Kirjoittaja Aihe: Nuukuus huipussaan  (Luettu 17015 kertaa)

Toukokuu 18, 2014, 01:04:25 ap
Vastaus #30

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tädin edesmennyt mies huuhteli vessan tynnyreihin kerätyllä sadevedellä. Harmitteli monesti kun on niin kuivaa eikä oo satanu pitkään aikaan.

Hullun hommaa sanon minä.

Aikoinaan naapurin mummo kasteli tynnyreihin kerätyllä sadevedellä pihakukkia. No, eihän siinä mitään hullua ole mutta ajankohdassa oli. Hän kasteli kukkia sateella, sateenvarjo toisessa ja kastelukannu toisessa kädessä. Se näytti aika hassulta.

Ei ole mitään hassua siinä toiminnassa. Kasvit kuuluu kastella sateella, etteivät kuole. Kuivalla ilmalla kastellessa juuret kääntyvät ylöspäin. Näin kertoi ikänsä puutarhakauppiaana toiminut isoisäni isä.

Tuota en kyllä tiennytkään! Mutta en minä silti kaatosateessa viitsisi kastella.

Olen kuullut että kukat olisi paras kastella yöllä tai varhain aamulla, liittyisikö tämä yökasteeseen (ei saa sekoittaa yökasteluun)?

Toukokuu 18, 2014, 01:06:10 ap
Vastaus #31

Kari Vähäkainu

• Vieras
On se kummiskin paaljon parempi jos on nuuka  kuin joku ihan vastakkainen joka ei osaa ollenkaan hoitaa omaa taloutta,,, näillä nuukilla ei ole koskaan elämässä mitään taloudellisia propleemia kuin näillä törsääjillä jolla on velkaa joka paikassa ja ei varmaan ole kiva herätä aamuisin ! Paras on keskitie missä eletään kuin on varaa elää  ;)

Eli pers'aukisena mutta velattomana?! Näin itse elän ja se on minulle sopivin muoto, en jaksais stressata velkojen takia.

Töissä välttelin ottamasta kottia vaikka sitä usein tarjottiinkin, en halunnut opetella siihen että palkkaa tuhlataan jo etukäteen.