki varalle,tuonkaltaisen vaaratilanteiden varalle.
Itseasiassa ja oikeasti sitä on ollut Loviisan vieraiden takia kun he vallan juovat sitä jokapäivä.On se pikakahviksi hyvää ja vahvaa/halpaa -parempaa kuin Boikotissa olevat valtamerkit kuten Nescafe.

Mutta jokin,ehkä oikea potku siitä vaan uupuu..Tykkään juoda vain 4/5 paahtoa muutenkin.
Sehän on pehmeämmän makuista kuin Suomalaiset 2/5 keskenpaahdetuista pavuista jauhetut sekoitukset,esim kitkerä Presidentti tai Juhla-Mokka.
Ne on pannassa kumpikin,myös poliittisista syitä.

Kyllä tässä selviää. Teetä keitin, onhan sitä kofeiinia siinäkin. Ei huvita lähteä nytkään pakkaseen talsimaan asian vuoksi, enkä halua antaa noin vaan jollekin ainekselle periksi kipittämällä häntä koipien välissä lähikauppaan.

Tässä huushollissa on suosittu Lööperin liilaa. Tummat paahdot yleensäkin maistuu paremmin. Tosin se riippuu paljon keittimestä. Meillä keitetään pannussa, jolloin tumma on paras, mutta kahvinkeittimessä pidän vaaleammasta.

Tammikuu 17, 2016, 11:35:01 ap
Vastaus #595

Harri Kauranen

• Vieras
Meillä ainakin on sellanen "varapurkki" kahville,siihen menee puoli pakettia jauhoja.Jos siitä joskus joutuu ottaan aamukahviin,se täytetään kyllä sit heti.No muistan vaan yhden kerran kun siitä poroja oli otettava,muuton on kyllä normaalisti riittäny.Tää ykskin kerta johtu siitä,kun emäntä oli sairastellut useamman päivän ja kauppareisut oli jäänny minun kontolle.

Tammikuu 17, 2016, 11:37:25 ap
Vastaus #596

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Kyllä tässä selviää. Teetä keitin, onhan sitä kofeiinia siinäkin. Ei huvita lähteä nytkään pakkaseen talsimaan asian vuoksi, enkä halua antaa noin vaan jollekin ainekselle periksi kipittämällä häntä koipien välissä lähikauppaan.

Tässä huushollissa on suosittu Lööperin liilaa. Tummat paahdot yleensäkin maistuu paremmin. Tosin se riippuu paljon keittimestä. Meillä keitetään pannussa, jolloin tumma on paras, mutta kahvinkeittimessä pidän vaaleammasta.

No jopas sattui-minulla sama maku-ja sain idean Lööperistä yhydeltä naiselta jonka luona olin maalaamassa syksyllä.
Älyttömän hyvää kahavia !
Sitä ennen ostin samasta kaupparyhmittymästä 4/5 tummaa "ei nimimerkki"kahvetta. Hyvää ja vahvaa sekin.
Nyt ostin kokeeksi Saksankaupasta lie Saksalaista Melittaa 4/5,ei hassumpaa sekään ja suunilleen Lööperin hintoja alle 4€ paketti.En ole vielä päättänyt,kummalla jatketaan...
-mutta teellä ei kylläkään aamuja pahemmin korjata-on kokeiltu 8)

Muuten ihan ookoo juoma kylläkin.Varsinkiun jos joskus harvoin.syssyllä pääsis lunssan oireet iskemään niin tsaikkaa hunajaa ja viinaa kupoliin niin ei varmaan tuu kipeeksi seuraavana päivänä  :-\  ::)

Tammikuu 17, 2016, 11:41:18 ap
Vastaus #597

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Meillä ainakin on sellanen "varapurkki" kahville,siihen menee puoli pakettia jauhoja.Jos siitä joskus joutuu ottaan aamukahviin,se täytetään kyllä sit heti.

Minulla taas on aina varapaketti,tai kaksi.
Tupakki saa loppua muttei kahavi.Tuleepahan hyvä syy kuntoilla ja fillaroida 5km tupankia hakemaan jos niin kävis  :)

Ja nyt vaan on sillein että kun haen vielä uutta kahvimerkkiä niin sitä varapakettia ei juuri nyt olekkaan. :-X

Tammikuu 17, 2016, 14:30:36 ip
Vastaus #598

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä ainakin on sellanen "varapurkki" kahville,siihen menee puoli pakettia jauhoja.Jos siitä joskus joutuu ottaan aamukahviin,se täytetään kyllä sit heti.

Tupakki saa loppua muttei kahavi.Tuleepahan hyvä syy kuntoilla ja fillaroida 5km tupankia hakemaan jos niin kävis  :)

Ja nyt vaan on sillein että kun haen vielä uutta kahvimerkkiä niin sitä varapakettia ei juuri nyt olekkaan. :-X

Pitäisi kait varapakettia ruveta itsekin pitämään. Harvoin pääsee loppumaan, ja silloinkin yleensä löytyy pieni purkki kahvittelyretkeltä yli jäänyttä purua jostain sivuvaunun nurkasta tai vastaavasta paikasta.
Nyt on joka tapauksessa kahvit käyty hakemassa ja kuppi ääriään myöten täynnä.

Silloin, kun poltin tupakkaa, piti kyllä pitää tarkka huoli ettei pääse loppumaan. Se se vasta ahterista olikin. Sätkäpussin pohjia laitoin aina talteen. Sitten jos sattui loppumaan niin pystyi kaivamaan ne kuivahtaneet kauhean makuiset karekset ja pahimpaan tuskaan kääntämään niistä. Maistuivat sen verran huonosti, että uusi pussi tuli hommattua pikapuoliin, eikä varapussi päässyt tyhjäksi. Kahdeksan vuotta sitten lopetin tupakoinnin. Tänään oli "kivan" nostalginen olo kun samaa ikävää oloa sai kokea, tosin huomattavasti lievempänä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2016, 14:41:45 ip kirjoittanut Martti Korhonen »

Tammikuu 17, 2016, 19:26:15 ip
Vastaus #599

Antti Jokinen

• Vieras

Samma här!
Ja jos sittenkin pääsisi kahvi loppumaan, niin aamun voi pelastaa nenäkahvilla*), joka säilyy tosi pitkään keiitiön kaapissa.

*) Nescafe