Kirjoittaja Aihe: Mitäs touhuat juuri nyt  (Luettu 295595 kertaa)

Maaliskuu 12, 2015, 20:39:31 ip
Vastaus #270

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä idea.

Oo kuullut tarinan, että nuo sepät kilauttaa tuolla moukari aina kun neitsyt kävelee ohi enkä tarkoita mitään horoskooppi merkkiä.

Maaliskuu 12, 2015, 21:06:52 ip
Vastaus #271

Pasi Salomäki

• Vieras
Niin eiks toi patsas oo sen Tom of Finlandin tekemä?

Maaliskuu 12, 2015, 21:59:18 ip
Vastaus #272

Antti Jokinen

• Vieras
Eikä kun nämä sepät on kaikki heteroja, paitsi tuo keskimmäinen:

Maaliskuu 13, 2015, 08:47:53 ap
Vastaus #273

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
3 h tavallista myöhäisemmällä aamukahvilla istuskelen.
Tänään olis semmonen rauhallisempi päivä.Eilen tuli urakoitua alkukesän klapit liiteriin tiukkaan pinoon.
Kunhan jäät sulaa auton ikkunasta,meinasin lähteä kalakaupan katolle pienelle keikalle sähköjä korjaamaan ja samalla ottas vähän tarjous silakoita mukaan jos niitä on vielä jäljellä siinä vaiheessa.Sitten lihakaupalta tiinusuolattua sianniskaa josta saa tehtyä sitä nyhtöpossua.Kaupunkilaiset on huomenna tulossa kylään niin pitäähän niille ruokaa varata  ;)

Maaliskuu 13, 2015, 09:37:00 ap
Vastaus #274

Kari Vähäkainu

• Vieras
Nyhtöpossu on hyvää, harmi kun olen syönyt sitä liian usein ettei enää oikein mene alas.

Maaliskuu 13, 2015, 10:00:21 ap
Vastaus #275

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Nyhtöpossu on hyvää, harmi kun olen syönyt sitä liian usein ettei enää oikein mene alas.

Minä oon vasta kerran kokeillu,ja vielä yksi avaamaton paketti kaapissa,sitä LIDLin Amerikan potsia.
Ei hassumpaa sekään..Kas kun en ole niin noiden muotivillitysten perään ;)

Maaliskuu 15, 2015, 15:24:42 ip
Vastaus #276

Kari Vähäkainu

• Vieras

Minä oon vasta kerran kokeillu,ja vielä yksi avaamaton paketti kaapissa,sitä LIDLin Amerikan potsia.

En minäkään ole muotivillitysten perään mutta kun tuota nyhtöpossua saatiin ilmaiseksi niin hulluhan sitä olis jos ei vastaanottais. Melkein koko viime kesä sitä tuli syötyä, kyllä syssyllä alkoi tuntua että kohta sitä pursuaa jo korvista.

Maaliskuu 15, 2015, 17:03:04 ip
Vastaus #277

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

En minäkään ole muotivillitysten perään mutta kun tuota nyhtöpossua saatiin ilmaiseksi niin hulluhan sitä olis jos ei vastaanottais. Melkein koko viime kesä sitä tuli syötyä, kyllä syssyllä alkoi tuntua että kohta sitä pursuaa jo korvista.

No sitten joo,ja hulluhan minäkin ellen ostaisi jos kerta halavalla saa  :)
Nytkin odottelen possua uunista,ollu jo 4 h kun en tee sen 3h ohjeen mukaan.
Ja eilen syötiin porukalla ensimäinen koepaisti joka oli isompi,nyt tuon alle kiloisen syön itekseni.
Tää on sitä samaa,Raumalaista tiinusuolattua.

Maaliskuu 15, 2015, 18:12:43 ip
Vastaus #278

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Nii,tosa se ny ois sitte se potsi,ja resetti peräs.Iha hyvvä,ette sanos  :)
Syäp ennenkko selkkäs otta.
Ja komia alummi fati saa kaupa pääl  :)

Maaliskuu 15, 2015, 19:34:07 ip
Vastaus #279

juha helenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi helvetin helvetti!Just oli sohva mukavasti selkää vasten ja nyt noi possun ja potun kuvat ajattaa ylös ulos ja grillille.

Maaliskuu 15, 2015, 19:46:54 ip
Vastaus #280

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Voi helvetin helvetti!Just oli sohva mukavasti selkää vasten ja nyt noi possun ja potun kuvat ajattaa ylös ulos ja grillille.

Sori-semmonen oli vähän meininkikin..herätellä jotakuta,näläkiinnyttää  ;)

Maaliskuu 17, 2015, 10:45:38 ap
Vastaus #281

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilen näin Suomussalamella kaupan valikoimisa justiinsa tuommosen Porssa niska-annoksen mutta lokistisista syistä ja siksi, että oli jo maha täynnä, jätin sen sinne.

Mielenkiinto kyllä heräs.
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 17, 2015, 11:12:53 ap
Vastaus #282

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Eilen näin Suomussalamella kaupan valikoimisa justiinsa tuommosen Porssa niska-annoksen mutta lokistisista syistä ja siksi, että oli jo maha täynnä, jätin sen sinne.

Periaatteessa tässä on ihan tavallinen kassler pala pantu vuokaan ja mausteet pintaan sekä mielenkiintoa herättävä pahvikääre päälle."tutustumishinta"4.99€/kg on varmasti vain väliaikainen ja noussee päälle 8 euron jatkossa.

Hyvä patentti jokatapauksessa ja kyllä tämmösille on kysyntää nykypäivän kiireisessä perheessä.
Tulee varmaan olemaan menestys mutta jatkossa kokeilen luultavasti tehdä tuota itse koska on noita kasslerpaloja aina myynnissä-eihän ne nyt kaikkea pihveiksi leikkaa.

Uutta Suomessa tämä on siinä mielessä että kun lihan repii kahdella haarukalla säleiksi ja antaa olla paistoliemessä vähän aikaa ennen tarjoilua,niin tuohan se vaihtelua niihin tavallisiin uunikasslereihin ja on minusta parempi näin.

Ja jos sitä jää yli,saa siitä kelpo "eräjorma"annoksen vaikka eväsreppuun mukaan kun ottaa kenttäpakin ja makarylliä repun pohjalle.
Ja paremmin tuommonen iltapala myös maistuu teeveen ääressä,kuin vaikka joku pakkaskalapala :)

Kuvissa eräjorman iltakiusaus ja terveyslounas(jänisten ruokaa).

Maaliskuu 17, 2015, 12:38:50 ip
Vastaus #283

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kohta lähden Robbariin tarjousten perään,mm radiokuulosuojat puoleen hintaan(n. 15€).Vanhat onkin jo niin jesarilla paikatut eikä radiokaan ole toiminut aikoihin.
Sitten laitoin mahlankeruupullon vaahteran alle kun näkyy valuttavan ympäriinsä sitä.Iso kaasupullokin puun alla aivan siirapissa.
Tästä "vapautuu" nyt kun isompi tiski ja pyykki on valmis.Siinä puol päivää vierähtää näillä wanhanajan systeemeillä kun on kantovesi ja liian aikasin aamulla letkut voi olla joskus jäässä.

Maaliskuu 17, 2015, 13:28:54 ip
Vastaus #284

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)

Tuomosen annoksen tekkee itekki. Kasleria tuomoseen alumiitivuokaan sen verran ettei tuu liika täyteen (mahtuupi mausteet ja irtuava liemi tuluvimatta) ja päälle teriyakikastiketta ja sviitsilisoossia, nuin vajjaa - täys kahavekupillinen molempia. Ja pikkusen vaikka rillimaustesevosta. Suolaa ei kannata juuri päälle panna kun se tahtoo vetästä lihasta nestettä pois. Sitten vaan alumiinivoliosta kansi tai pari kierrosta voliua ja uuniin  n.170C joku 4h. Kypsyyven tietää kun ravottaa voliota ja haarukalla kokkeilee lähteepikö liha hajuaan. Jos ei hajua niin on joko ollu liika vähän aikaa tai liika haaliassa lämmössä. Meijän uunissa näkkyy olevan 170C tuo kaslerinhauvuttamislämpötila jos ei oo kiertoilima päällä. Rillissäkin tuo on heleppo tehä. Muuten samallai, mutta rilliin rikettiä normaaliannos (eli vähempi kun mitä hiiliä laitettas) ja tulet. Sitten eikun vuoka ritilälle ja pois sitten kun rilli alakaa olla sammunu. Rikettisatsi pallaa noin reilut kolome tuntia ja alakaa sitten hiliaa jähtyä. Eväs saa olla siellä senki jähtymisajan jos vaan ei oo liika näläkä.

Meillon tuomonen Pilteman rilli asuntoauton ruumassa. Sillä tehtiin viimekesänä usiammat nyhtösatsit yyoo menetelmällä.

MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''